728 x 90

جنبش دادخواهی؛ حسابرسی از قاتل۶۷

سخن روز
سخن روز

پنجشنبه سوم تیرماه، شهر لندن شاهد برگزاری کنفرانس مطبوعاتی آنلاین درباره رئیسی، جلاد ۶۷ بود. کنفرانسی که در آن شکایت بستگان مجاهدین قتل‌عام شده علیه آخوند جلاد ابراهیم رئیسی اعلام شد. ریاست این جلسه را طاهر بومدرا مسئول پیشین حقوق‌بشر ملل متحد در عراق برعهده داشت که ریاست کمیته عدالت برای قربانیان قتل‌عام۱۳۶۷ را هم برعهده دارد.

در این کنفرانس برجسته‌ترین شخصیت‌های سیاسی و پارلمانی انگلستان شرکت داشتند. از جمله «نیک فلاک» رئیس پیشین کانون وکلای انگلستان که ۱۸۰هزار وکیل و حقوقدان عضو آن هستند.

در این کنفرانس بیانیهٔ ۲۵ نمایندهٔ پارلمان انگلستان در بارهٔ ضرورت و اهمیت این شکایت و حمایت بین‌المللی از آن خوانده شد. بیانیه‌یی که در آن تأکید شده: «رئیسی نقش گسترده‌یی در جنایت علیه بشریت این رژیم در حال و گذشته داشته است؛ از جمله در قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی و اعضا و هواداران سازمان مجاهدین خلق ایران»؛ پرفسور لرد آلتون نیز در حمایت از این بیانیه تأکید کرد: «دولت انگلستان در سطح بین‌المللی و در سازمان ملل باید پیشتاز خواستن و اطمینان‌یافتن از یک تحقیقات مستقل بین‌المللی درباره کشتار ۱۵۰۰تظاهر کننده در (آبان۹۸) و هم‌چنین قتل‌عام۶۷ باشد».

 

شکایت بستگان مجاهدین قتل‌عام شده علیه آخوند رئیسی، جلاد۶۷ و حمایت سیاسی از این شکایت توسط برجسته‌ترین نمایندگان پارلمان انگلستان، یک سیلی سنگین دیگر بر بناگوش خامنه‌ای، رئیسی و تمامیت رژیم کشتار و جنایت آخوندی است. رژیمی که در بن‌بست بی‌راه‌حلی در برابر جامعهٔ انفجاری ایران، مجبور شده بدنام‌ترین جانی و آدمکش موجود در رژیم را، که حتی توسط دولتهای اروپایی و آمریکا تحریم شده بر کرسی ریاست‌جمهوری بنشاند؛ تا شاید بتواند دستگاه متزلزل خود را مقداری در برابر قیام انسجام بخشد؛ اما پارادوکس و بن‌بست خامنه‌ای این است که آوردن جلاد۶۷ که عضو هیأت مرگ بزرگترین جنایت علیه بشریت پس از جنگ جهانی دوم بوده، چنان پیامد‌های سنگین اجتماعی و بین‌المللی دارد، که رژیم باید هر روز منتظر سیلی سنگین جدیدی باشد. آن‌قدر که تنها طی ۶روزی که از بیرون آوردن این جلاد از صندوق شعبده گذشته، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌یی رسمی رئیسی را «عضوی از هیأت مرگ در زندانهای تهران» نامیده و فراخوان می‌دهد «رئیسی باید برای جنایت علیه بشریت تحت تحقیقات کیفری قرار بگیرد»؛ و کوفلر، کمیسر حقوق‌بشر وزارت‌خارجهٔ آلمان هم می‌گوید «این نگران‌کننده است که (رئیسی) از نقض حقوق‌بشر فاصله نگرفته است»؛ و اکنون نیز شکایت بستگان مجاهدین قتل‌عام شده و بیانیهٔ ۲۵نمایندهٔ پارلمان انگلستان که از دولت انگلستان خواستار پیگیری جنایتهای رئیسی در «چهل و هفتمین اجلاس شورای حقوق‌بشر سازمان ملل» شده‌اند و تأکید کرده‌اند این مهم «باید یک اولویت برای دولت انگلستان باشد».

 

آری؛ جوشش خون ۳۰هزار مجاهد سرفراز و سر موضع پس از ۳دهه و حرکت بهمن‌وار جنبش دادخواهی می‌رود تا این‌گونه مهندسی خامنه‌ای را بر سر او و تمامیت نظام آوار کند؛ تازه این از نتایج سحر است. خامنه‌ای و رئیسی منتظر باشند تا هم در جامعهٔ ایران و هم در سطح جهانی، ضربات سنگین و پیاپی بعدی نثار رژیم سراپا جنایت و رذالت‌شان شود و این جنبش گام به‌گام نظام فرتوتشان را به پرتگاه سرنگونی، نزدیکتر سازد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6711dd3f-47ea-47fa-915c-ba87f99acda4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات