728 x 90

حرف‌های یک شعار استراتژیک با مردم ایران

مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر...
مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر...

آیین چهارشنبه‌سوری امسال نمادی اجتماعی از استمرار قیام ۱۴۰۱ شد. طبق آخرین گزارشات، ۲۸استان ایران با برگزار نمودن مراسم چهارشنبه‌سوری همراه با طنین شعارها علیه حاکمیت آخوندی، قیامی‌ترین مراسم پایانی سال خورشیدی را در تقویم این آیین ثبت نمودند.

در بین شعارهای مشترکی چون «مرگ بر خامنه‌ای»، «مرگ بر دیکتاتور» و «می‌ریم تا سرنگونی»، شاهد شعار «مرگ بر ستمگر ــ چه شاه باشه چه رهبر» بودیم. این شعار که معرف جبهه‌ٔ «نه شیخ، نه شاه» است از اهمیتی استراتژیک در تداوم قیام ۱۴۰۱ برخوردار است. طبیعی است که این شعار برای حاکمیت ملایان، چالش‌برانگیزترین شعار باشد؛ چرا که بانک سرمایه‌گذاریهای این رژیم را برای مخدوش کردن مرزبندی بین آزادی و هر نوع استبداد می‌زند و نیز منحرف کردن مسیر قیام توسط لابی‌ها و هم‌سویان و وکلای خارج کشوری‌اش را سد می‌کند.

 

گسترش اجتماعیِ شعار «مرگ بر ستمگر ــ چه شاه باشه چه رهبر»، نقد یک جامعه ــ به‌خصوص نسل جوان ــ را درباره‌ٔ سلسلهٔ دیکتاتوریهای قاجاری و پهلوی و فقاهتی به‌میان کشیده است. این نقد و این هوشیاری تاریخی، با نفی هر نوع دیکتاتوری در گذشته و حال و آینده، هم پیام می‌دهد که «ستمگر ممتاز» وجود ندارد، هم چهره‌یی نوین از ایرانی نافی هر گونه استبداد سفارش‌شده و نظر کرده‌ٔ مطلقه‌ٔ الاهی و ظل‌اللهی و سلطانی را آشکار می‌نماید.

 

این شعار از آنجا پا گرفت که با وساطت اصلاح‌طلبان قلابی و نایاک‌شان، تلاش شد سلطنت مخلوع و مدفون رضاشاهی و محمدرضاشاهی را در هیأت ساواک و پسر شاه، غسل تعمید دهند! تمام تلاش اینان که در سنگر جلویی مطامع جمهوری اسلامی برای منحرف کردن قیام ۱۴۰۱ نقش‌آفرینی کرده و می‌کنند، این بوده و هست که با فرو ریختن مرز بین آزادی و استبداد و آزادگی و خودکامگی، ستمگران را ممتاز و غیرممتاز جلوه دهند! قدم بعدی: ملکوک نمودن ساحت انقلاب مشروطیت، نهضت جنگل، نهضت مصدق و انقلاب ۱۳۵۷!

این‌گونه به‌زعم خودشان خواسته‌اند تمام تاریخ مبارزات آزادیخواهی در ایران را بر سر آزادیخواهان مبارز و مجاهد خراب کنند! لابد بدین ترتیب یکپارچگی بر سر نفی نظام ولایت فقیه از هم خواهد پاشید و دیگر امید و رمقی برای مردم و نسل جوان شورشی جهت قیام و سرنگونی نظام ملایان باقی نخواهد ماند!

 

شعار استراتژیک «مرگ بر ستمگر ـ چه شاه باشه چه رهبر»، سه هدف را نشانی می‌دهد:

۱ ـ معرف مرزبندی با هر نوع استبداد در گذشته و حال ایران است.

۲ ـ پرده از یک خیانت سازماندهی‌شده برای به‌انحراف کشاندن مسیر و هدف قیام ۱۴۰۱ برمی‌دارد.

۳ ـ راه‌حل نقد و بالفعل استمرار قیام و سرنگونی محتوم نظام ولایت فقیه با رایت «نه شاه، نه شیخ» است.

 

طرح این فکر یا نظر که مگر ما الآن شاه داریم که این شعار داده می‌شود، اگر صادقانه هم طرح شود، غافل از این واقعیت است که شعار و فریاد «مرگ بر ستمگر ـ چه شاه باشه چه رهبر»، هم بیان یک جبهه و مسیر است نه اشخاص، هم از روند تکاملیِ قیام ۱۴۰۱ برآمده ــ که در بالا علت آن تشریح شد ــ و هم در یک سفر تاریخی از نبرد آزادگی با خودکامگی آمده است.

 

این شعار اکنون بلوغ جنبش‌ها و قیامهای چهار دهه‌ٔ گذشته را در مصاف با دیکتاتوری ولایت فقیهی نمایندگی می‌کند.

نسلی که در شهر‌های ایران و دیگر کشورهای جهان این شعار را سرمی‌دهد، اندیشه و سیاست هر گونه دیکتاتوری و نمایندگان و مجریان آنها را هدف گرفته است و فراتر از آن، با این شعار، تمرکز اذهان را بر نفی هر گونه دیکتاتوری فراخوان می‌دهد تا از استمرار قیام ۱۴۰۱ نگاهبانی کند.

این شعار استراتژیک، این‌گونه روزانه با مردم ایران و تعیین سرنوشت‌شان حرف می‌زند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7150f53b-b02d-4050-b299-69b4c3f47dd2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات