728 x 90

جمهوریخواهان مجلس نمایندگان آمریکا توافق جدید بالقوه ایران را خطرناک، دیوانه کننده و انتحاری توصیف کردند

مایکل مک‌کال عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا
مایکل مک‌کال عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال تهیه طرحی هستند که تضمین کند توافق هسته‌یی احتمالی با ایران به‌تصویب کنگره نیز می‌رسد.

مایکل مک‌کال، عضو جمهوریخواه کنگره آمریکا گفت: با توجه به مخالفت روزافزون دمکراتها با توافق احتمالی، بایدن نمی‌خواهد توافق با ایران در کنگره بررسی شود.

فاکس نیوز روز چهارشنبه ۱۷فروردین نوشت: جمهوریخواهان مجلس نمایندگان خواهان مجبور ساختن رأی‌گیری در مجلس در رابطه با توافق اتمی جدید «خطرناک» با ایران هستند.

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان برای اطمینان از رأی‌گیری کنگره در مورد توافق هسته‌یی جدید ایران فشار می‌آورند و انتظار دارند که بتوانند از دمکراتهایی که نگرانی‌های جدی در مورد پیوستن مجدد به توافقنامه ۲۰۱۵ را نیز مطرح کرده‌اند، کمک بگیرند.

مایکل مک‌کال، نماینده ارشد جمهوری خواه در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، در یک کنفرانس مطبوعاتی به‌همراه بسیاری دیگر از جمهوری‌خواهان مخالف پیوستن مجدد به توافق هسته‌یی ایران، روز چهارشنبه گفت که در حال ارائه یک طومار در مجلس نمایندگان است تا اطمینان حاصل شود که دولت بایدن از قانون بازنگری توافق هسته‌یی ایران در سال۲۰۱۵ پیروی می‌کند که مستلزم بررسی [توافق اتمی جدید با رژیم ایران] در کنگره و رأی‌گیری در مورد آن است...

در کنفرانس‌های خبری روز چهارشنبه، دیگر جمهوری‌خواهان در کمیته روابط خارجی، مک کال را همراهی کردند. آنها توافق جدید بالقوه ایران را خطرناک، دیوانه‌کننده و انتحاری توصیف کردند. آنها مقابل تابلویی ایستادند که روی آن نوشته شده بود: «کنگره از یک توافق ضعیف با ایران حمایت نخواهد کرد».

 

واشنگتن اگزمینر نوشت: قصد جمهوریخواهان مجلس نمایندگان این است که برای خنثی کردن توافق اتمی ایران مجلس نمایندگان را مجبور به رأی‌گیری کنند.

مایکل مک کال، عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به خبرنگاران گفت که قانونگذاران در حال برنامه‌ریزی برای تسلیم طومار دادخواستی هستند تا قطعنامه‌یی مبنی بر عدم تأیید طرح دولت بایدن برای احیای توافق هسته‌یی ایران را به مجلس نمایندگان تحمیل کنند.

مک کال... به‌دنبال استفاده از دادخواست برکناری است، یک مکانیسم رویه‌ای که به حمایت ۲۱۸ قانونگذار نیاز دارد و به اعضا اجازه می‌دهد رهبری مجلس را دور بزنند و رأی‌گیری در مورد یک اقدام در صحن مجلس نمایندگان را اجباری کنند، تا دولت آمریکا را برای ورود به توافق [اتمی با ایران] ملزم به کسب موافقت کنگره کنند.

جو ویلسون، یکی از اعضای ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان [در کنفرانس مطبوعاتی جمهوریخواهان] خاطرنشان کرد که ایران به مفاد توافق قبلی پایبند نبوده و طرح‌ها برای ورود مجدد به توافق را «انتحاری» خواند.

 

نشنال ریویو در همین رابطه نوشت: جمهوری‌خواهانی که علیه برجام اوباما مبارزه کردند، به‌طور قابل پیش‌بینی خواستار پایان دادن به مذاکرات اتمی با ایران هستند.

جمهوری‌خواهان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان، کنفرانس مطبوعاتی را برای محکوم کردن توافق بایدن با ایران برگزار کردند. اندی بار، عضو کنگره از ایالت کنتاکی گفت استراتژی «فشار حداکثری» ترامپ کارساز بوده است و تلاش فعلی بایدن به منزله «توافق معیوب» است که نمی‌تواند به پیش برود...

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b35567d7-62e3-42ac-911b-c065bf261da5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات