728 x 90

جنگ در اوکراین، مقاومت مردم و ارتش و ادامه بحران بین‌المللی - یکشنبه ۲۱فروردین

جنگ در اوکراین
جنگ در اوکراین

به گزارش وزارت دفاع اوکراین طی ۴۵روز جنگ در این کشور ۱۷۷کودک کشته شده و ۳۳۶کودک دیگر مجروح شده‌اند. این آمار مربوط به مناطقی است که نبرد بین نیروهای اوکراینی و روسیه جریان دارد یا این‌که در مناطق آزادشده پس از اشغال شمارش شده است(کانال اوکراین حالا ۲۱فروردین).

بر اساس آخرین آمار تلفات و خسارات نیروهای روسی در اوکراین، طی ۴۵روز نبرد تاکنون بیش از ۱۹۳۰۰کشته و منهدم شدن ۷۲۲تانک، ۱۹۱۱خودرو زرهی، ۱۳۷هلیکوپتر، ۱۵۲هواپیمای جنگی، ۳۴۲قبضه توپ، ۱۳۸۴خودرو نظامی بوده است.

ارتش اوکراین هم‌چنین اعلام کرد که طی یک روز ۵پهپاد، ۳هواپیما و یک هلیکوپتر روسیه را سرنگون کرد(کانال اوکراین حالا ۲۱فروردین).

 

 

 

به گزارش دیلی میل ستون نیروی نظامی روسیه به‌طول ۸مایل به‌سمت شرق اوکراین در حال حرکت است. ستون زرهی‌ها و توپخانه توسط ماهواره‌ها در شهر ولیکی بورلوک Velykyi Burluk مشاهده شده است. تحلیلگران بر این باورند که این ستون در حال حرکت به‌سمت خط مقدم در لوهانسک و دونتسک در آستانه یک حمله بزرگ جدید در حرکت است، زیرا هر دو طرف برای مرحله جدید یک جنگ آماده می‌شوند.

در همین حال، یک مقام ارشد اوکراینی گفت کشورش آماده است تا روسیه را در دونباس «شکست دهد» تا اطمینان حاصل شود که اوکراین پیش از مذاکرات صلح در موقعیتی قوی قرار دارد(دیلی میل ۲۱فروردین).

بلومبرگ در بررسی تحولات جنگ اوکراین به‌نقل از یک مقام عالیرتبه نظامی آمریکا نوشت: جنگ در شرق اوکراین یک جنگ تعیین‌کننده خواهد بود، در حالی‌که هر دو طرف با زمین، مراکز تجمع جمعیت و مسیرهای مواصلاتی به‌خوبی آشنا هستند. این منطقه از سال ۲۰۱۴ تاکنون صحنه درگیری اوکراین و روسیه بوده است.

وی افزود: روسیه برای تأمین لجستیک نیروهای خود در حال حاضر دچار مشکل است و برای رفع آن دست‌کم چند هفته فرصت نیاز دارد. در عین‌حال، جنگ در شرق اوکراین بسیار متفاوت است با جنگ در اطراف کی‌یف، زیرا جنگی میدانی خواهد بود که در آن سلاح‌های سبک و یا سلاحهای انفرادی ضدتانک دیگر پاسخگو نخواهند بود. بنابراین اوکراین نیز تنها ظرف چند هفته فرصت دارد تا تسلیحات کافی برای چنین جنگی از جمله تانک، دفاع ضدهوایی پیشرفته، نفربرهای زرهی، آتشبارهای سنگین و پهپادهای پیشرفته را از متحدان خود دریافت کند(وزارت دفاع آمریکا، بلومبرگ ۲۰فروردین).

رویترز گزارش داد در حالی‌که درگیری و نبرد در شرق اوکراین ادامه دارد ده‌ها جسد اوکراینی‌ها در قبری در نزدیکی کی‌یف پیدا شدند – به‌گفته یک مقام مسئول، قبری با ده‌ها غیرنظامی اوکراینی در روستای بوزوا در نزدیکی کی‌یف پیدا شده است، این آخرین گور جمعی گزارش‌شده است که با عقب‌نشینی نیروهای روسی کشف شده است.

 

 

 

بوریس جانسون، نخست‌وزیر انگستان، هنگام بازگشت از اوکراین با قطار ضمن قدردانی از مردم و دولت اوکراین به‌خاطر شجاعت‌شان در جنگ و اسم بردن از آنها به‌عنوان «انسان‌های آهنین» به‌عنوان قدردانی عکس روی پروفایل توئیتر خود را با پرچم اوکراین آذین کرد(کانال اوکراین حالا ۲۱فروردین).

بوریس جانسون در سفری غیرمنتظره به اوکراین از خیابان‌های کی‌یف بازدید کرد.

نخست‌وزیر انگلستان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با زلنسکی، دادن ۱۲۰خودروی زرهی و موشک‌های ضدکشتی را به او تعهد داد. یک مقام دفتر نخست‌وزیری انگلستان گفت سفر جانسون به اوکراین با هدف دادن یک بسته جدید کمک‌های مالی و نظامی به این کشور بود(دیلی میل ۲۱فروردین).

رویترز گزارش داد دفتر نخست‌وزیری انگلستان گفت کمک‌های جانسون به اوکراین، علاوه بر ۱۳۰میلیون دلار تجهیزات نظامی پیشرفته‌یی است که روز جمعه اعلام شد.

رویترز گفت: انگلستان هم‌چنین ۵۰۰میلیون دلار دیگر از وام بانک جهانی به اوکراین را تضمین می‌کند و کل ضمانت وام خود را به یک میلیارد دلار می‌رساند.

اورسولا فون‌درلاین، رئیس کمیسیون اروپا، در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد رهبران و پیشتازان جهان در یک اقدام مشترک برای التیام دردی که مردم اوکراین دچار آن شدند سرانجام توانستند ۹میلیارد و ۱۰۰میلیون یورو از طریق این کارزار جمع‌آوری کنند و علاوه بر آن کمیسیون اروپا یک میلیارد یورو دیگر نیز به آن اضافه کرد که مجموع آن به ۱۰میلیارد و ۱۰۰میلیون یورو کمک به اوکراین جمع‌آوری شده است(خبرگزاری فرانسه ۲۱فروردین).

روز شنبه گروه کثیری از مردم در لندن در حمایت از اوکراین و محکومیت جنایاتی که در این کشور صورت گرفته دست به تظاهرات و آکسیون زدند(کانال اوکراین حالا ۲۱فروردین).

اهالی نیویورک با بستن دست‌ها و دهان‌هایشان در روز شنبه یک تظاهرات در این شهر در حمایت از زنان و کودکان اوکراینی برگزار کردند(خبرگزاری فرانسه ۲۱فروردین).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d4a64a4b-2fed-4ce0-a614-8d99f1ed64aa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات