728 x 90

جهان وارد رکود اقتصادی شد

صندوق بین‌المللی پول
صندوق بین‌المللی پول

رئیس صندوق بین‌المللی پول روز جمعه ۸ فروردین ۹۹‌ گفته است، بیماری همه‌گیر کرونا باعث شده که جهان وارد رکود اقتصادی شود و خروج از این وضعیت نیازمند اختصاص بودجه و تدابیر گسترده اقتصادی است.

کریستالینا جیورجیوا، در یک کنفرانس خبری آنلاین گفت: « واضح است که وارد یک رکود شده‌ایم که از بحران مالی سال ۲۰۰۹بدتر است و بازارهای نوظهور برای مقابله با پیامدهای وضعیت به‌وجود آمده نیازمند ۲.۵تریلیون دلار هستند».

رئیس صندوق بین‌المللی پول گفت که بیش از ۸۰کشور، که عمدتاً از کشورهای کم‌درآمد هستند، از صندوق بین‌المللی پول درخواست کمک اضطراری کرده‌اند.

کریستالینا جورجیوا تأکید کرد که همه‌گیری شیوع ویروس کووید- ۱۹ اقتصاد جهان را به سوی کوچک‌تر شدن پیش‌ برده که این بحران تأمین مالی کلانی را برای کمک به کشورهای در حال توسعه می‌طلبد.

مدیر صندوق بین‌المللی پول افزود که پیش‌بینی‌های نرخ رشد جهانی منفی است و صندوق اکنون رکودی دست‌کم مشابه آنچه در بحران مالی جهانی اتفاق افتاده بود را پیش‌بینی می‌کند.

وی هم‌چنین تأکید کرد که برای این‌که اقتصاد در سال ۲۰۲۱ بهبود یابد کشورها باید به مبارزه با ویروس کرونا و تقویت سیستم‌های بهداشتی و درمانی اولویت بخشند.

این مقام بین‌المللی از به تأخیر افتادن تلاش‌ها برای مقابله با بحران اقتصادی هشدار داد و در این راستا افزود «بدون تلاش برای مهار بحران، هیچ‌گونه راه‌کاری برای بهبودی قوی وجود ندارد».

 

مطالب مرتبط:

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5d895d9-d4a6-402b-bffc-999b4fd8ebfd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات