728 x 90

جنگ قدرت واقعی در نمایش انتخابات قلابی - مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی چهارشنبه هشتم اردیبهشت ماه، پیامدهای رو شدن فایل صوتی ظریف مسأله اول و آخر روزنامه‌های هر دو باند حاکم است. تا حدی که هم بحران کرونا را در زیر آن بیرنگ کرده‌اند و هم وضعیت خطیر نظام را در مذاکرات برجامی و عقب نشنییهای ناگزیر. اما در هر صورت وحشت شکستن سد نظام و جاری شدن سیل خشم مردم دغدغهٔ اول و آخر است. که حتی در دفاع از کارنامهٔ افتضاح روحانی – ظریف هم روی همین وحشت دست می‌گذارند و به دلواپسان و باند خامنه‌ای که خواستار عزل و محاکمه و مجازات ظریف شده‌اند هشدار می‌دهند.

سونامی خاموش

«سونامی خاموش سیاست» عنوان مطلبی است در روزنامه اعتماد که نسبت به بروز قیام از شکاف جنگ قدرت در نمایش انتخابات هشدار داده و نوشته است: «مردم بدون آگاهی از میزان شدت و خطر سونامی، از یک بلندی شاهد نابودی شهرشان بودند. وقتی امواج نزدیک شد، یک‌باره متوجه اندازه خطر واقعی آن شده و فرار کردند، ولی دیر بود. ابعاد امواج ‎انتخابات به‌زودی بر همه روشن می‌شود. همه از سونامی سیاسی بپرهیزیم». اگر این حوضچه آرامش در سیاست وجود نداشته باشد، با متراکم شدن آب پشت سد و پر شدن مخزن آن و رسیدن به شب انتخابات این آب سرریز می‌شود و زیر سد را تخریب می‌کند و ممکن است موجب تخریب کل سد شود».

روزنامه مستقل از باند مغلوب با دفاع معکوس از ظریف و روحانی به نقش «ماله کشی» آنها برای نظام اشاره کرده و به دلواپسان گوشزد کرده که قدر آنها را برای حفظ نظام بدانند. این روزنامه ضمن اشاره به کارنامه ظریف و روحانی در سرکوب و چپاول مردم مثل گران کردن یک‌شبهٔ قیمت بنزین، از جمله نوشته «باید به این اولترا انقلابی‌ها یادآوری کرد که این روحانی بود که لعن و نفرین مردم را به جان خرید و با دعوت مداوم مردم به بورس بزرگترین کلاه‌برداری دولتی تاریخ کشور را برای جبران کسری بودجه و جلوگیری از فروپاشی کامل اقتصاد (نظام) انجام داد. باید به آنها یادآوری کرد که این روحانی بود که قیمت ارز را دست‌کاری کرده و فشار تورمی سنگینی به مردم وارد کرد تا از این طریق بخشی از بودجه از دست رفته از طریق فروش نفت را جبران نماید. باید به آنها یادآوری کرد که این روحانی بود که با روش‌های خوددرآوردی مانند مالیات ارزش افزوده به جیب‌بری پنهان از مردم روی آورد و بخشی از کسری بودجه نظام سیاسی را جبران نمود».

جنگ قدرت واقعی در نمایش انتخابات قلابی

اغلب بحرانهای نظام روی جنگ قدرت برای کرسی ریاست‌جمهوری سرشکن شده است. لو رفتن فایل صوتی ظریف از این جمله است. روزنامه‌های باند مغلوب نوشته‌اند این کار دلواپسان نظام است که خواسته‌اند ظریف را از دور انتخابات خارج کنند. روزنامه‌های دلواپسان هم موضوع را بیخ دارتر از داستان کرسی ریاست‌جمهوری توصیف کرده و پای موضوع خوراندن زهر برجام های دو و سه به نظام را پیش کشیده‌اند.

«پوزش همراه با خداحافظی دولت از آمریکا» عنوان مقاله پاسدار حسین شریعتمداری در کیهان است که نوشته «ساده‌لوح نباشید، فایل صوتی ظریف برخلاف آنچه که برخی از دولتمردان ادعا می‌کنند «محرمانه» نبوده و از ابتدا برای انتشار تهیه شده است». در ادامه هم نوشته «دستپاچگی دفتر رئیس‌جمهور از انتشار این فایل صوتی به‌وضوح نشان می‌دهد که می‌دانند، دست به چه خیانتی زده‌اند!... و اگر این‌گونه نبود، چرا از انتشار آن ابراز نگرانی می‌کنند؟! هیاهوی مدعیان اصلاحات و دفتر رئیس‌جمهور درباره این‌که چه کسی فایل صوتی را منتشر کرده است به‌وضوح نشانه فرار از خیانتی است که مرتکب شده‌اند».

«تاج‌زاده، ظریف و گاندوسازهای آینده» عنوان مطلبی است در روزنامهٔ شرق از باند مغلوب، که ضمن اشاره به ادعاهای تاج‌زاده برای تغییر در ساختار قدرت نظام از طریق شرکت در نمایش انتخابات، به او و ظریف گوشزد کرده که اولاً قوانین نظام ولایت به شما اجازه تغییر نمی‌دهد، در ثانی سطح مطالبات مردم افزایش یافته و پاسخ گویی به آن از توان نمایشهای اصلاح‌طلبی‌خارج شده و نیازمند انقلاب است. این روزنامه در بخشی از این مطلب نوشته است: «افزایش ناگهانی مطالبات عمومی، مسیر اصلاح‌طلبی را از حوزه اصلاحات خارج خواهد کرد. همان‌گونه که پروژه عبور از خاتمی به جریان اصلاحات آسیب وارد کرد. اصلاح‌طلبی و رفرم، یک پروسه گام‌به‌گام، آرام و متناسب با مطالبات عمومی در اجتماع است و تغییرات گسترده فوری فقط با مفهوم «انقلاب» قابل‌تبیین است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1ec2680f-5bae-4bf6-87b0-b0ae3e780686"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات