728 x 90

حذف دلار۴۲۰۰ و چشم‌اندازها

حذف دلار ۴۲۰۰تومانی
حذف دلار ۴۲۰۰تومانی

بی هیچ گزافه گویی، یکی از مهم‌ترین ابزارهای رژیم آخوندی از همان ابتدای دزدیدن حق حاکمیت ملت ایران، پوشاندن حقیقت و وارونه نشان دادن واقعیتها و ادعاهای واهی و پوشالی در کمال وقاحت و بی‌شرمی برای حفظ رژیم آخوندی بوده است. این عملکرد رذیلانه چنان در ولی‌فقیه یک‌شبه و از بالا تا پایین سردمداران رژیمش نهادینه است که هنوز هم خواب خوش روزهایی را می‌بینند که امام دجالشان از یک‌سو اقتصاد را به حیوان بارکش درازگوش نسبت می‌داد و از سوی دیگر برای عمله و اکره خودش راه دزدی‌های نجومی از کیسه ملت را باز می‌کرد.

چنین بود که رژیم یک روز در سال۱۳۹۷ برای پوشاندن عملکرد خائنانه و چپاولگرانه‌اش که منجر به تخریب همه‌جانبه اقتصاد میهن ما و افزایش بی‌سابقه نرخ ارز در ایران شده بود و هنوز هم ادامه دارد، دلار ۴۲۰۰تومانی را وارد چرخه اقتصاد مملکت کرد و حالا هم با پنهان‌کاری و اظهارات متناقض شروع به حذف آن کرده است و رسماً در بودجه ۱۴۰۱ فاتحه آن را خوانده است.

دولت آخوندی از زبان سرکرده کارگزاران خود در سازمان برنامه، در نشست خبری۲۲آذرماه می‌گوید که به‌دلیل کسری شدید بودجه و خالی شدن خزانه رسمی از ذخایر ارزی، ناگزیر از رو آوردن به حذف دلار ۴۲۰۰تومانی شده است:

«ارز ترجیحی یک نامعادله در اقتصاد است و موجب به‌هم ریختگی اقتصاد می‌شود. اگر قرار باشد سیاست ارز ترجیحی ادامه پیدا کند دچار کسری شدید در بودجه خواهیم شد چرا که به‌اندازه کافی منابع ارزی در اختیار نداریم»

اما تاثیرات اقتصادی این اقدام رذیلانه رژیم بر زندگی روزمره اکثریت قریب به اتفاق مردم و چشم‌انداز انفجار اجتماعی ناشی از آن، چنان هراسی در دل هر دو باند غالب و مغلوب رژیم ایجاد کرده است، که سر و صدای جمع کثیری از آنان را درآورده و در نشریات حکومتی هم قابل مشاهده است.

 

البته روشن است که هراس و هول و ولای اینان از سر دلسوزی برای مردم نیست چنانکه هیچ‌کدام از رسانه‌های حکومتی که نان خور همین رژیم هستند، سخن از این نمی‌گویند که دریافت کننده اصلی دلارهای ۴۲۰۰تومانی، بیت ولی‌فقیه با دهها شرکت و نهاد زیرمجموعه آن و سپاه پاسداران و دیگر وابستگان به خامنه‌ای پدرخوانده مافیای چنگ انداخته بر کل واردات کشور هستند و این زالوانگل‌هزارپای خون‌آشام و کلان مزدورانش، اینک نه تنها هیچ زیانی از حذف دلارهای ۴۲۰۰تومانی نخواهند دید، بلکه برای مکیدن سودهای نجومی بیشتر از خون ملت هم دندان تیز کرده‌اند. چرا که اقتصاد درهم شکسته آخوندساخته، در دوران نابودی تمامی تولیدات داخلی از صنعتی گرفته تا کشاورزی و دامداری، به‌شدت وابسته به واردات است و بازار فروش همه محصولات و کالاهای وارداتی را نیز همین خونخواران مافیای ولایت در دست دارند و برآنند که ثروتهای افسانه‌ای بیشتری بیندوزند.

 

روشن است که چهره تلخ دیگر این اقدامات رذیلانه و خائنانه رژیم، تاثیری است که بر زندگی تمامی هم‌میهنانمان می‌گذارد. حذف تدریجی ارز ترجیحی ۴۲۰۰تومانی برای ۱۸قلم کالای اساسی وارداتی در سال‌های قبل نه تنها در مورد همان ۱۸قلم بلکه در مورد سایر مایحتاج و ضروریات زندگی، منجر به گرانی روزافزون شد ومیلیونها نفر از مردم ما را به زیر خط فقرکشاند و اینک حذف این ارز برای ۷قلم باقیمانده وارداتی نیز در همان امتداد، بدون هیچ تردیدی سبب افسارگسیخته‌تر شدن تورم خواهد شد و اکثریت قریب به اتفاق ملت را به زیر خط فقرخواهد کشاند و این پدیده‌یی نیست که برای لشگرهای بیکاران و گرسنگان تشکیل شده از هم میهنان شریف ما قابل‌تحمل باشد.

چنین است که «اینان هراسشان از یگانگی ماست». اینان هراسشان از گسترش قیام خلق و سرنگونی است. چشم‌اندازی که اینک به یمن شرایط عینی در جامعه جوشان ما، بیش‌از‌پیش روشن است و می‌رود که این رژیم را به گور تاریخی‌اش بسپارد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c2081281-c561-46ec-ac4b-72ba4fec7165"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات