728 x 90

جان‌باختن پزشکان و پرستاران به‌دلیل کرونا در شرایطی که روحانی وضعیت سفید اعلام می‌کند

افزایش جان‌باختگان کادر پزشکی
افزایش جان‌باختگان کادر پزشکی

روزنامه حکومتی آرمان ۸اردیبهشت ۹۹ در مطلبی با عنوان «بازگشت ٣استان به وضعیت قرمز» در رد اظهارات وقیحانه روز گذشته آخوند روحانی در مورد اعلام مناطق سفید و بازگشایی پارکها و اماکن عمومی که گام دیگری در مسیر شعله‌ور کردن آتش کرونا در میان مردم است نوشت:

«حدود ۱۰ استاندار از جمله کرمان، همدان، زنجان، اصفهان، قم، فارس و کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده‌اند که استان‌شان به وضعیت سفید نرسیده است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز اعلام کرد که موارد بستری بر اثر ویروس کرونا در خوزستان در مدت یک هفته گذشته ۵۰‌درصد افزایش یافته‌است. تصمیم‌گیری در خصوص اختصاص بیمارستانهای دیگر به بیماران مبتلا به کرونا در حال انجام است چون بیمارستان رازی اهواز برای پذیرش بیمار جدید ظرفیت ندارد.

 

این روزنامه با اشاره به هشدار بازگشت مجدد بحران کرونا در گیلان نوشت: محمدحسین قربانی، نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در گیلان نیز درباره خطر بازگشت مجدد بحران کرونا به‌این استان هشدار داد. وی با بیان این‌که با عادی شدن ترددها و حضور مسافران در گیلان، احتمال شیوع موج دوم کرونا در استان به‌وجود می‌آید اظهار داشت: بنده بارها در این مورد هشدار دادم و هم‌اکنون نیز می‌گویم که اگر شرایط برای مردم عادی شود گیلان مجدداً با بحران شیوع گسترده کرونا روبه‌رو می‌شود. او آمار ابتلا خانوادگی به ویروس کرونا در استان و گزارشهایی که در این مورد می‌رسد را بسیار نگران‌کننده و جدی دانست و عنوان کرد: انجام دید و بازدیدهای دست‌جمعی، شرکت در محافل و دیدارهای خانوادگی موجب شده ویروس کرونا در بین خانواده‌ها شیوع پیدا کند. پیش از وی حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیت اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است: «در ماه رمضان برگزاری هر گونه مراسم اعم از رسمی و غیررسمی ممنوع است».

 

روزنامه حکومتی آرمان فاکتهایی از جانباختن پزشکان و پرستاران در بیمارستانهای مختلف میهن را یادآوری کرده و نوشت:

در روزهایی که آمار افسردگی و خستگی پزشکان و پرستاران با توجه مراجعات مردم به بیمارستانها نگرانی بسیاری ایجاد کرده است، تاکنون بیش از ۱۳ پزشک و پرستار جان خود را از دست داده‌اند.

هم‌چنین علیرضا سلیمی، معاون آموزشی و پژوهشی سازمان نظام پزشکی از شهادت چهار متخصص بیهوشی در خط مقدم مقابله با کرونا خبر داد. وی افزود: «متخصصان بیهوشی جزو چند رشته‌ای در پزشکی هستند که تماس بسیار نزدیک و طولانی‌مدت با مبتلایان دارند. خدمات این گروه از متخصصان در ریسک ابتلای بالایی ارائه می‌شود.

به غیر از دکتر محمود ایروانی که عصر روز شنبه در بیمارستان مسیح دانشوری شهید شدند، سه شهید دیگر از این جمع داشته‌ایم. متأسفانه آمار خیلی بالاست. در یکی از بیمارستانها از هفت متخصص بیهوشی، هر هفت نفر مبتلا شدند.»

 

 

 

روزنامه حکومتی آرمان می‌افزاید: هنوز به قله کرونا نرسیده‌ایم. چند تن از مدیران میانی وزارت بهداشت و رؤسای دانشگاههای علوم پزشکی با تأکید براین‌که موج اول و افزایشی کرونا ادامه دارد و هنوز به قله اپیدمی کرونا نرسیده‌ایم. حسین عرفانی، رئیس اداره مراقبت مرکز بیماریهای واگیر وزارت بهداشت گفته است که با شیبی ملایم و صعودی در حال نزدیک شدن به آن هستیم. هم‌چنان در موج اول و موج افزایشی بیماری هستیم و داریم نزدیک می‌شویم به قله بیماری اما رسیدن به قله شرط و شروطی دارد و آن هم این است که مجدداً عوامل انتقال بر عوامل کنترل فائق نیایند.

 

 

 

بیشتر بدانید:

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a018bfeb-c111-4e98-968d-072d2b13d687"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات