728 x 90

حزب‌الله لبنان با حقوق ماهانه ۱۵۰دلار جوانان بی‌بضاعت دیرالزور را عضوگیری می‌کند

دیرالزور سوریه - عکس از آرشیو
دیرالزور سوریه - عکس از آرشیو

منابع دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه چهارشنبه ۸بهمن، طی گزارشی اعلام کرد که شبه‌نظامیان حزب‌الشیطان لبنان در محله حرابیش در شهر دیرالزور در حال جذب نیروهای جوان بی‌بضاعت هستند. این ساختمان تحت پوشش نیروهای دفاع ملی وابسته به رژیم اسد است.
حزب‌الشیطان لبنان با سوء‌استفاده از وضعیت اقتصادی و مالی دشوار در دیرالزور مشغول عضوگیری از جوانان بی‌بضاعت، با حقوق ماهانه ۱۵۰دلار می‌باشد، این حقوق در مقایسه با دریافتی‌های نیروهای رژیم اسد و شبه‌نظامیان وابسته به آن، بسیار بالاست.
دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه چهارشنبه ۸بهمن نوشت: اقدامات شبه‌نظامیان حزب‌الله محدود به سوریه نبوده است، بلکه مدتی است که همین تدابیر را در لبنان دنبال می‌کند تا جایی که به‌گفته منابع آگاه، حزب‌الله به‌دلیل کمبود زیاد پرسنلی، تبلیغات برای جذب نیرو را آغاز کرده است.

گزارش دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، شبه‌نظامیان محلی جدید وابسته به سپاه پاسداران در المیادین را زیر ذره‌بین قرار داده که تقریباً چهار ماه پیش، یکی از اعضای نیروهای «دفاع ملی» وابسته به رژیم، پس از دریافت پشتیبانی مالی و نظامی از سرکردگان سپاه پاسداران، اقدام به تشکیل یک گروه شبه‌نظامی محلی وابسته به سپاه موسوم تیپ «السیده زینب» کرد.

تاکنون تعداد افراد وابسته به این گروه شبه‌نظامی بیش از ۱۰۰نفر هستند که بیشتر آنها از اهالی شهر المیادین و حومه آن در شرق دیرالزور هستند که حقوق ماهیانه حدود ۱۰۰هزار لیره سوریه دریافت می‌کنند که در ردیف بالاترین دستمزدهای ماهانه به عناصر شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران در این منطقه محسوب می‌شود. افزون بر این دستمزد، سبدهای غذایی نیز به‌صورت ماهانه در میان این عناصر وابسته توزیع می‌شود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/25d27f86-4607-416a-b235-5e691b5be704"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات