728 x 90

جمعه بازارها عرصه بحرانهای نظام

امامی کاشانی
امامی کاشانی

وحشت از کلان ضربه لیست‌گذاری سپاه، هراس از پیامد‌های تحریم نفتی، بحران سیل و مناطق سیل‌زده و وضعیت اقتصادی اجتماعی از جمله موضوعاتی بودند که بار دیگر در نمایشهای جمعه بارز شد و بی‌راه‌حلی نظام و تشدید بحران درون حاکمیت آخوندی را برملا کرد.

نمایش‌های جمعه ۶اردیبهشت عرصه بروز بحرانهای مختلف نظام بود. در جمعه‌بازار مشهد آخوند علم‌الهدی به وحشتی که در اثر تشدید تحریم‌ها سراپای نظام را فراگرفته اعتراف کرد: «ما الان مشکل مون با یک عده آدمهایی هستند که این آدمها اولاً عقیده‌شون به امام زمان ضعیف است عقیده‌شون به خدا هم ضعیف است از طرف دیگر اینها غرب سر و مغز اینها را پر کرده متأسفانه هم در جریانهای سیاسی هم در بعضی جریانهای حکومتی این آدمها با این فکر غلط و بی‌ایمانی رسوخ کردند در مقابل هر عطسه‌ای که آمریکا بکند اینها لرزشون می‌گیره ما مشکل‌مون با این آدمهاست. چرا از یک عطسه آمریکا حالت شوک به شما دست میده؟ چرا لرزه بر اندام تان می‌افته؟ چرا یک‌مرتبه جریانهای اقتصادی کشور و بانکی کشور چرا یک‌مرتبه زیر و رو می‌شوند توی صرافیها ارز را بالا و پایین می‌برند و یک عده هستند می‌آیند شروع می‌کنند به تبلیغات سوء به نفع دشمن و بر علیه نظام در داخل مملکت که با این بیانیه آمریکا دیگه همه چی تمام شد».

در جمعه‌بازار اصفهان آخوند محمدتقی‌ رهبر با این ادعا که تحریم‌های نفتی به نفع نظام بوده، منع فروش نفت رژیم را اسباب حمله به باند رقیب کرد و گفت:« یکی از مهم‌ترین این موارد اقدام آمریکا در ارتباط با برجام بود که موجب دل کندن برخی افراد از برجام بدفرجام شد». وی همچنین برای در بردن نظام از بحران سیل، تقصیر آنرا بر گردن باند رقیب انداخت و گفت: «مشکلات ایجاد شده نیز ناشی از سوءمدیریت بود».

در اهواز آخوند ابوالحسن حسن‌زاده برای گریز از ناکارآمدیهای نظام در جریان سیل سوزوگداز نظام از اطلاع‌رسانیهای مردمی در شبکه‌های اجتماعی را به نمایش گذاشت و گفت:« دشمن در جریان سیل اخیر در فضای مجازی به‌شدت فعال بود».

در جمعه‌بازار قم «باید درمانی» از یک‌سو و بی‌راه‌حلی در مورد بحران سیل و بحرانهای اجتماعی اقتصادی از سوی دیگر برجسته بود. آخوند حسینی بوشهری با اذعان به این‌که برخی سیل‌زدگان فقط یک دست لباس بر تن دارند به بیان چند باید که معلوم نیود خطابش کیست به خیال خود می‌خواست از این طریق التهاب جامعه را تسکین بخشد. وی از جمله گفت:« باید امکانات لازم در زمینه وسایل سرمایشی برای کسانی که در چادرها به‌سر می‌برند فراهم شود و دولت نیز باید تمام تلاش خود را برای مردم سیل‌زده به کار ببندد».وی با اذعان به بحران رکود و بیکاری گفت: «یکی از دغدغه‌های ما این است که کارخانه‌یی در کشور تعطیل نشود و کارگران نیز بیکار نشوند».

در جمعه‌بازار شیراز هم آخوند دژکام با بیان این‌که «تحریمها به اوج رسیده» بی‌راه‌حلی نظام را به نمایش گذاشت و دجالگرانه گفت:« مردم ایران باور دارند که خدا روزی‌رسان است؛ امروز باید این باور را در عمل نشان دهیم که قبول داریم روزی‌رسان ترامپ و غیر ترامپ نیست بلکه خداوند هست».

در سایر جمعه بازارهای خامنه‌ای تا بخواهید دود و دمها برای کوچک‌نمایی آثار تحریم بود و «باید درمانی» برای کاهش آثار سیل و تورم.

واقعیت این است که تمامی این سوز و گدازها حول بحرانهایی که در دکان شیادی آخوندها به‌صورت معکوس به آن اذعان شد، گویای کاملا روشن این حقیقت است که رژیم آخوندی در بحران بی‌راه‌حلی و در یک‌کلام در بن‌بست کامل قرار دارد. حرفهای بی‌پایه، تکراری و متناقص که بیشتر برای روحیه دادن به نیروهای وارفته نظام ولایت است و البته مهمتر در ترس و وحشت از خشم مردمی است که با پوست و گوشت و استخوان جنایتکار بودن این نظام جهل و غارت را حس کرده‌اند.

خشمی که این روزها بعد از فاجعه سیل مدار عوض کرده و مردم محروم و سیل‌زده ولی‌فقیه نظام و همه اعوان و انصارش در سپاه و دولت و.. را خیلی صریح و آشکار لعن و نفرین می‌کنند تا جایی که مهره‌های نظامی و دولتی جرأت روبه‌رو شدن با مردم را ندارند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/9b863b5a-0bb2-4f6d-8264-5f7faf4efa29"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات