728 x 90

جولیو ترتزی: برای مهار جاه‌طلبی اتمی ایران، علیه نقض حقوق‌بشر در ایران اقدام کنید

جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا
جولیو ترتزی وزیر خارجه پیشین ایتالیا

اکسپرس لندن روز ۱۰بهمن در مطلبی به قلم جولیو ترتزی با عنوان «برای مهار جاه‌طلبی اتمی ایران، علیه نقض حقوق‌بشر در ایران اقدام کنید» نوشت: ارتقاء رئیسی به دومین مقام عالی رژیم ایران نه تنها به‌عنوان پاداشی برای سرکوب سال۲۰۱۹، بلکه برای یک تاریخ طولانی در سرکوب وحشیانه، که نمونه آن نقش رهبری رئیسی در کشتار ۳۰هزار زندانی سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ بود که ۹۰درصد آنها از فعالان سازمان مجاهدین خلق ایران بودند در نظر گرفته شد.
اما مصونیت از مجازات در تهران بسیار بیشتر از آن است. ریشه‌های آن حداقل به سال۱۳۶۷ بازمی‌گردد، زمانی که سیاست‌گذاران غربی از کشتار مداوم زندانیان سیاسی، به‌ویژه توسط رهبر مقاومت ایران، مسعود رجوی، آگاه شدند، که خواستار اقدام فوری شد، اما هیچ کاری برای متوقف کردن آن انجام نشد. این انفعال برای همیشه از تأثیر تحریم‌های بعدی حقوق‌بشر کاسته و در نهایت منجر به وضعیت فعلی شد که در آن رئیسی، «قصاب ۶۷» در حال تعیین سیاست برای جمهوری اسلامی، تشدید سرکوب ناآرامی‌های داخلی و یاغی‌گری در سراسر جهان است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d3e72181-b500-4ce1-a1ac-ce69ed4d229f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات