728 x 90

جولیو ترتزی: در برابر یک سیستم حکومتی ورشکسته، یک آلترناتیو معتبر برای رژیم فعلی ایران

جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا
جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا

جولیو ترتزی وزیر خارجه ایتالیا طی مقالهیی درباره جایگزین دموکراتیک بری رژیم آخوندی، نوشت: برای جامعه بین‌المللی دیگر باید کاملا روشن باشد که رویارویی واقعی بین یک رژیم مذهبی فاقد مشروعیت با یک مقاومت با نفوذ و دموکراتیک است این واقعیت را سیاستمداران غربی دیگر نمی‌توانند نادیده بگیرند.

 

گزارشی فشرده از این مقاله:

«یک آلترناتیو معتبر برای رژیم فعلی ایران»؛ عنوان مقاله‌یی است به قلم مقاله جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا که در سایت کمیته بین‌المللی برای حاکمیت قانون منتشر شده است.

وی می‌نویسد: قیام سراسری در ایران طی دوازده ماه گذشته بیانگر یک پیام سیاسی روشن و واضح است و جای هیچ شک و تردیدی باقی نمی‌گذارد که خواست واقعی ملت ایران تغییر رژیم است. در چنین شرایطی برنامه شورای ملی مقاومت ایران و خانم مریم رجوی در این سالیان به‌طور فزاینده‌ای از حمایت بین‌المللی و نیز در میان مردم ایران برخوردار بوده است. این واقعیت نشان می‌دهد که در برابر یک سیستم حکومتی ورشکسته، با اقتصادی در حال فروپاشی و غرقه در فساد و سرکوب خونین، یک آلترناتیو واقعی، قابل اعتماد و دموکراتیک وجود دارد.

 

وزیر خارجه پیشین ایتالیا با برشمردن توطئه‌های رژیم آخوندی علیه مقاومت ایران از جمله اقدامات تروریستی در کشورهای اروپایی و آمریکا می‌افزاید: متوو سالوینی، معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور ایتالیا، اخیراً به ماهیت تروریستی حزب‌الله لبنان مورد پشتیبانی و حمایت مالی سپاه پاسداران رژیم ایران اشاره داشت. بعد از این همه وقایع، جای تفکر دارد که چرا باید اروپا در برابر برجی از واقعیتها هم‌چنان مردد باشد. یکی از دلایل این تردید، بدون شک کوته‌بینی و چشم دوختن به بازار نفت و بازار فروش در ایران است. پارلمان اروپا و پارلمانترهای عضو کشورها اتحادیه اروپا، بارها توسط بیانیه‌هایی به این‌که رژیم ایران باید مسؤل رفتارهای خود شناخته شود، هشدار داده‌اند.

 

جولیو ترتزی می‌افزاید: اخیراً سناتورهای ایتالیایی بیانیه‌یی را در دفاع از قیام مردم ایران علیه رژیم امضا و تأکید کرده‌اند که مقاومت ایران مخاطب برای بردن آزادی و دموکراسی به ایران است. در بیانیه‌یی دیگر ۳۱۰تن از پارلمانترها از احزاب سیاسی مختلف از دولت ایتالیا خواستند تا رسماًً قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال۱۹۸۸ را محکوم کند و ایتالیا تمامی روابطش را با رژیم تهران به خاتمه اعدامها برای همیشه، مشروط کند. هم‌چنین۱۹۷عضو پارلمان اروپا طی بیانیه‌یی از دولتهای اروپایی خواستند تا در مورد قتل‌عام سال۱۹۸۸ که توسط رژیم و اشخاصی نظیر علیرضا آوایی وزیر دادگستری دولت به‌اصطلاح مدره روحانی، یک تحقیقات بین‌المللی و مستقل به‌عمل آید.

 

ترتزی تأکید می‌کند: برای جامعه بین‌المللی دیگر باید کاملا روشن باشد که رویارویی واقعی بین یک رژیم مذهبی فاقد مشروعیت با یک مقاومت با نفوذ و دموکراتیک، جریان دارد. سیاستمداران غربی که برای مدتی طولانی این واقعیت را نادیده گرفته‌اند، دیگر نمی‌توانند به آن ادامه دهند. در حالیکه اعتراضات در ایران ادامه دارد،. بهبود شرایط زندگی مردم ایران و رسیدن به آزادی امری ضروری و انگیزاننده در افقهای مشترک و تصمیماتی است که در سازمان ملل ‌متحد در نیویورک و در ژنو، در اتحادیه اروپا در بروکسل و در واشنگتن شکل خواهد گرفت. یک سال پس از تظاهرات سراسری علیه رژیم فاسد و مستبد آخوندها، در ۱۵دسامبر جوامع ایرانیان در دهها شهر دنیا به‌طور همزمان کنفرانسی را در جهت حساس کردن افکار عمومی بین‌المللی و برای یک تغییر رادیکال و ضروری در ایران برگزار کردند و از دولتهای غربی خواهان یک سیاست قاطع در برابر آخوندها شدند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ba0a53e5-6133-40db-a0ef-7e2e268b8485"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات