728 x 90

جنگ گرگها بر سر جانشینی در داخل رژیم و یک فقره «عملیات پیچیده چندوجهی» دیگر

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران
کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت ایران

سر برگ کمیسیون امنیت


جنگ گرگها بر سر جانشینی در داخل رژیم و یک فقره «عملیات پیچیده چندوجهی» دیگر

محاکمه طبری معاون اجرایی صادق لاریجانی، فرار دژخیم منصوری و نقشهٔ بازگرداندن او به ایران

بخشی از طرح و برنامه و تعرض جلاد ابراهیم رئیسی برای از دور خارج کردن لاریجانی در جنگ جانشینی است

مقاومت ایران حکم دادگاه بخارست را به اطلاع هموطنان می‌رساند

و از هموطنان مقیم رومانی که طبق قوانین این کشور می‌توانند از دژخیم منصوری شکایت کنند

می‌خواهد بلادرنگ دست به کار و مانع زد و بند و فراری دادن این جنایتکار شوند

زیر ضرب تحریم و کرونا جنگ گرگها در درون رژیم بر سر جانشینی بالا می‌گیرد و مهره‌ها و نفرات جدیدی «هزینه» و قربانی می‌شوند که در فرهنگ سپاه و اطلاعات ولایت «عملیات پیچیده چند وجهی» خوانده می‌شود.

در همین جنگ آخوند جلاد ابراهیم رئیسی (کاندید خامنه‌ای در انتخابات ریاست‌جمهوری در سال۱۳۹۶) به اشاره خامنه‌ای برای از دور خارج کردن آخوند صادق لاریجانی رئیس قبلی قضاییه رژیم و رئیس کنونی مصلحت نظام، به قطع دست راست لاریجانی یعنی اکبر طبری روی آورده است که معاونت اجرایی امپراطوری قضاییه رژیم را به عهده داشت. سناریویی که یادآور محاکمهٔ کرباسچی شهردار تهران در سال۱۳۷۷ به دستور خامنه‌ای برای چیدن پر و بال رفسنجانی است.

دژخیم غلامرضا منصوری که ۳۰سال در قضاییه رژیم سابقهٔ جرم و جنایت و سرکوب از جمله قلع و قمع خبرنگاران را دارد و دزدی و رشوه خواری کمترین جرایم اوست از همدستان طبری بود و به همین خاطر وقتی هوا را پس دید فرار را بر قرار ترجیح داد.

پاسدار حسن عباسی یکی از سرچماقداران خامنه‌ای دیروز پرده را کنار زد و گفت: «در پروژه اکبر طبری ما شخص اکبر طبری را به‌عنوان یک پدیده مخرب به‌عنوان یک مفسدی که عادی بوده مطالعه نمی‌کنیم. در محاکمه اکبر طبری حتماً باید آقای آملی لاریجانی بیاید پاسخگو باشد در دستگاه قضایی. ایشان به‌عنوان یک کسی که شاهد بوده در این ماجرا (باید) بیاید در صندلی متهم بنشیند» (اصلاحات نیوز ۹۹/۳/۲۳).

در روز ۱۸خرداد همزمان با شروع دادگاه اکبر طبری به جرم اختلاس، رسول قهرمانی نماینده دادستان گفت: «متهم ردیف نهم غلامرضا منصوری که از کشور متواری شده است به دریافت رشوه بالغ بر ۵۰۰هزار یورو متهم است».

روز ۱۹خرداد اصفهان نیوز نوشت: «منصوری در دادگاه حضور نداشت. ظاهراً او نیز فراری است. چندی پیش اخباری درباره حضورش در آلمان منتشر شده بود».

در همان روز ۱۹خرداد، آخوند رئیسی در مقام رئیس قضاییه رژیم گفت: «در پرونده‌های فساد اقتصادی مطرح می‌شود که افرادی متواری شدند به خارج از کشور. خب یک سؤال این است که اصلاً نه بحث فساد اقتصادی، چرا کشورهای غربی پناه باشند برای مجرمان، برای مفسدان، برای منافقین، منافقینی که اینجا ترور کردند، ۱۷هزار نفر از مردم کوچه و بازار، از بهترین‌ها را به‌شهادت رساندند. چرا پناه می‌دهند به اینها... یکی از بحثهایی که مورد سؤال جدی است همین کسانی که متهم شدند اینها، در معرض اتهام هستند، مجرم اقتصادی هستند، پولهای حرام را برداشتند بردند توی حساب‌هایشان در خارج کشور و بخواهند پناهنده بشوند به غربی ها».

پس از انتشار حرفهای رئیسی، یک کلیپ تصویری از غلامرضا منصوری منتشر شد که در آن می‌گوید: «چند روز قبل مطلع شدم، کیفر خواستی علیه من صادر و به دادگاه ارسال شده است. از وکیلم خواستم که به دادگاه مراجعه کند من صددرصد با باز شدن مرزها به کشور برمی‌گردم... من به جمهوری اسلامی و رهبری عزیز و عدالت دستگاه قضایی ایمان کامل و اعتقاد راسخ دارم و خداوند را شاکرم که توفیق عنایت فرمود حدود ۳۰سال در دستگاه قضایی خدمت کنم و به این خدمتم افتخار می‌کنم... مرزها هنوز بسته است. از دیروز هم هر چه تلاش کردم نتوانستم مسیری برای برگشت پیدا کنم. ولیکن فردا حتماً به سفارت جمهوری اسلامی مراجعه می‌کنم تا مقدمات برگشتم به کشور و شرکت در جلسه دادگاه و دفاع را فراهم کنم».

روز ۲۱خرداد به‌دنبال دومین جلسه دادگاه اکبر طبری، رسول قهرمانی نماینده دادستان به خبرنگاران در مورد منصوری گفت: «او یک ماه بعد از دستگیری طبری از ایران خارج شد و تلفن خود را در ایران گذاشته است. بنابراین ما فکر کردیم ایشان در ایران است و سر وقت احضارشان می‌کنیم، غافل از این‌که ایشان گوشی موبایل‌شان را در ایران روشن گذاشته و خودشان به خارج از کشور رفته‌اند» (اعتماد۲۲خرداد).

به‌نوشته همین روزنامه روز ۲۱خرداد پاسدار سرتیپ هادی شیرزاد «ر‌ئیس پلیس بین‌الملل ناجا نیز از تلاش برای استرداد متهمان فراری پرونده‌های اقتصادی با هماهنگی قوه قضاییه و وزارت امور خارجه خبر داد».

روز ۲۳خرداد خبرگزاری برنا متعلق به وزارت ورزش و جوانان دولت روحانی در ساعت ۱۸۳۵دقیقه به وقت تهران نوشت: «یکی از بستگان غلامرضا منصوری ... ساعاتی قبل در اینستاگرام مدعی شد: وی در بخارست (پایتخت رومانی) توسط پلیس اینترپل بازداشت شده است». به‌نوشته همین خبرگزاری: «عبدالرضا سلطانی (فعال رسانه‌یی) دیشب در کانال تلگرام خود نوشته بود: غلامرضا منصوری، بازپرس ویژه پرونده فاضل لاریجانی پیش از آن که از آلمان سر در بیاورد... در اوین بازداشت بود».

سرانجام روز ۲۴خرداد غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قضاییه آخوندها گفت: «منصوری اعلام کرده بود که ”من دارم به ایران بر می‌گردم و در جلسه شرکت خواهم کرد“ اما با بررسی‌هایی که ما انجام دادیم دیدیم این اعلام خیلی جدی نیست و بیشتر یک برنامه تبلیغاتی است به همین جهت با اقدامی که از ناحیه مرجع قضایی انجام شد، مراتب به پلیس بین‌الملل کشور مان و اینترپل رومانی اعلام شد و از دیشب این فرد در اختیار پلیس اینترپل قرار گرفته و دستور بازداشتش در کشور رومانی صادر شده است اما به‌دلیل محدودیت‌های پروازی ناشی از بیماری کرونا، انتقال وی به ایران و حضور او در جلسه دادگاه فعلاً ممکن نیست ولی در روزهای آینده این کار انجام می‌شود».

اما غروب امروز از بخارست خبر رسید که پلیس محلی غلامرضا منصوری را بازداشت کرده اما دادگاه او را تا تاریخ ۲۰ تیرماه آزاد کرده است تا رژیم فرصت ارائه مدارک استرداد را داشته باشد. مقام‌های قضایی رژیم می‌گویند منصوری در مرداد۹۸ از کشور خارج شده است.

برادر زاده دژخیم منصوری می‌گوید که او در روز ۲۱خرداد به سفارت ایران در بخارست مراجعه کرده و متقاضی برگشتن به ایران و حضور در دادگاه بوده است...

سؤالات جدی

برای ممانعت از فراری دادن دژخیم منصوری و مصونیت در قبال زد و بندهای رژیم در «عملیات پیچیده چندوجهی» قبل از هر چیز باید رژیم و طرفهای دست‌اندرکار در آلمان و رومانی به سؤالات زیر پاسخ دهند:

۱-بازداشت منصوری در اوین صحت دارد یا خیر؟ و اگر صحت دارد چگونه و چرا آزاد شده و به خارج از کشور رفته است؟

۲-این فرد دقیقاً در چه زمانی و با چه ویزایی و از کدام مرز و فرودگاه از ایران خارج شده؟

۳-به کدام کشور رفته و چه مدت در آنجا بوده است؟

۴-آیا موضوع اقامت در آلمان با ویزای شنگن که از سفارت ایتالیا در تهران گرفته و موضوع بیماری در آلمان صحت دارد؟

۵-از آلمان چگونه و با چه مکانیزمی و در چه زمانی و با کمک چه کسانی خارج شده و نقش سفارت رژیم چیست؟

۶-آیا فراری دادن او از آلمان با همان الگوی خروج آخوند شاهرودی در ۲۱دی ۹۶ صورت گرفته است؟ با همکاری کدام مقامات؟ (شکایت و اطلاعیه نمایندگی شورای ملی مقاومت در آلمان ۱۰ژانویه ۲۰۱۸).

۷-چگونه در شرایط بسته بودن مرزها وارد رومانی شده و چرا رومانی؟

۸-آیا از قبل در رومانی بوده یا به دعوت رژیم و توسط رژیم به آنجا و به سفارت رژیم رفته است؟

۹- آیا حرف برادر زاده منصوری صحت دارد که وی در ۲۱خرداد به سفارت رژیم در بخارست رفته و متقاضی برگشتن به ایران شده است؟

۱۰-این ادعای قضاییه رژیم که «این فرد در اختیار پلیس اینترپل قرار گرفته و دستور بازداشتش در کشور رومانی صادر شده است» به چه معناست؟ چه کسی دستور داده؟ و چگونه در اختیار اینترپل قرار گرفته است؟

درخواست از هموطنان در رومانی

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم خلاصه حکم دادگاه استیناف بخارست را به اطلاع هموطنان می‌رساند و از هموطنان مقیم رومانی که طبق قوانین این کشور می‌توانند از دژخیم منصوری شکایت کنند می‌خواهد در اسرع وقت دست به کار و مانع زد و بند و فراری دادن جنایتکار شوند.

در این حکم به تاریخ ۱۲ژوئن ۲۰۲۰ دادگاه پیشنهاد دادستانی بخارست مبنی بر بازداشت موقت را رد می‌کند و دستور آزادی فوری منصوری را با مقرر کردن اقدامات نظارتی به مدت ۳۰روز تا ۱۱ژوئیه ۲۰۲۰ صادر می‌کند. از قبیل اطلاع دادن تغییر محل سکونت و آمادگی برای آمدن به مرجع تحقیق در هر زمان که احضار شود و این‌که بدون رضایت دادستان یا دادگاه از رومانی خارج نشود در غیر این صورت با بازداشت خانگی یا بازداشت قبل از محاکمه، مواجه خواهد شد. در رأی دادگاه از رژیم به‌عنوان دولت متقاضی استرداد خواسته شده مدارک خود را تا ۱۰ژوئیه ۲۰۲۰ ارائه دهد. هم‌چنین ادارهٔ مهاجرت رومانی باید گزارشی از وضعیت حقوق‌بشر در ایران ضمیمه پرونده کند. آنها هم‌چنین باید گزارش دهند که آیا متهم دارای وضعیت پناهجو، وضعیت پناهندگی یا ذینفع حفاظت ویژه در رومانی است یا نه؟ برای اطلاع از نحوه شیوع بیماری کرونا در ایران نیز نامه‌یی به اینترپل فرستاده می‌شود.

شورای ملی مقاومت

کمیسیون امنیت و ضدتروریسم

۲۴ خرداد۹۹ (۱۳ ژوئن۲۰۲۰)

باقر بابایی رئیس شعبه پنجم دادگاه کیفری یک قضاییه جلادان در تهران

باقر بابایی رئیس شعبه پنجم دادگاه کیفری یک قضاییه جلادان در تهران

حکم دادگاه بخارست

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/418d11a0-d953-4e3b-af7b-5051b0c8625b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات