728 x 90

جنایت دروغگویی و لاپوشانی تلفات ویروس کرونا - مخمصه علی ربیعی و حریرچی

علی ربیعی - حریرچی
علی ربیعی - حریرچی
  • جنایت دروغگویی و لاپوشانی تلفات ویروس کرونا، مخمصه علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی و  حریرچی معاون وزارت بهداشت رژیم
  • اظهارات وقیحانه  دژخیم علی ربیعی سخنگوی دولت آخوند روحانی و انکار عدم شفافیت رژیم آخوندی بر سرگسترش بیماری کرونا در کنفرانس مطبوعاتی امروز ۵ اسفند ۹۸
  • اذعان معاون وزارت بهداشت رژیم آخوندی به کشته شدن ۱۲ نفر براثر گسترش شیوع کرونا

 

به‌دنبال اعتراف امیرآبادی عضو مجلس ارتجاع از قم به ابعاد فاجعه‌بار قربانیان کرونا در این شهر و کشته شدن ۵۰نفر به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا و پس از هفته‌ها پنهان‌کاری جنایتکارانه رژیم آخوندی امروز دوشنبه ۵ اسفند ۹۸ حریرچی معاون کل وزارت بهداشت و علی ربیعی به صحنه آمدند و تلاش کردند به لاپوشانی این موضوع بپردازند.

 

 

تلویزیون شبکه خبر رژیم - ۵ اسفند ۹۸- حریرچی معاون کل وزارت بهداشت: از دیروز تا حالا حدود ۴نفر از کسانی که به‌دلیل این ویروس فوت کردند افزایش پیدا کرده و به ۱۲نفر رسیده و احتمالاً حدود افراد مبتلا حالا آن تستهای نهایی چون تست‌ها در دو الی سه مرحله انجام می‌شود، حدود افراد مبتلا تست مثبت‌مان هم ۵۹ الی ۶۱ این حدود خواهد بود این شائبه را من دیدم که دارند می‌اندازند که نمی‌دانم فوتی ما ۱۰درصد و ۲۰درصد و ۳۰درصد و اینها است،‌ اصلاً اینطوری نیست...

 

سؤال خبرنگار:‌ امروز آقای... نماینده (نامفهوم-قم)‌گفت، ۵۰نفر فوتی

حریرچی: کاملاً تکذیب می‌کنم، اصلاً هیچکس دیگری، بنا‌ به مصوبه دولت و شورای امنیت هیچکس دیگری صلاحیت اعلام اخبار اینطوری را نداره، اطلاعات پیش ما است.

حریرچی: ببینید من یک چیزی در مورد خبر قبلی اضافه کنم این‌که یک تعداد اعلام می‌کنند رسانه‌های خارجی این تعداد کشته شدند رسانه‌های خارجی پریشب را من چک می‌کردم به ۱۴نفر رسیده بودند آنها دیگه به ۵۰نفر نرسیدند آنها رو که ما جواب نمی‌دهیم رسانه‌های خارجی را ولی اگر افراد دلسوز داخلی کسی ادعا داره حتماً اگر یک چیزی داره حتماً با نامه رسمی و محرمانه همین برادری هم که اعلام کردند رسمی و محرمانه اسامی را بما اعلام کنند اعلام شده دیگه مثلا ۵۰نفر بما رسمی اسامی را اعلام کنند و من همینجا میگم که اگر تعداد فوت شده‌ها در قم به‌دلیل این بیماری نصف و یک چهارم این تعداد هم باشد من استعفا می‌دهم یعنی ما به آمار خودمان بسیار اطمینان داریم و به هیچوجه به این مسایل به‌خاطر تشویش اذهان عمومی کوتاه نخواهیم آمد.

 

خبرنگار: یک سؤالی که پیش می‌آید برای مردم چرا دولت وقتی که می‌دید این اتفاق داره می‌افته و احتمالش رو می‌داد کما این‌که وزیر بهداشت گفتند که ویروس کرونا در هفته گذشته پشت مرزهای ماست چرا دولت یک تمهیداتی برای این مثلا انبار ماسک یا مواد ضد عفونی نکرد و الآن باعث شد ما شاهد باشیم که دارو خانه‌ها صفهای زیادی من خودم دیشب چند دارو خانه رفتم هیچ‌کدام اصلاً ماسک و مواد ضد عفونی این باعث میشه که یک احساس ناامنی به مردم منتقل بشه در این مورد اگر میشه یک توضیح بفرمایید.

 

حریرچی: ببینید ما در مورد ماسک که خیلی واضح گفتیم که مردم عادی هیچ احتیاجی به ماسک ندارند.

 

خبرنگار: ایران یکی از کشورهایی بود که دیرتر از خیلی از کشورهای همسایه چین کرونا شیوع پیدا کرد حتی من یادم هست اولین موردی که وزرات بهداشت اعلام کرد که کرونا شیوع پیدا کرده اول اسفند بود حالا سؤالی که اینجا مطرح میشه به چه دلیل ایران که دیرتر از بقیه کشورها کرونا راه پیدا کرد توی کشور الآن در حال حاضر بیشترین آمار تلفات را در دنیا بعد از چین داریم یعنی آیا امکانات پزشکی ما محدود بوده یا نه کرونا خیلی زودتر شیوع پیدا کرد ولی اطلاع‌رسانی نشد ه بود یک مورد دیگر بفرمایید.  

 

حریرچی: ببینید واقعیتش این است که الآن در مورد اعلام تعداد فوت کرده به‌دلیل ویروس کرونا یا مبتلایان کشورهای مختلف دنیا کاملاً با سیاست مخفی‌کاری و کتمان دارند برخورد می‌کنند.

 

علی ربیعی: از همه احزاب و گروهها و رسانه‌ها می‌خواهم از سیاسی کردن این موضوع اجتناب کنند.

من از همه رسانه‌ها به‌عنوان میانجی‌های اجتماعی بین دولت و جامعه می‌خواهم هم اطلاع‌رسانی کامل صورت بگیرد، حتی ما معتقدیم که اطلاع‌رسانی بیش از هر دوره دیگری و زیادی اطلاع‌رسانی را هم ما منفی نمی‌دانیم در این دوره منتهی اطلاع‌رسانی که هم دولت را کمک بکند، اگر کاستی هم هست به دولت منتقل بشود ولی در جهت کنترل، آرامش و به پیش بردن دولت، در کنار هم بودن دولت و جامعه برای این‌که ما به‌سرعت به امید خدا اعلام کنیم شهر به شهر که ما دیگر مسأله‌یی در این زمینه نداریم. این درخواست من از رسانه‌ها هست.

 

ربیعی: از آنجا انتقال داده و بهرحال الآن یکی از علائم قوی این است. این را هم خدمتتان عرض کنم، شاید به‌عنوان سخنگوی دولت نخواهم این موضوع را بیشتر باز بکنم، بسیاری از کشورها ما می‌دانیم به هیچ عنوان شفافیت‌شان اندازه ما نبوده، ما واقعاً شفاف عمل کردیم در این زمینه.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/170aaabe-c142-495a-aa58-1f61377a14b7"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات