728 x 90

جنگ برای بقای نظام - مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی پنجشنبه ششم خرداد، نمایش انتخابات نظام، عرصهٔ جنگ دو راه‌حل برای بقای نظام است. در این جنگ هر باند با گوشزد کردن تحریم مردمی انتخابات، مسیر باند مقابل را اسباب فروپاشی و تسهیل براندازی نظام ارزیابی کرده و مسئولیت را به گردن باند رقیب انداخته است.

جنگ برای بقای نظام

کیهان خامنه‌ای با تیتر «اگر مشارکت برای شما مهم بود صف‌های مرغ را درست نمی‌کردید» نفرت مردم از تمامیت نظام را ناشی از کارنامه باند رقیب دانسته و با اشاره به اظهارت روز قبل آخوند روحانی از جمله نوشته است: «رئیس‌جمهور در حالی سعی دارد که نهادهای دیگر را به‌عنوان عامل مشارکت پایین مردم در انتخابات معرفی کند ناکارآمدی هشت ساله دولت در سامان دادن به وضعیت اقتصادی و کاهش ارزش پول ملی به یک هشتم تاثیر مستقیمی به میزان مشارکت مردم در انتخابات گذاشته است».

رسالت از باند مؤتلفه زیر عنوان «سیاست‌ورزی مومنانه» پیآمد شکاف ایجاد شده در نظام به دست باند مغلوب را گوشزد کرده و با اشاره به مجاهدین و به هلاکت رسیدن ۱۷هزار مزدور رژیم نوشته است: «دشمنان اسلام و نظام از ابتدای انقلاب تاکنون سر این دوراهی ایستاده‌اند تا بساط سربازگیری خود را از اردوگاه انقلاب در همین نقطه پهن کنند». رسالت در ادامه به باندهای متخاصم اخطار داده «از «خراطی و ریخته‌گری نظام» و نظامات قانونی و نهادهای قانونی نظام و متهم کردن آنها دست بردارند».

در روزنامه‌های باند مغلوب به بیانهای مختلف نسبت به سست شدن پایه‌های نظام به باند خامنه‌ای هشدار داده‌اند. ایران به‌نقل از حسن خمینی نوشته است: «اگر کسی جهان را بشناسد، آن را بفهمد، فضای جامعه اسلامی و اندیشه ورزیدن و مشکلات را دریابد به‌راحتی می‌فهمد این‌گونه عملکرد پایه‌های مشروعیت و مقبولیت نظام را سست می‌کند».

این روزنامه به‌نقل از آخوند جوادی آملی هم نوشته است: «حاکم شرع باید ستون مردم را نگه دارد تا بتواند بر آن تکیه کند».

آرمان هم در مطلبی نگرانی محمد هاشمی رفسنجانی عضو سابق مجمع تشخیص مصلحت نظام را انعکاس داده که نسبت به پیآمد شکاف درون نظام در جنگ بر سر کرسی ریاست‌جمهوری هشدار داده و نوشته است: «آملی‌لاریجانی بیان داشته‌اند هیچ دوره‌ای هم‌چون این دوره نبوده که برخی منابع بخواهند اطلاعاتی ناصحیح را بیان کنند و ملاک تشخیص شورای نگهبان باشد. از سوی دیگر شب‌زنده‌دار در بیاناتی به مخالفت با لاریجانی پرداخته‌اند و حرف‌های زده‌اند که حرف ایشان را زیر سؤال برده‌اند. به همین ترتیب قائم‌مقام دبیرکل شورا آمده و اظهاراتی داشته و... در کل اختلاف موجود را به بیرون از شورا برده و در وسط میدان علیه هم حرف می‌زنند. این اتفاقات عوارض سنگینی برای نظام به‌دنبال دارد».

در میان ابراز وحشت ها از شکاف در نظام با آوردن رئیسی، یک روزنامهٔ باند مغلوب هم بر بی‌سوادی او دست گذاشته و نکاتی را برجسته کرده است. جهان صنعت با اشاره به قولهای اقتصادی روز گذشته رئیسی نوشته است: «بررسی از سر اشاره ادبیات به کار گرفته شده از سوی ابراهیم رئیسی در جمع بخش خصوصی نشان می‌دهد او با ادبیات اقتصاد کلان و اقتصاد سیاسی آشنایی ندارد یا این‌که نخواسته است در این مرکز درباره شاخصهای کلان اقتصادی مثل کسری بودجه به‌عنوان مادر همه تباهی‌های اقتصادی‌، از نرخ شتابان تورم که قدرت خرید شهروندان را هر روز بیشتر کاهش می‌دهد‌، از کوچک شدن حجم تجارت خارجی که قدرت ایران را در چانه‌زنی‌های سیاسی منطقه‌یی کاهش می‌دهد و سایر شاخص‌ها مثل رشد نقدینگی و رشد پایه پولی چیزی بگوید. البته از فردی که همه عمر کاری‌اش در قوه قضاییه فعالیت کرده است انتظاری بیش از این هم نمی‌رود اما ناآشنایی نیز می‌تواند دردسرساز باشد». .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03e708f4-07d5-4d06-8480-1128ee9320d0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات