728 x 90

حرکتهای اعتراضی در اصفهان، ارومیه، اهواز، نقده و تهران

تجمع کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان ودامداران نقده
تجمع کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان ودامداران نقده

شهروندان روستاهای مسیر جفیر-اهواز را بستند

روستاهای جفیر از توابع شهرستان دشت آزادگان در ۵۰کیلومتری غرب اهواز، امروز شنبه ۱۰خردادماه ۱۳۹۹ در اعتراض به قطع آب تجمع کرده و جاده اصلی را مسدود کردند.

در زمین‌های این روستاها چندین شرکت نفت و گاز قرار دارد. اهالی این روستاها چندین بار اعتراض و شکایت کردند و شرکت‌های نفتی موجود در منطقه به آنها وعده دادند که مشکل آب را برای آنها حل خواهند کرد.
ساکنان این روستاها می‌گویند؛ چندین بار افرادی می‌آیند و به‌غیر از وعده و قول‌وقرارهای کذب چیزی نشنیدیم و فقط گزارش و تصویر با خود می‌برند.

شهروندان این منطقه می‌گویند؛ از وعده‌های دروغین مسؤولین مأیوس شدیم و غیر از بستن جاده منتهی به شرکت‌های نفتی راه حلی نمی‌بینیم. مردم تهدید کردند که این شرکت‌ها بطور کلی تعطیل خواهند کرد..

این روستاها در ۵۰کیلومتری غرب اهواز قرار دارد و در زمینهای اطراف این روستا میدان بزرگ نفتی که ذخیره این میدان بیش از دو میلیارد بشکه برآورد شده است و میزان تولید نفت خام آن، معادل ۵۰هزار بشکه در روز، می‌باشد.

زمینهای این روستائیان علاوه بر نفت دارای چند مخزن لایه‌ای گاز بوده، که تولید گاز طبیعی آن معادل ۶.۵میلیون فوت مکعب در روز می‌باشد اما علی رغم وجود این ثروت هنگفت شهروندان این منطقه از حقوق اولیه خود محروم و نسبت بیکاری در بین جوانان این مناطق بسیار بالاست.

اعتراض رانندگان کامیون ترانزیت به‌خاطر ۴ماه بیکاری

رانندگان کامیونهای ترانزیت در اصفهان روز جمعه ۹خرداد ۹۹ به‌خاطر چهار ماه بلاتکلیفی و بیکاری‌شان تجمع اعتراضی برگزار کردند.

کامیونداران در این تجمع گفتند: «چهار ماه است که ما نمی‌توانیم از مرز خارج شویم و اگر کار نکنیم از گرسنگی می‌میرم».

«بیش از ۲۰۰ نفتکش هم‌چنان معطل در مرز میرجاوه مانده‌اند. کامیونهای اعزامی از استان اصفهان چهار ماه است که در گمرک میرجاوه استان سیستان و بلوچستان متوقف شده است».

یکی از رانندگان در این تجمع گفت: «با سلام – من فرهنگ هستم و یک راننده ترانزیت. ۴ماه است که ماشین ما خوابیده و رفتیم به همه ارگانها هم اطلاع دادیم هیچ‌کس هم جوابگوی ما نبوده. حجاریان رئیس ترانزیت کشوری درامده و به ما گفته که کارتان حل شده حق و حقوقتون رو بروید بگیرید و بروید بارها را خالی کنید. مرز را اومدیم . هشت ساعت بعد مرز را باز کردند برای مواد غذایی و تانکر گاز و نه بار من را که اصلاً تحویل نمی‌گیرد... ما هر ارگانی رفتیم جلوی ما را بسته‌اند. من نمی‌دونم . نه دیگه ماشین داری و نه روی برگشت به خونه داریم . نه پول داریم. هیچی!

بابا نون شب ندارند. این راننده‌ها را که می‌بینید همه همکاران شما هستند. اینها یک به یک از همه آبرودارتر بودند ولی الآن به‌خاطر فقر مالی مجبورند به هر کس و ناکسی دستشان را دراز کنند. تو دکان بقالی بروند و ماست نسیه کنند اگر بهشون بدهند. کی میخواد جواب این مردم را بدهد. والله من دیگه خسته شدم از این وضع.

راننده توی پاکستان بنزین ریخته روی خودش و خودش رو آتیش زده!

بچه من سه روز رفته پشت مرز تا ماشین خودش را خالی کنه و بعد برگشته

ما هر کداممان تابه‌حال هزینه کردیم رفتیم تهران ولی کسی جواب نداده».

تجمع اعتراضی صاحبان زمینهای پرواز در ارومیه

روز شنبه ۱۰خرداد جمعی از صاحبان زمینهای پرواز واقع در پشت پارک جنگلی ارومیه تجمع اعتراضی برگزار کردند. تجمع‌کنندگان خواستار صدور مجوز برای ساخت و ساز در زمینهای خود شدند.

صاحبان زمینهای پرواز مدت ۲۰سال است که در انتظار وارد شدن زمینهای خویش به محدوده ساخت وساز شهری هستند. این در حالی است که زمینهای اطراف شهرک پرواز و دورتر از آن (مثل فرهنگیان و...) که شهرک پرواز در وسط آنها قرار دارند وارد محدوده شهری شده‌اند و تنها زمینهای شهرک پرواز بدون صدور مجوز مانده‌اند.

تجمع کارگزاران مخابرات روستایی خوزستان

روز شنبه ۱۰ خردادماه ، جمعی از کارگزاران مخابرات روستایی استان خوزستان، با تجمع در مقابل اداره کار استان، خواستار توجه به وضعیت شغلی و معیشتی خود شدند.

تجمع کنندگان اهم مطالبات خود را به این شکل بیان کردند:‌

  • اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل
  • همسان ‌سازی حقوق
  • برخورداری از تمامی مزایای قانونی کار
  • صدور احکام کارگزینی
  • قرار گرفتن کارگران، برابر دیگر پرسنل در چارت سازمانی
  • به روز شدن و دریافت تمامی معوقات بیمه‌ای و تعیین تکلیف بیمه ۴ درصد سختی کار

قیام

تجمع جمعی از دامداران در مقابل بخشداری محمدیار و فرمانداری نقده

روز شنبه ۱۰ خرداد ۹۹ جمعی از دامداران نقده در اعتراض به محدود کردن چرای دام شان در منطقه، در مقابل بخشداری محمدیار و نیز فرمانداری نقده تجمع کردند.

قیام

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5490960a-e139-41c1-a9c4-e4e86813df38"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات