728 x 90

حریرچی: میزان مرگ‌ومیر در پاییز و زمستان، از تابستان هم بیشتر خواهد شد

کرونا در ایران
کرونا در ایران

حریرچی معاون وزیر بهداشت رژیم آخوندی روز ۲مرداد در ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونای استان گلستان اعتراف کرد: «تعداد فوتیهای ناشی از کرونا این روزهای کشور، ۵۰درصد بیشتر از ایام پیک اول در اسفند و فروردین است. میزان مرگ و میر در پاییز و زمستان، بیشتر از تابستان خواهد بود».
وی افزود: «حداقل تا یک سال آینده در سطح عمومی واکسن کرونا را در کشور مان نخواهیم داشت. تا زمان در اختیار قرار گرفتن واکسن باید راه‌کار ما رویکرد تغییر رفتار اجتماعی مردم باشد. مازندران و به‌ویژه شهرستان آمل از لحاظ میزان ابتلا به‌ویروس کرونا در وضعیت مناسبی قرار ندارند و تقریباً جزء شهرهای محدودی است که به‌ازای هر یک بیمار، دو نفر مبتلا می‌شوند.»

جهانپور رئیس روابط عمومی وزارت بهداشت رژیم آخوندی روز اول مرداد گفت: «ممکن است در اواخر شهریور ابتدای مهر ماه به چند برابر این اعداد برسیم و در ابتدای آبان با یک بحران انسانی مواجه باشیم. ممکن است موارد مشکوکی هم باشد، عدد فوتیها از این بالاتر باشد».
جهانپور گفت: «آمار فوت مبتلایان به بیماری در تیرماه به اندازه دو ماه قبل مجموع بیش از دو ماه قبل‌مان شده بیش از ۵هزار نفر را متأسفانه ما از دست دادیم به‌خاطر همین افزایش تعداد موارد ابتلا…… برآوردهای فوت ناشی از موارد ابتلا ناشی از این بیماری برای این روزها در پیش‌بینی‌هایی که انجام شده بود اگر مطابق روال خرداد می‌خواست اوضاع رعایت نکات بهداشتی پیش برود قطعاً حتی بیش از این اعداد نگران‌کننده امروز بود و به شما عرض کنم که حتی ممکن بود و ممکن هست اگر این کمپینها و پویش‌ها یک مشارکت اجتماعی وسیع را در کشور شکل ندهد ما در اواخر شهریور ابتدای مهرماه به چند برابر این اعداد برسیم و در ابتدای آبان با یک بحران انسانی مواجه باشیم در حوزه کرونا……».

اظهارات یک پزشک در یک ویدئوی کنفرانس وزارت بهداشت رژیم ۱مرداد ۹۹:
پزشک: «کرونا تابستانی کرونای کار کرونای کم پولی کرونای استرس یعنی الآن استرس ملت را دچار مشکل کرده، غمگینی هیجانات سرکوبی حتی کادر درمان هم الآن کادر درمان بهاری و زمستانی نیستند کادر خسته‌ای هستند، مردم هم خسته هستند، پول‌شان هم کم است و یک‌مقداری عادیسازی که آقای دکتر جهانپور هم گفت تو این آش ریخته شده نمک این آش شده، طبیعی است که ما با یک چنین موضوعی روبه‌رو می‌شویم بدترین کرونا کرونای پاییزی است…… کرونایی است که همه اینها جمع می‌شود و ممکن است خطرات بزرگتری را رقم بزند، ما دیروز می‌پرسیدیم که تو هر خانواده چند تا کرونایی داریم اصلاً کسی دستش را بالا نمی‌آورد تو بهار گفتیم چند تا داریم؟ چند تا دستشان را آورند بالا توی کرونای تابستانی اگر تو جمع ۲۰نفره بگوییم چند تا کرونا گرفتند هر ۲۰تایشان یا خودشان دست‌شان را بالا می‌آورند یا می‌گویند از خانواده‌مان یکی گرفته من از کرونای پائیزی می‌ترسم که بگوییم چند تا مردند؟ و تو اون جلسه دستهای متعددی بیاید بالا».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5b5f28ef-89de-4917-93af-0bcadf205584"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات