728 x 90

جنگ در اوکراین؛ مقاومت ارتش و مردم و ادامه بحران بین‌المللی – دوشنبه ۲۳ اسفند

جنگ در اوکراین
جنگ در اوکراین

در حالی‌که جنگ بین روسیه و اوکراین هم‌چنان ادامه دارد، دور چهارم مذاکرات اوکراین و روسیه روز دوشنبه از سر گرفته شد.

موضوع گفتگوهای هیأت اوکراینی با هیأت روسی در مورد صلح، آتش‌بس، خروج فوری همه نیروها و تضمینهای امنیتی است.

زلنسکی در گفتگویی با خبرنگاران گفت در مذاکرات قبلی، آنها قبلاً به ما اولتماتوم می‌دادند، اما الآن صحبت می‌کنند. این یک برخورد کاملاً متفاوت از قبل است.

وی افزود، حدود ۱۳۰۰تن از نیروهای ما تاکنون کشته شده‌اند. اما از طرف روسیه بیش از ۱۲۰۰۰هزار نفر کشته شدند. من خوشحال نیستم که ۱۲هزار نفر از آنها کشته شدند. این تصویر من از جهان نیست.

 

رئیس‌جمهور اوکراین از بیمارستان مجروحان جنگی بازدید کرد و به هر کدام از آنها مدال افتخار داد

 

جنگ در اوکراین در جبهه‌های مختلف هم‌چنان ادامه دارد

رویترز گزارش داد: صدای آ‌ژیر آماده‌باش و شلیک گلوله و بمباران سکوت صبحگاهی را شکست و عملیات نظامی در خارج از شهر کی‌یف شدت گرفته است.

ارتش اوکراین اعلام کرد در چرنیکف یک یکان تانک روسیه موفق نشد از سد ارتش اوکراین در شمال عبور کرده و به پایتخت برود و به‌طور کامل منهدم شد.

زلنسکی گفت روسیه مشغول تجدید قوا برای یک حمله دیگر است، زیرا تاکنون ۳۱ هنگ آن توسط نیروهای اوکراینی از پا در آمده است او گفت این سنگین‌ترین ضربه نظامی است که روسیه طی دهها تحمل کرده است.

اکثر نیروهای روسیه در حدود ۲۰ کیلومتری پایتخت هستند. شهرهای خارکیف، چرنیهوف، سومی و ماریوپل کماکان در محاصره ارتش روسیه هستند.

فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین، ژنرال والری زالوژنی گفت: ما افسانه شکست ناپذیری ارتش روسیه را درهم شکستیم. آنها انتظار داشتند ظرف ۴۸ساعت کشور ما را فتح کنند. ذخایر مواد غذایی، سوخت و مهمات حداکثر برای ۳روز محاسبه شد. اما ما جلوی آنها را گرفتیم.

 

خبرگزاری فرانسه گزارش کرد که یک کودکستان در اوکراین مورد حمله هوایی قرار گرفته و نابود شده است.

گزارشات هم‌چنین حاکی است که یک خبرنگار نیویورک تایمز در جریان جنگ اوکراین کشته شده است. در دونتسک نیز رهبر کلیسای ارتودکس اوکراین در بمباران کشته شد.

در همین حال تظاهرات در شهرهای مختلف از جمله در برلین، تایوان و خرسون از شهرهای تسخیر شده اوکراین توسط روسیه در مخالفت با جنگ در اوکراین ادامه یافت.

حامیان اوکراین در مقابل سفارت آمریکا در تورنتو کانادا تظاهرات کردند.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e443323e-b453-4186-af25-d6c8443ca125"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات