728 x 90

درگیری در نجف، ۹شهید و دهها مجروح /حمایت و همدردی مردم میسان با جوانان و مردم قیام آفرین ناصریه + عکس و فیلم

حمله به کنسولگری رژیم ایران در نجف
حمله به کنسولگری رژیم ایران در نجف

این خبر تکمیل می‌شود.

 

حمایت و همدردی مردم و  جوانان میسان با مردم و جوانان قیام آفرین ناصریه

 

العربیه نوشت: خونین‌ترین روز طی رویدادهای اخیر در عراق... اعتراضات همچنان ادامه دارد

فرانس‌پرس به‌نقل از منابع پزشکی گزارش کرد که دو تن از معترضان روز چهارشنبه و در نزدیکی کنسولگری ایران در نجف که شب گذشته به آتش کشیده شد، جان باختند. ۴معترض دیگر نیز در بغداد و در نزدیکی پل دجله کشته شدند. نیروهای امنیتی با گلوله‌های جنگی و پلاستیکی به سوی این افراد شلیک کردند.

روز پنجشنبه یکی از خونبارترین روزهای اعتراضات عراق که از اکتبر شروع شد، به‌شمار می‌رود.

همزمان هزاران نفر در مراسم تشییع کشته‌شدگان در جنوب عراق، به‌رغم منع رفت و آمد حضور یافتند. خبرهایی از رسیدن افراد مسلح قبایل شهر الناصریه برای کمک به معترضان نیز گزارش شد.

 

جدیدترین آمار شهیدان ناصریه و نجف و بغداد:

بر اساس اخبار دریافتی شمار شهیدان ناصریه به ۴۶تن و نجف به ۴تن رسید. شمار مجروحین ناصریه ۲۵۰ و نجف۷۰تن می‌باشد. 

العربیه از کشته شدن ۴تن از مردم در بغداد خبر داد.

اسامی ۴۶تن از شهیدان امروز ناصریه ۷آذر۹۸

اسامی ۴۶تن از شهیدان امروز ناصریه ۷آذر۹۸

 

عشایر ذی قار با سلاحها وارد شهر شده و دست به تظاهرات زدند

تلویزیون اسکای نیوز در گزارشی از ذی‌قار نوشت: به دنبال قتل عام امروز تظاهر کنندگان توسط نیروهای امنیتی و کشته و مجروح شدن بیش از ۲۲۵ تن از مردم در شهر ناصریه، عشایر ذی قار بطور مسلح وارد شهر شده و دست به تظاهرات زدند. 

مسلح شدن جوانان در ناصریه -۷آذر۹۸

مسلح شدن جوانان در ناصریه -۷آذر۹۸

مسلح شدن عشایر و جوانان در ناصریه -۷آذر۹۸

مسلح شدن عشایر و جوانان در ناصریه -۷آذر۹۸

 

 

درگیریها در المثنی:

تلویزیون الحدث در گزارشی نوشت: همزمان با کشتار و قتل‌عام مردم در ناصریه، نیروهای امنیتی در استان المثنی نیز با هجوم به مردم با رگبار گلوله‌های جنگی، تعداد زیادی را مجروح ساختند. از آمار دقیق کشته‌ها و یا مجروحان گزارشی در دست نیست. اما نیروهای امنیتی با شلیک به ماشینهای آمبولانس، مانع از حرکت آنان برای رسیدگی به مجروحان شده‌اند.

 

ناصریه ۲۵شهید و ۲۵۰مجروح:

به گزارش شبکه‌های اجتماعی در عراق، شیوخ ناصریه بعد از کشته شدن ۲۵تن و مجروح شدن ۲۵۰تن از مردم و جوانان، شیوخ ناصریه با سلاح و شلیکهای هوایی به خیابانها آمدند. 

 

 

تلویزیون الحدث در گزارشی از  درگیریها در ناصریه گفت: تظاهرات مردم ناصریه که از عصر دیروز با شرکت انبوه مردم آغاز شده بود.

این تظاهرات توسط یگان نظامی به فرماندهی جمیل الشمری به رگبار سنگین گلوله های جنگی بسته شد.

اعتراضات مردم ناصریه با این کشتار وارد فاز جدیدی شد.

در کشتار امروز تا کنون ۲۲ تن کشته و بیش از ۲۰۰تن بشدت مجروح شده‌اند. 

 

 

 

اسکای نیوز گزارش داد: در درگیریهای امروز بین نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان در شهر نجف، ۳ نفر کشته شدند. حکومت عراق اقدام به استقرار تانکها در اطراف مراقد دینی در این شهر کرده است.

 

 

در ناصریه، نیروهای ضد شورش از سلاح ساچمه‌ای برای ضرب و شتم تظاهرکنندگان استفاده که به لحاظ بین المللی ممنوع است استفاده کردند.

 

در نجف نیروهای ضدشورش ۳نفر از تظاهرکنندگان را کشتند و بیش از ۷۰تن را مجروح کردند.

 

 

با شلیک نیروهای عراقی به روی تظاهر کنندگان در ناصریه ۲۱تن کشته و ۱۱۸تن مجروح شدند

نیروهای امنیتی عراقی صبح روز پنجشنبه ۲۱تظاهر کننده را در شهر ناصریه در جنوب عراق با شلیک گلوله به‌قتل رساندند و منع عبور و مرور اعلام کردند.

خبرگزاری رویترز با مخابره این خبر افزود: این اقدامات بعد از آتش زدن کنسولگری رژیم ایران در نجف انجام شده است.

مقام‌های پزشکی گفتند نیروهای امنیتی در ناصریه قبل از سپیده دم بر روی تظاهرکنندگانی که در پلی در ناصریه تجمع کرده بودند آتش گشودند که منجر به کشته شدن ۲۱تن و مجروح شدن ۱۱۸تن گردید.

 

این خبرگزاری افزود:|به‌دنبال آتش زدن کنسولگری رژیم ایران در نجف در این شهر ممنوعیت عبور و مرور اعلام شده است.

اقدام به آتش زدن کنسولگری رژیم ایران شدیدترین بروز احساسات علیه رژیم تاکنون از جانب تظاهر کنندگان بوده است.

علی یکی از تظاهر کنندگان در نجف به خبرگزاری رویترز گفت « آتش زدن کنسولگری، رژیم ایران، یک اقدام شجاعانه و واکنشی از جانب مردم عراق بود، ما رژیم ایران را نمی‌خواهیم،»...

 

برآشفتگی رژیم آخوندی از حمله جوانان شورشی نجف به کنسولگری رژیم

رژیم آخوندی برآشفتگی خود را از حمله جوانان شورشی نجف به کنسولگری رژیم با هزیان گویی نشان دادند.

آخوند احمد سالک عضو مجلس ارتجاع مدعی شد: مدل حمله‌یی که شب گذشته نسبت به کنسولگری جمهوری اسلامی در نجف صورت گرفت یک مدل اجرایی آموزش دیده آمریکایی داعشیها بود به این معنا که ابتدا خیابان را بسته و سپس با حمله به سفارت اقدام به انفجار ساختمان آن کردند.

قاسم جاسمی عضو مجلس ارتجاع به‌طور مضحکی مدعی شد: اغتشاشاتی که در عراق رقم می‌خورد کار مردم و دولت این کشور نبوده و از جای دیگری هدایت می‌شود. دشمنان جمهوری اسلامی به‌دنبال تحریک عده‌یی در داخل و خارج از کشور مان علیه ایران هستند. دستگاه دیپلماسی ما باید هوشیارانه موضوعات را رصد و دنبال کرده و نباید این نکته فراموش شود که دشمنان جمهوری اسلامی به‌دنبال ایجاد تنش میان عراق و ایران هستند.

سخنگوی وزارت‌خارجه آخوند خشم خود را از حمله جوانان به کنسولگری رژیم نشان داد و از مقام‌های عراقی خواستار اقدام قاطع و مؤثر با جوانان شورشی نجف شد.

خبرگزاری مهر آخوندی با اشاره به استقرار مزدوران رژیم موسوم به حشدشعبی در اطراف کنسولگری رژیم در کربلا مدعی شد:‌منابع محلی اعلام کردند که این اغتشاشگران از اهالی بومی نجف نبودند.

 

 

 

به گزارش از شبکه‌های مجازی عراق - در ناصریه از شب گذشته درگیریهای سنگینی بین مردم و نیروهای مزدور وابسته به ایران وجود دارد.

 

اعلام منع آمد و شد در نجف

لؤی الیاسیری استاندار نجف روز پنجشنبه۲۸نوامبر در مصاحبه با «العربیه» و «الحدث» در مورد به آتش کشیدن کنسولگری رژیم ایران در نجف توسط معترضان و مردم عراقی، گفت: «گروه‌هایی از چند محله خارج شده و به نیروهای امنیتی حمله کرده و ۴۷عنصر را مجروح کردند».

به گفته استاندار نجف تعداد تظاهر کنندگان به حدی بود که نیروهای امنیتی با وجود استفاده از وسایل ضدشورش قادر به مقابله با آنها نبودند.

معترضان عراقی کنسولگری رژیم ایران در نجف را آتش زده و خواستار پایان دادن نفوذ ایران در عراق شدند.

به گزارش العربیه امروز پنجشنبه در نجف ممنوعیت آمد و شد در شهر اعلام شد و بسته شدن تمامی ورودی و خروجی‌های شهر نجف را به همراه داشت.

بر اساس گزارشها کارکنان کنسولگری رژیم ایران از طریق درب پشتی پا به فرار گذاشتند.

 

 

 

الناصریه تقاطع البهو - تجمع مردم و جوانان ساعت ۵صبح روز پنجشنبه ۷آذر - مردم و جوانان عراقی در اعتراض به استقرار نیروهای ضدشورشی در خیابان‌ها و پلهای ناصریه به خیابان‌ها آمدند و با نیروهای ضدشورش درگیر شدند.

 

 

  • نیروهای مزدور عراقی وابسته به رژیم ایران صبح امروز پنجشنبه ۷آذر در ناصریه سه تن را شهید و ۲۲تن را مجروح کردند.

 

 

المثنی - یورش نیروهای امنیتی عراقی به مردم و جوانان -۷آذر

 

 

کربلا - مسدود کردن اتوبانها و جاده‌ها توسط جوانان و مردم عراق:

 

کربلا - مسدود کردن مسیرها توسط جوانان عراق -۷آذر۹۸

کربلا - مسدود کردن مسیرها توسط جوانان عراق -۷آذر۹۸

 

 

 

درگیریها در ذی‌قار:

درگیریها در ذی‌قار از شب گذشته تا صبح امروز ادامه دارد. جوانان قیام‌آفرین و شورشی عراقی با مسدود کردن مسیرها اقدام به اعتراض می‌کنند. نیروهای امنیتی وابسته به رژیم ایران به سمت تظاهرات کنندگان و جوانان عراقی شلیک می‌کنند. در این درگیری یکی از جوانان مجروح شد.

 

 

واشنگتن پست خبر به آتش کشیدن کنسولگری رژیم آخوندی در نجف را منتشر کرد و افزود:

در کربلا طی ۲۴ساعت ۴تن از تظاهر کنندگان به ضرب گلوله کشته شدند...

روز چهارشنبه جاده بین کربلا و بغداد توسط تظاهر کنندگان بسته شد...

در بصره تظاهر کنندگان هم‌چنان به قطع کردن جاده‌های اصلی به بنادر کشورهای عمده خلیج‌فارس ادامه دادند.

کربلا

کربلا

 

جوانان شورشی نجف کنسولگری رژیم آخوندی در این شهر را به آتش کشیدند.

تلویزیون اسکای نیوز گزارش داد:

۲۷نوامبر کنسولگری رژیم ایران در نجف اشرف به آتش کشیده شد.

گزارشگر اسکای نیوز از عراق گفت: چند ساعت قبل از به آتش کشیدن کنسولگری رژیم ایران در نجف درگیریهای سختی انجام گرفت که به‌دلیل استفاده نیروهای امنیتی و نیروهای ضدشورش از گاز اشک‌آور بود. حملات آنها منجر به مجروح شدن دهها تن از تظاهر کنندگان و ایجاد خفگی در میان آنان شد. بعد از این درگیریها معترضان به سمت پلهای نزدیک به ساختمان کنسولگری عقب‌نشینی کردند اما مجدداً به نزدیک کنسولگری آمده و بخشهایی از ساختمان را به آتش کشیدند و به‌رغم تلاش نیروهای امنیتی به‌منظور متفرق کردن معترضان، آنها مصر بودند که به ساختمان کنسولگری حمله کنند. در حال حاضر مقررات منع آمد و شد توسط پلیس نجف در این استان اعلام شده است.

 

 

اسکای نیوز گفت: ما شاهد هدف قرار دادن کنسولگریهای رژیم ایران هستیم. چندی قبل کنسولگری رژیم ایران در بصره به آتش کشیده شد و به‌طور مشخص در نجف مردم اصرار داشتند به این کنسولگری حمله کرده آنرا به آتش بکشند. معمولاً تظاهر کنندگان علیه دولت یا پارلمان اعتراض می‌کنند. وقتی ما در مورد نجف و کنسولگری رژیم ایران صحبت می‌کنم چه ویژگی دارد؟

 

گزارشگر اسکای نیوز: ساختمانهای کنسولگریها و حتی سفارت رژیم ایران در بغداد از اولین اهداف تظاهر کنندگان می‌باشد. که چه بسا به‌دلیل اظهارات خصمانه برخی مقامات رژیم ایران از جمله سفیر رژیم ایران علیه اعترضات باشد. باید یادآوری کنم که سفیر و یا برخی از مقامات دیگر رژیم ایران از شروع اعتراضات اظهاراتی ایراد نموده‌اند که معترضان را خشمگین کرده است. اظهارات آنها همواره علیه این اعتراضات بوده است. خشمی شدید در میان مردم عراق در قبال سیاست رژیم ایران در رابطه با مردم عراق دیده می‌شود.

 

آتش زدن کنسولگری رژیم ایران در نجف -۶آذر۹۸

آتش زدن کنسولگری رژیم ایران در نجف -۶آذر۹۸

 

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد:‌ معترضان عراقی با حمله و به آتش کشیدن کنسولگری رژیم ایران در نجف تظاهرات‌ خود را با هدف سقوط دولت تحت حمایت رژیم تهران به سطح جدیدی از رادیکالیزم رساندند.

این قوی‌ترین ابراز احساسات علیه رژیم ایران توسط تظاهر کنندگان عراقی است که هفته‌ها در بغداد و جنوب با اکثریت مسلمان شیعه به خیابان‌ها آمده‌اند - و توسط نیروهای امنیتی عراق صدها نفر از آنها کشته شده‌اند.

به گفته منابع محلی کارکنان کنسولگری رژیم ایران اندکی قبل از حمله در در پشتی فرار کردند.

آتش زدن کنسولگری رژیم ایران در نجف -۶آذر۹۸

آتش زدن کنسولگری رژیم ایران در نجف -۶آذر۹۸

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a016f1e9-6357-446a-af09-8a7f0bf2d96a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات