728 x 90

حذف یارانه دارو؛ آب گل‌آلود

سخن روز
سخن روز

هنوز زخم بیش از ۵۰۰هزار قربانی به‌خاطر ممنوع کردن ورود واکسن توسط خامنه‌ای بر پیکر مردم ایران تازه است، که ولی‌فقیه غارتگر با دستگاههای زیر دست خود، خیز جدیدی برای خالی کردن جیب مردم برداشته؛ باز هم به‌بهای جان و سلامت مردم ایران.

 

 

وسیلهٔ چپاول این بار حذف ارز ترجیحی دارو است. اقدامی که به‌گفتهٔ کارشناسان و کارگزاران خود رژیم، قیمتها را ۵ تا ۷برابر قیمت‌های کنونی خواهد کرد (تحویل‌زاده-رئیس انجمن تولیدکنندگان شیرخشک-نامه به یکی از مدیران کل سازمان غذا و دارو-بهمن ۱۴۰۰). آن هم در شرایطی که همین الآن نیز «بیماران با قیمت‌های سرسام‌آور دارو روبه‌رو هستند» و حتی توان تهیهٔ داروهای ساده را هم ندارند (خبرگزاریهای حکومتی-آذر ۱۴۰۰)؛ پس ۵ تا ۷برابر شدن قیمت دارو، معنایی جز این ندارد که بیماران مجبورند به‌مرگ تدریجی تن دهند. این بهای سرازیر شدن سودهای میلیاردی و نجومی جدید، به‌کیسهٔ مافیای زیر نظر خامنه‌ای است.

 

اما خامنه‌ای که می‌داند این غارتگری تیغ دولب است و در شرایطی که وضعیت شدید انفجاری جامعه می‌تواند مانند گرانی بنزین در آبان۹۸ عمل کند، سیاست گل‌آلود کردن آب را در پیش گرفته است.

ابتدا عین‌اللهی، وزیر بهداشت رژیم اعلام کرد که چون ارز ترجیحی در برنامهٔ بودجهٔ ۱۴۰۱ دولت رئیسی حذف شده، «در موضوع دارو» هم «ارز ترجیحی برداشته شده است» (۷فروردین). بیدرنگ روابط عمومی وزارت بهداشت، در چارچوب طرح گل‌آلود کردن آب، از ابلاغ نشدن حذف ارز ترجیحی دارو به وزارت بهداشت خبر داد و در موضعی متناقض با حرفهای وزیر گفت: «هم‌چنان ارز ترجیحی ادامه دارد!».

پیش از این نیز رئیس سازمان غذا و داروی رژیم گفته بود «در بودجهٔ سال۱۴۰۱ ارز ترجیحی (دارو) را حذف کردند» و به‌جایش «اعتباراتی به سازمانهای بیمه تزریق می‌شود!» (محمدی- دی۱۴۰۰)؛ که گویا مردم و بیماران باید دلشان خوش باشد که هر چند با گرانی ۵ تا ۷برابری قیمت دارو روبه‌رو می‌شوند، اما به‌جایش بیمه‌ها این افزایش قیمت را جبران خواهند کرد! اما آنچه نمی‌گویند این است که در نظام دزدسالار آخوندی، بیمه‌ها یکی از جدی‌ترین دستگاههای غارت و زیرمجموعهٔ مافیای بیت خامنه‌ای هستند؛ یعنی در این شیوه، به‌سبک سه‌جایه‌خوری آخوندی، نه‌تنها می‌خواهند با یک دروغ بزرگ، از احتمال خطر فوران خشم مردم جلوگیری کنند، بلکه علاوه بر گران کردن نجومی دارو، راهی هم برای سرازیر شدن هر چه بیشتر سرمایه‌های مردم، به حساب‌های نجومی مافیای حکومتی باز کنند.

 

گل‌آلود کردن آب در رژیم آخوندی شیوهٔ جدیدی نیست. در جریان گران کردن بنزین نیز، از یک سال پیش از آن با انبوهی درز دادن غیررسمی خبر بالارفتن قیمت حامل‌های انرژی در رسانه‌ها، سپس تأیید و تکذیب‌های پیاپی، تلاش داشتند شرایط روانی جامعه را برای گرانی چند برابری بنزین آماده کنند و به‌گفتهٴ خودشان از پیامدهای خطرناک «شوک اجتماعی» ناشی از آن، جلوگیری کنند. اما در آبان۹۸ شد، آنچه از منظر خامنه‌ای نباید می‌شد.

اکنون نیز که خامنه‌ای خیز جدید غارت، آن هم به‌بهای سلامت و جان مردم ایران را برداشته، هر چند تاکتیک گل‌آلود کردن و تأیید و تکذیب را برای جلوگیری از «شوک اجتماعی» آغاز کرده، اما با توجه به‌این‌که به‌اذعان خودشان، شرایط انفجاری جامعه حتی قابل مقایسه با آبان۹۸ نیست، باید منتظر پیامدهای توفانی این غارت جدید باشند.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/82a35534-8141-40e6-aa0d-272da921c14b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات