728 x 90

جواد ظریف: برگزاری مراسم مجاهدین در پاریس یک اقدام بسیار خصمانه است

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

مجلس آخوندی بار دیگر جواد ظریف، وزیر خارجه رژیم را به بهانه قانع‌نشدن اعضای مجلس از سؤال دو ماه پیش خود درباره همزمانی سفر او به فرانسه با برگزاری همایش بزرگ مقاومت در پاریس، به مجلس کشاند. به بخشهایی از این جلسه که روز ۱۱شهریور۹۷ برگزار شده آمده است:

 

نجفی خوشرودی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در خصوص سؤال ملی آقای جواد کریمی قدوسی نماینده محترم مشهد و کلات از جناب آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه به شرح زیر ارسال می‌گردد: علاءالدین بروجردی رئیس وقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی.

 

خلاصه سؤال: چرا بدون برآورد اطلاعاتی و امنیتی همزمان با برگزاری اجلاس منافقین و دشمنان جمهوری اسلامی در پاریس به کشور فرانسه سفر می‌کنید؟

به صدا و سیما اجازه حضور در جلسه را نمی‌دهند و شما هم در این سفر موضع اعتراضی نمیگیرید.

نتیجه بررسی:.... سؤال فوق در جلسه رسمی روز سه‌شنبه مورخ ۹هشت ۱۳۹۶کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مطرح شد جناب آقای کریمی قدوسی در توضیح سؤال با اشاره به سفر وزیر محترم امور خارجه به کشور فرانسه همزمان با برگزاری اجلاس منافقین اظهار داشت که چرا بدون برآورد اطلاعاتی و امنیتی به کشور فرانسه سفر کردید؟

جناب آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه در پاسخ با اشاره به این نکته که نمی‌توانیم دیپلوماسی را تعطیل کنیم تأکید نمود هم در جلسات علنی و هم در جلسات خصوصی اعتراض خود را به مقامات فرانسوی اعلام کردیم ضمن این‌که سازمان منافقین در اندازه‌ای نیست که وزارت امور خارجه بخواهد رفت و آمدهای دیپلماتیک خود را با آن تنظیم کند.

جناب آقای کریمی قدوسی نهایتاً از پاسخهای وزیر محترم قانع نشدند نظر به عدم اقناع نماینده محترم سؤال کننده از پاسخهای ارائه شده وزیر محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مستند به بند سه ماده ۲۰۹ آیین‌نامه.... قلمرو سؤال را ملی تشخیص داده و گزارش سؤال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

 

تماس تلفنی ظریف با وزیر خارجه فرانسه و شکایت از فعالیتهای مجاهدین

جواد ظریف: در مورد سؤال اول، منافقین متأسفأنه از زمانیکه در حدود دهسال قبل از فهرست گروه‌های تروریستی خارج شدند هر ساله مراسمی را در پاریس برگزار می‌کنند و این برگزاری این مراسم را ما یک اقدام بسیار خصمانه از سوی کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی تلقی می‌کنیم و این را یک حمایت غیرقابل پذیرش از تروریزم می‌دانیم و همواره این موضع خودمان را به‌صورت صریح و آشکار با دولت فرانسه مطرح کردیم از جمله در تماس تلفنی که دیروز من با وزیر امور خارجه فرانسه داشتم همین موضوع به صراحت از سوی بنده مطرح شد.

=

کریمی قدوسی: جنابعالی یعنی نظام جمهوری اسلامی هزینه می‌کند در فرانسه سفارتخانه داریم سفیر باید به شما برآورد بدهد شما دو روز دیرتر بیائید یا دو روز زودتر بیائید برگردید همزمان نشود با این اجلاس اراذل و اوباش دنیا با کمک فرانسه بعد هم جنابعالی موضعگیری رسمی اعتراض بیانیه‌یی صادر نکردید من کی گفتم شما دیپلوماسی را قطع کنید چرا اتهام می‌زنید؟ من هیچوقت معتقد به این مسائل نیستم گفتم همزمان شدن این سفر جای سؤال داره خب امسال هم باز همان حادثه تکرار شد و همین دولت فرانسه است که وزیر خارجه‌اش دیروز مصاحبه میکنه میگه ایران بدون پذیرش مذاکرات موشکی و منطقه‌ای نمی‌تواند با ما تعامل داشته باشد و قابل‌قبول نیست.

 

جواد ظریف: تأکید می‌کنم که همه ما بر اساس دستورات مقام معظم رهبری و چارچوبهایی که مقام معظم رهبری تعیین می‌کنند حرکت می‌کنیم و من افتخارم این است که مقام معظم رهبری در همین سخنرانی روز چهارشنبه که دیروز از صدا و سیما به‌صورت کامل پخش شد با روش محبت آمیزی این بنده و سرباز کوچک را مورد تفقد قرار دادند که بسیار از شأن من و از حق من بالاتر است و من همیشه مرهون محبتها و لطف ایشون هستم...

 

بیشتر بخوانید

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/39648649-d510-4d40-8414-63eeee1aeaeb"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات