728 x 90

جریمه یک میلیارد دلاری شرکت ZTE چین در پی نقض تحریم‌های رژیم ایران و کره شمالی

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا
ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا

وزارت بازرگانی آمریکا  یک شرکت چینی را به‌دلیل نقض تحریم‌های رژیم ایران و کره شمالی به یک میلیادر دلار جریمه محکوم کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا روز دوشنبه ۲۷فروردین در بیانیه‌یی اعلام کرد شرکت « ZTE »، جریمه یک میلیارد و 19میلیون دلاری را  در پی ارسال غیرقانونی تجهیزات ارتباطی به رژیم  ایران و کره شمالی را پذیرفته است.

وزارت بازرگانی آمریکا همچنین اعلام کرد از آنجا که شرکت مخابرات و ارتباطات « ZTE » چین فناوریهای خریداری شده از آمریکا را در اختیار  رژیم ایران و کره شمالی گذاشته است، شرکتهای آمریکایی دیگر اجازه همکاری با این شرکت را ندارند.

طبق نظر اعلام شده از سوی ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، شرکت «زی‌تی‌ای» چین به مدت هفت سال در فهرست شرکتهای ممنوعه قرار می‌گیرد و هیچ نهاد آمریکایی اجازه همکاری تجاری و مالی با این شرکت را نخواهد داشت.

این شرکت سال گذشته و در یک دادگاه فدرال در تگزاس، اتهام تبانی برای نقض تحریم‌های آمریکا از راه ارسال غیرقانونی تجهیزات و فناوری به رژیم  ایران را پذیرفته بود.

ویلبر رأس گفت:‌ «ما این پیام را به جهان می‌دهیم که بازی‌ تمام شده است. کسانی که بخواهند تحریم‌ها را دور زده و قوانین کنترل تجاری را نقض کنند، بدون مجازات نخواهند ماند و با سنگین‌ترین عواقب روبه‌رو خواهند شد»‌.

بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا می‌گوید ZTE به جز همکاری با رژیم ایران، ‌۲۸۳محموله غیرمجاز را به کره شمالی فرستاده و قوانین تحریمی را نقض کرده است. در این محموله‌ها اقلامی چون میکروپروسسور، راوتر، سرورهای تحت قوانین محدود برای امنیت ملی، کدگذاری و امنیت منطقه‌یی و دلایل مقابله با تروریسم وجود داشته است.​

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e4867f0a-9769-4e51-817a-bdb4fbbfb5ba"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات