728 x 90

حذف مهر ویزای ایران از پاسپورت گردشگران خارجی

حذف مهر ویزای ایران از پاسپورت گردشگران خارجی
حذف مهر ویزای ایران از پاسپورت گردشگران خارجی

خبرگزاری حکومتی ایلنا روز شنبه ۲۷مرداد به‌نقل از علی اصغر مونسان معاون روحانی و رئیس میراث فرهنگی رژیم اعلام کرد: "به‌زودی" مهر ویزای ایران روی پاسپورت گردشگران خارجی نخواهد خورد.

وی که در یک نشست خبری این موضوع را مطرح کرد گفت: سازمان میراث فرهنگی این درخواست را داده است و نیروی انتظامی هم "موافق این موضوع بوده است."

او گفت: «تنها موافقت وزارت‌خارجه و معاون اول رئیس‌جمهور مانده که امیدواریم این اقدام نیز به‌زودی انجام شود.»

این کارگزار رژیم علت این تصمیم را مشوقی برای آمدن گردشگران به ایران برشمرد خبرگزاری حکومتی ایلنا اضافه کرد او این اظهارات را در پاسخ به نگرانی رئیس جامعه هتلداران فارس در این نشست بیان کرد. رئیس هتلداران فارس در این نشست گفته بود: «در حال حاضر بر اساس تحریم‌های آمریکا گردشگرانی که به ایران بیایند نمی‌توانند ویزای آمریکا را دریافت کنند و این موضوع قطعاً به گردشگران ورودی ما آسیب می‌زند.»

 

بی‌اعتبارترین ویزای جهان

در سال ۲۰۱۲ بر اساس تحقیقی که توسط مؤسسه مهاجرت هنلی اند پارتنرز انجام شد، گذرنامه‌ ایرانی یکی از بی‌اعتبارترین گذرنامه‌های جهان بود و در بین امتیاز بندی ۰تا ۱۰۰، ایران در رتبه ۹۶قرار داشت. در سال ۲۰۱۴ طبق گزارش انجمن بین‌المللی حمل‌‌ و نقل هوایی، یاتا، ارزش گذرنامه ‌ایران بعد از کره‌شمالی قرار گرفت و جزو بی‌اعتبارترین گذرنامه‌های جهان محسوب شد. رتبه اعلام شده در آن موقع از بین ۱۷۵کشور برای ایران ۱۵۰بود؛ و تا سال ۲۰۱۷ از میان ۱۹۹کشور در رتبه ۱۹۰ قرار دارد.

این وضعیت در حالی است که یکی از وعده‌های شیخ ”تدبیر و امید ”روحانی شیاد، در سال ۹۲ که بارها هم اعلام کرده بود عزت بخشی به پاسپورت ایرانی بود.

خبرگزاری فارس در مرداد ماه ۹۵ در این رابطه نوشت: «روحانی در خردادماه ۱۳۹۲ و در کشاکش رقابتهای انتخاباتی، با شرکت در برنامه ”انتخاب ایرانی” که در شبکه جهانی جام‌جم با موضوع پاسخ به سؤالات ایرانیان خارج از کشور پخش می‌شد، اظهار داشت: «در واقع همه سؤالات به سیاست خارجی باز می‌گردد. باید بدانید که ارزش پاسپورت علامت نوع رابطه ما با دنیاست؛ اگر روابط ما با کشوری، قاره‌ای یا کل جهان صمیمی و بر مبنای احترام متقابل و منافع متقابل، روابط گرمی شد، آن‌وقت شهروند ایرانی در آن کشور جایگاه دیگری پیدا می‌کند، در آن صورت چهره ایرانی را که می‌بینند، به‌عنوان چهره دوست نگاه می‌کنند و پاسپورت هم جایگاه خود را پیدا می‌کند»

 

بیشتر بخوانید

پاسپورتی که بیانگر ”نوع رابطه با دنیا است ”!

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/af90a511-adf3-4440-89a7-5a8a16f4cda0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات