728 x 90

حرکتهای اعتراضی در شهرهای میهن - سه‌شنبه ۸بهمن

کمبود شدید گاز مایع و نگرانی مردم
کمبود شدید گاز مایع و نگرانی مردم

تشکیل صف طولانی گاز در جاده شاندیز – مشهد 

در جاده شاندیز-مشهد روز سه شنبه ٨بهمن۹۸ صف طولانی از کپسول‌های گاز توسط مردم تشکیل شده بود. این در حالی است که ایران دومین ذخایر گاز مایع جهان را دارد.

 

تجمع اعتراضی معلمان خارج از کشور در تهران

روز یکشنبه ۶بهمن۹۸ جمعی از معلمانی که طی چند سال گذشته به‌خارج از کشور اعزام شده بودند و اکنون مأموریت آنها پایان یافته است،‌ در اعتراض به‌پرداخت نشدن مطالبات‌شان در مقابل وزارت آموزش و پرورش رژیم تجمع کردند.

معلمان معترض که تعداد آنها به‌۳۵۰نفر می‌رسد از ۲تا ۱۰هزار یورو از وزارت آموزش و پرورش رژیم طلب دارند و خواهان این هستند که این وجوه به‌طور یکجا به‌ آنها پرداخت شود. 

یکی از این معلمان گفت: «از سال ۹۵ به‌عنوان معلم اعزامی از ایران به‌کشورهای دیگر اعزام شدیم و در مدارس ایرانی مشغول به‌کار بودیم. در این مدت حقوق ما پرداخت نمی‌شد و مجبور بودیم در کشوری غریب از جیب خود هزینه کنیم. برخی از ما خودرو، مسکن و اموالمان را‌ فروخته‌ایم تا بتوانیم هزینه‌های زندگی در خارج از کشور را‌ پرداخت کنیم و اکنون با بازگشت به‌ ایران مطالبات خود را‌ دریافت نکردیم».

 

یک کولبر زحمتکش دیگر سقوط کرد

روز سه‌شنبه ۸بهمن ۹۸ یک کولبر زحمتکش دیگر به‌علت سقوط در مرز تته گناو در منطقه اورامانات، به‌شدت مجروح شد. وی به‌کمک همراهان کولبرش جهت مداوا به‌بیمارستان انتقال یافت.

 

 

جسد یخ‌زده یک کولبر زحمتکش پیدا شد

سه‌شنبه ۸بهمن ۹۸– جسد یخ‌زده یک مرد کولبر زحمتکش در منطقه «کنده‌سور» شهرستان بانه واقع در استان کردستان از زیر برف بیرون کشیده شد. این کولبر زحمتکش که بر اثر سرما جان خود را از دست داده بود، صورتش نیر به‌طور کامل توسط احشام درنده خورده شده و از بین رفته بود.

بانه.جسدیخ‌زده یک کولبر زحمتکش پیدا شد.۹۸۱۱۰۸

 

 

تجمع اعتراضی ساکنین شهرک آب‌زنگی شیراز

روز سه‌شنبه ۸ بهمن ۹۸ ساکنین شهرک آب‌زنگی شیراز در اعتراض به تخریب خانه‌هایشان توسط شهرداری رژیم در مقابل دفتر استاندار رژیم در شیراز تجمع کردند. یکی از زنان که خانه‌اش توسط رژیم خراب شده فریاد می زد «... این بوده روزگارمون...سرمان خراب شده باید جوابگو باشند. چهل ساله خانه زندگی‌مونو خراب‌ کردند... زندگی‌مون زیر خاکه...».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/66401d36-daff-4ceb-9080-d1dee60ec4a2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات