728 x 90

جنگ‌وجدال در مجلس ارتجاع بر سر گرانی و اعتراضات مردمی

مجلس ارتجاع
مجلس ارتجاع

روز یکشنبه ۲۵آبان مجلس ارتجاع شاهد حملات باند غالب به آخوند روحانی و صحنه جنگ‌وجدال بر سر پیامدهای گرانی و خطر اعتراضات مردمی بود.

آخوند احد آزادیخواه:

«مگر نشنیدیم که رهبر انقلاب فرمود گرانی برخی کالاها ربطی به آمریکا و تحریم ندارد، همه گناه را به گردن دیگران نیندازیم، ما مقصریم.

امروز هر مسئولی که اجازه رانت، سوء‌استفاده و زد و بند بدهد خائن بر ملت است و خیلی از موانع ما در همین مدار می‌چرخد، این موارد را گردن تحریم، آمریکا، ترامپ خبیث و بایدن خبیث تر نیندازیم.»

احسان ارکانی:

«کشاورز با این همه مشکل و هزینه، کشت و زراعت می‌کند اما محصولش را به قیمت تمام شده هم نمی‌خرند، گندم کاران، آلوکاران، زعفران کاران همه کشاورزان از بی‌تدبیری دادشان بلند است، قیمت گوجه فرهنگی سر زمین کیلویی ۵۰۰تومان است اما در میوه فروشی ۲۳هزار تومان این‌که دیگر ربطی به ترامپ و بایدن و ربطی به مذاکره ندارد. به انگیزه نوکری و عرضه کار کردن برای مردم ربط دارد.

آقایان وزرا از اتاق‌هایتان بیرون بیایید و بیایید ببینید در کف کار مردم چه می‌کشند امروز ما به واسطه حضور ضعیف‌ترین وزیر کشور بعد از انقلاب، مشکلات بسیاری در شهرستانها و فرمانداریها داریم.» (رادیو فرهنگ (رژیم) ۹۹.۸. ۲۵)

علی بابایی:

«در مورد نتایج انتخابات آمریکا باید عرض بکنم سیاست ما در قبال آمریکا با آمدن یا نیامدن یک آدم تغییر نمی‌کند. آقایان! در کشوری که خاکش گهرخیز است، مشتی گلابی را از فیل یا از الاغ و غیره گدایی نکنند».

عباس مقتدایی:

«در همین جامعه مدیرانی دزد و اختلاس‌گر از آب درآمدند و به غارت بیت‌المال پرداخته و یک جریان مخرب را به راه انداخته‌اند که آثار آن البته تا سال‌ها باقی خواهد ماند.

آقای وزیر محترم نیرو نابسامانیهای زاینده رود و مطالبات و نیازهایی که این رودخانه دارد نه تنها کشاورزان و روستاییان ما را به زحمت انداخته بلکه زمینهای حاصلخیز بم رود جلگه برائان… . را در عطش آب نگه‌داشته شده است آیا صدای اعتراض مردم اصفهان را نمی‌شنوید؟…».

مجید نصیرایی:

«در حوزه انتخابیه مان شهرستان طبس فردوس بشرویه و سرایان متأسفانه شاهد این هستیم که آمار ابتلا مردم یک آمار بسیار بالایی ست چند برابر متوسط کشور. در استان هم به همین شکل. متأسفانه خراسان جنوبی هم یک وضعیت بسیار نامناسبی دارد، در دنیا از هر ده‌هزار نفر ابتلا به این بیماری حدود ۲۴۰نفر فوت می‌کنند، اما در ایران ما از هر ده‌هزار نفر قریب به ۵۰۰نفر علت این موضوع را باید بررسی کرد».

صدیف بدری:

«آقای روحانی رئیس‌جمهور محترم یک‌سال از افزایش ۳برابری قیمت بنزین می‌گذرد. روز یکه گفتید این گرانی تاریخی به نفع مردم است و درآمد حاصل از آن بین اقشار کم‌درآمد توزیع خواهد شد، روزی که برآوردتان از تورم حاصل از این گرانی فقط ۴درصد بود، یک‌سال پس از این اظهاراتتان بد نیست نیم نگاهی به بازار مردم و وضعیت اقتصادی کشور بیندازید، اقشار کم‌درآمد زیر فشار اقتصادی بی‌سابقه دست و پا می‌زنند و طبقه متوسط جامعه هم در سراشیبی سقوط به طبقات پایین است. تورم ۴درصدی که پیش‌بینی کرده بودید ۴۰درصد را هم رد کرد. پراید بال درآورد و از مرز ۱۰۰میلیون تومان هم گذشت».

مصطفی رضاحسینی:

«دکه‌های اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی موجب اختلاف خانواده‌ها، برادر با برادر، پدر با پسر و حربه‌ای برای انتقام گیری افرادی که دنبال منافع فردی و حزبی هستند گردیده و هم‌چنان سم به کالبد کشور آسیب و آن را سست و شکننده کرده است.

امروز با لباس بسیجی آمده‌ام تا بگویم مبارزه و جنگ تمام نشده دیروز با دشمنان بیرونی و امروز هم با دشمنان بیرونی و بدخواهان و الینه‌شده‌های داخلی خواهیم جنگید .تحصن و اعتصاب خودم را در دفتر کار! در طبقه ششم در تأمین خواسته‌های به حق حوزه انتخابیه ادامه خواهم داد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/fd702ede-d5e9-4d73-809a-b854819b68fa"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات