728 x 90

از جنگ ضدمیهنی تا کرونا؛ بحران‌سازی و دشمن‌تراشی

جنگ ضد میهنی  تا  کرونا
جنگ ضد میهنی تا کرونا

تئوری بحران‌سازی و دشمن تراشی یکی از مهمترین پایه‌های تفکر گوبلز در تبلیغات بود. پایه‌یی که هیتلر در طول جنگ جهانی دوم برای به خاک و خون کشیدن جهان استفاده زیادی از آن کرد.

گوبلز معتقد بود: وقتی یک حکومت دچار فساد و فلاکت اقتصادی شود، و نتواند نیازهای ابتدایی مردمش را تأمین کند، با موجی از خشم و اعتراض عمومی مواجه می‌شود و کشور به سوی انقلاب و سقوط حکومت پیش می‌رود. گوبلز می‌گفت: در چنین حالتی حکومت باید اذهان عمومی را به سوی یک موضوع فرعی، اما بزرگ، منحرف کند. . . حکومت باید برای ملت دشمن بتراشد. دشمنان خارجی، دشمنان داخلی. اگر دشمن واقعی پیدا نشد، حتی دشمن خیالی. . . باید دائما"از توطئه‌ها گفت. . . . باید دائما" درگیر بود. درگیر جنگ، درگیر تبلیغات علیه همسایگان، علیه کشورهای قدرتمند، علیه سازمانهای جهانی. . . باید بحران ساخت . رمز موفقیت و ماندگاری حکومتهای ضعیف در وضعیت جنگی و بحرانهاست. در جنگها و بحرانها هست که مردم بدبختیهای مالی و شغلی و شخصی و معیشتی‌شان را فراموش می‌کنند و با حکومت همدل می‌شوند و این بهترین فرصت برای سرکوب منتقدان داخلی است.

بهترین فرصت برای سرکوب منتقدین!

خمینی که نمی‌توانست نیازهای ابتدایی مردم را تأمین کند و از طرفی نمی‌خواست تن به خواستهایی بدهد که مردم در جریان انقلاب ضدسلطنتی برای به دست آوردنشان خو نشان به زمین ریخته شده بود، با تشویق مردم و ارتش عراق به شورش علیه حاکمیت عراق، ایران را وارد یک جنگ کرد بعد هم به بهانه جنگ هر صدایی را در داخل ایران در گلو خفه کرد. هزاران زندانی سیاسی را در همان دوران جنگ به جوخه اعدام سپرد. در این سالیان آخوندها لحظه‌یی از بحران سازی و دشمن تراشی دست برنداشتند حتی از دشمن خیالی هم استفاده می‌کنند آخرین نمونه در بحران کرونا و تئوری توطئه است که خامنه‌ای طرح کرد:

«دشمنانی هم دشمنان جنی و هم دشمنان انسی وجود داره و اینها به هم کمک هم می‌کنن سیستمهای اطلاعاتی خیلی از کشورها علیه ما همکاری می‌کنن... ثانیا شما آمریکایی‌ها متهمید به این‌که این ویروس را شما تولید کردید. . . چون گفته میشه که یک بخش برای ایران باالخصوص تولید شده است. با استفاده از آشناییهای ژنتیک ایرانی که از وسایل مختلفی به‌دست آورده‌اند یک بخشی را برای ایران درست کردند. . .».

در پی این هشدار خامنه‌ای بود که رژیم ادامه فعالیت سازمان داوطلب «پزشکان بدون مرز» را که برای کمک به مقابله با کرونا به ایران سفر کرده بود، «بی‌احتیاطی خطرناک» قلمداد کرد و از ایران اخراجشان کرد.

صورت مسأله طبق تئوری گوبلز مشخص است: ناتوانی از تأمین ابتدایی‌ترین نیازهای مردم مثل خوراک و مسکن و آزادیهای اجتماعی بنابراین راه‌حل هم برای نظام مشخص است؛ دشمن تراشی و بحران سازی؛ یک زمان جنگ بود و الآن هم بهترین بهانه، استفاده از کروناست. چنان‌چه مسیر قرنطینه را نرفتند و هر روز به بحران اپیدمی کرونا و گسترش آن با بازگشایی مشاغل و مدارس دامن می‌زنند و حاضر نیستند آمار واقعی قربانیان را به مردم بدهند
آخوندها می‌خواهند از بحران کرونا هم مثل جنگ ضدمیهنی برای بقاء خود سوء‌استفاده کنند.


یک زمانی ارتش آزادیبخش ملی ایران پاسخ جنگ‌طلبی و بحران سازی خمینی را داد و او را وادار کرد زهر آتش‌بس را سر بکشد الآن هم جوانان و کانون‌های شورشی به سوءاستفاده رژیم از بحران کرونا پاسخ خواهند داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/60f757a1-49e3-40e6-8d13-516b3cf4d523"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات