728 x 90

جوزف بورل درباره مذاکرات هسته‌یی: وقت برای نجات توافق رو به پایان است

جوزف بورل
جوزف بورل

جوزف بورل نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا جمعه ۲۳مهر، پیرامون مذاکرات هسته‌یی از رژیم ایران خواست بدون وقت‌کشی به میز مذاکرات هسته‌یی باز گردد.

خبرگزاری «فرانس پرس» در گزارشی نوشت: جوزف بورل روز جمعه ۲۳مهر در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به روند مذاکرات هسته‌یی با رژیم ایران اظهار داشت: «به نوعی می‌دانم که مقامات رژیم ایران خواهان آن هستند که مذاکرات قبلی را با من به‌عنوان هماهنگ‌کننده با سایر اعضا درباره توافق ۲۰۱۵ درباره پرونده هسته‌یی انجام دهند».
وی در ادامه افزود: «برای این آمادگی دارم، اما وقت برای نجات توافق رو به پایان است».
جوزف بورل در سفر خود به آمریکا و دیدار با بلینکن و سایر مقامات با هشدار به این‌که «زمان دارد فشار می‌آورد» درباره دفع‌الوقت کردن و کش دادنهای رژیم گفت: « (رژیم) ایران زمان کافی برای مطالعه پرونده و آموزش تیم مذاکره‌کننده خود داشته است».
در همین رابطه فرانسه نیز در یک موضع‌گیری با اشاره به بن‌بست مذاکرات و سردوانی و طفره رفتنهای رژیم از بازگشت به میز مذاکرات اظهار داشت: رژیم ایران تمایل خود برای از سرگیری مذاکرات هسته‌یی را نه با شعار و بیانهای لفظی بلکه با گام‌های عملی نشان دهد.
این در حالیست که انریکه مورا هماهنگ‌کننده اتحاد اروپا در مذاکرات اتمی وین که روز پنجشنبه ۲۲مهر به‌ ایران سفر کرده بود، دست خالی تهران را ترک کرد. رسانه‌های بین‌المللی از شکست مذاکرات انریکه مورا با مقامات رژیم در تعیین تاریخ شروع مجدد گفتگوهای اتمی با آمریکا خبر دادند.
خبرگزاری بلومبرگ ۲۲مهر در این باره نوشت: «مقام‌های رژیم ایران و اتحادیه اروپا ملاقات خود را بدون تعیین زمانبندی برای از سرگیری مذاکرات با آمریکا، در مورد توافق هسته‌یی به‌پایان رساندند و تنها متعهد به‌مذاکرات بیشتر در بروکسل در روزهای آینده شدند».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6329ae04-87c7-4285-bdad-65d0e751cae7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات