728 x 90

در جلسه امروز مجلس ارتجاع - رئیس کمیسیون خارجه: گران شدن بنزین یعنی آتش زدن به خرمن نارضایتی‌ها

صفهای طویل سوخت به دنبال انتشار خبر افزایش قیمت بنرین
صفهای طویل سوخت به دنبال انتشار خبر افزایش قیمت بنرین

جلسه علنی امروز مجلس ارتجاع که با ۲ساعت تأخیر آِغاز شد یک بار دیگر صحنه اعترافات تکان‌دهنده اعضای آن در مورد وخامت شرایط اقتصادی و اجتماعی از یک‌سو و فلج و درماندگی رژیم آخوندی در مواجهه با این بحرانها از سوی دیگر بود.

مجلس ارتجاع نخست پشت درهای بسته به مسأله افزایش قیمت بنزین و سهیمه بندی آن پرداخت که پیش از این اعلام شده بود از روز ۱۲اردیبهشت به مرحله اجرا در می‌آید اما رژیم در وحشت از واکنش اجتماعی از آن عقب‌نشینی کرد.

نقوی حسینی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ارتجاع در جلسه علنی امروز مجلس ارتحاع گفت: «افزایش قیمت سوخت یعنی آتش زدن به خرمن نارضایتی‌ها و ایجاد موج دوم گرانی‌ها که بازار آشفته و غیرقابل کنترل در حال حاضر با آن روبه‌روست». او افزود: «به هیچ‌وجه نباید زیر بار چنین گران شدنی حرکت کنیم». وی در مورد فلج دولت روحانی گفت: «آقای رئیس‌جمهور بعضی از وزرای شما بریده‌اند».

امیر خجسته به‌عنوان «رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی»در جلسه علنی مجلس ارتجاع نیز به مسأله آشفتگی و از هم‌گسیختگی درون نظام پرداخت و گفت:

« مشخص نیست چه کسی کشور را اداره می‌کند و معلوم نیست مرز‌ها دست چه کسی است؟! همه چیز به هم ریخته است و هیچ چیز سر جای خودش نیست و سردرگمی عجیبی در جامعه پدید آمده و کسی پاسخگوی وضعیت موجود نیست».

وی با برشمردن چند مورد از عملکردهای مفتضح رژیم از جمله گفت: «از یک طرف فوج فوج گوسفند‌های مولد و باکیفیت ما ـ برنامه‌ریزی شده ـ به کشور‌های عربی و پاکستان صادر و از سوی دیگر، با دلار ۴۲۰۰تومانی گوشت وارد کشور می‌شود و با قیمت ۱۲۰هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد».

این عضو مجلس ارتجاع افزود: « ما با این کار به جهان می‌گوییم که نمی‌توانیم کشور را مدیریت کنیم؛ یعنی از یک طرف، ارز از کشور خارج می‌کنیم و از سوی دیگر، مواد اولیه خود را از دست می‌دهیم. این مدیریت نیست».

وی در ادامه به بازگو کردن گوشه‌یی از فشار گرانی بر روی مردم پرداخت و گفت: این وضع اقتصاد. نیست فشار سنگینی روی دوش مردم است و مردم را دارد خرد می‌کند. یک روز بحث بنزین یک روز بحث پیاز، پیاز ۸۰۰تومانی می‌شود ۱۵هزار تومان. یک روز می‌بینیم شکر سه تومان است. یک فضایی ایجاد می‌شود. همه انبار می‌شود شکر و بعد از یک مدت دیگر قیمت شکر می‌شود شش تومان، هفت و نیم یا هشت تومان. مدیریت بازار به‌دست دلالها است. این‌که از خارج نیست! این‌که از آمریکا نیست! گوسفند را صادر می‌کنند به خارج از کشور بعد ۵۰هزار تا گوسفند می‌آوریم افتخار می‌کنیم! کاهو سبزی میوه جات را یکی پس از دیگری بطرف عراق می‌برند؟

وی در مورد خبر گرانی بنزین گفت: بنزین نباید گران بشود نشان دادید. گرانی بنزین یعنی بالا رفتن همه اجناس برای یک بار دیگر.

یک عضو دیگر مجلس ارتجاع به نام سهیلا جلودار زاده گفت: کارگران و بازنشستگان حتی موفق به دریافت نیمی از حق و دستمزد روزانه خود نمی‌شوند. دیگر امکان زندگی با این شرایط وجود ندارد و یادآور قرون وسطی و فقر عمومی کارگران است. امروز دیگر در حاشیه شهرها هم نمی‌توانند دو اتاق برای زندگی فراهم کنند و بی‌خانمانی بازنشستگان نیز پدیده‌یی نوظهوری ست که رخ نموده است... غیرمسلمانان در عمل به اوامر الهی از ما بسیار پیشی گرفته‌اند. نه بانک‌هایشان بهره‌ها و سودهای اینچنینی می‌پردازند و نه از ارزش پول ملی در طی سال‌ها و حتی دهه‌ها اندکی کاسته می‌شود و نه صنایع شان ورشکست می‌شود.

روز گذشته نیز یکی از اعضای مجلس ارتجاع به نام جعفرزادهٔ ایمن آبادی با ارائه فضای مشابهی از بحرانها و فلج رژیم گفت: «به نوعی مردم احساس می‌کنند که کسی به فکر آنها نیست و فراموش شده‌اند. مردم فکر می‌کنند که اساساً رها شده‌اند و هر چه قول، فعل و وعده داده می‌شود مردم نتیجه عکس آن را می‌بینند».

جعفرزاده‌ ایمن‌آبادی با بیان این‌که من هم قبول دارم که دولت در برخی موارد وارفته و در مواردی بهم‌ ریخته است، خطاب به باند رقیب گفت: «خود دولت که مقداری بهم‌ریخته به‌نظر می‌رسد، دوتا هم ما به فک چپ و راست و شکمش بزنیم، چیزی از دولت باقی نمی‌ماند. لذا باید با همین توپ و تشر، نصیحت، توصیه و اصرار و الزام تلاش کنیم تا دولت را به انحای مختلف سرپا نگهداریم. خیلی از وزرای دولت بریده‌اند و فکر می‌کنم اگر اجازه بدهند که هرکس می‌خواهد استعفا بدهد قول می‌دهم حداقل ۳یا ۴چهار نفر دست به قلم نشسته‌اند و فقط رویشان نمی‌شود استعفا دهند».

این عضو مجلس با اشاره به‌شدت نارضایتی مردم گفت: «مردم خیلی گرفتارند و من در ملاقات‌های عمومی مطالبی از مردم می‌شنوم که اصلاً قابل انعکاس نیست».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d643ce4d-b246-4c1f-b5d8-10e4a6b74429"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات