728 x 90

حذف اکانت‌های جعلی رژیم ایران توسط شرکت متا

کمپانی متا
کمپانی متا

فیس بوک

گزارش سالیانه در مورد شناسایی فعالیت غیرقانونی و هماهنگ حساب‌های تقلبی

افشای فعالیت‌های سایبری سپاه پاسداران رژیم ایران علیه مجاهدین

 

فیس بوک (متا) روز ۳۰دی با انتشار گزارش فعالیت‌های سال ۲۰۲۱ این شرکت در زمینه شناسایی و حذف حساب‌های تقلبی با فعالیت‌های غیرقانونی و هماهنگ، از جمله فعالیت‌های واحد سایبری سپاه پاسداران رژیم ایران را نیز افشا نموده است. در بخش مربوط به فعالیت‌های سایبری رژیم ایران این گزارش آمده است: اگر چه افراد پشت‌پرده و گرداننده این فعالیت‌ها تلاش کردند هویت و مختصات خود را پنهان کنند، اما تحقیقات ما نشان داد که همگی وابسته به سپاه پاسداران رژیم ایران هستند.

نمودار متحرک منتشر شده توسط شرکت فیسبوک بخوبی حاکی از گسترش فزاینده فعالیت واحد سایبری سپاه پاسداران رژیم ایران علیه مخالفان و اپوزیسیون این رژیم طی سالهای اخیر است.

در یکی از گزارشات مربوط به اواخر سال۲۰۲۱ شرکت فیس‌بوک آمده است:

  • در دسامبر ۲۰۲۱ ما ۸حساب فیس‌بوک و ۱۲۶حساب اینستاگرام که به منابع ایرانی وصل بودند حذف کردیم
  • در ماه سپتامبر ۲۰۲۱ ما ۹۳حساب فیس بوک، ۱۴پیج، ۱۵گروه و ۱۹۴ حساب اینستاگرام را که مربوط به شبکه‌یی از سپاه پاسداران رژیم ایران بودند، شناسایی و حذف کردیم. بعضی از این حساب‌های تقلبی خود را با هویت کردی معرفی می‌کردند و بقیه وانمود می‌کردند هوادار سازمان مجاهدین خلق ایران هستند تا بدینوسیله بتوانند در جوامع آنها نفوذ کنند. این عملیات عمدتاً بر روی اینستاگرام متمرکز بوده و با خرید فالوورهای تقلبی برای حساب‌های خود، تلاش می‌کردند خود را مشهور جلوه دهند... . کار این حسابها تشویق به شرکت در انتخابات رژیم و هم‌چنین حمله به مجاهدین خلق بوده است.

شرکت فیس‌بوک در بخش پایانی گزارش خود گفته است: اگر چه ما می‌دانیم عملیات نفوذ توسط این عوامل در مقابل اقدامات بازدارنده ما بیشتر وپیچیدهتر خواهند شد و رفتارهای فریبکارانه جدیدی بروز خواهند داد؛ اما ما نیز در حال پیشرفت برای ریشه‌کنی این سوءاستفادهها هستیم. همان‌طور که قبلاً هم گفته‌ایم - این یک تلاش مداوم است و ما متعهدیم تا از آنها جلوتر بمانیم.

(سایت فیس‌بوک: ۳۰دی۱۴۰۰)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8f5b580f-d32c-4cea-bf36-1b233b361428"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات