728 x 90

جاناتان کوهن کفیل نماینده آمریکا در سازمان ملل: نیروهای نیابتی ایران گامهای خطرناکی برمیدارند که صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند

جاناتان کوهن کفیل نماینده آمریکا در سازمان ملل
جاناتان کوهن کفیل نماینده آمریکا در سازمان ملل

جاناتان کوهن، کفیل نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل امروز چهارشنبه ۳بهمن۹۷طی سخنانی در جلسه شورای امنیت درباره اجلاس بین‌المللی لهستان علیه جنگ‌افروزیهای رژیم آخوندی گفت: این اجلاس وزیران فرصتی خواهد بود تا از یک خاورمیانه با ثبات‌تر و صلح‌آمیز تر حمایت کنیم. وزیر خارجه یک استراتژی روشن برای دستیابی به یک توافقنامه جامع جدید با رژیم ایران مبتنی بر درک جهانی مشترک که رژیم ایران باید فعالیتهای بی‌ثبات کننده‌اش را متوقف کند، مشخص کرده است.

 

کفیل نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل گفت: برای پرداختن به چالشهای منطقه، ایالات متحده مشترکاًً با همکارانمان در لهستان ریاست "اجلاس وزیران برای ترویج صلح و امنیت در خاورمیانه" در ورشو در ۱۳و ۱۴فوریه را به‌عهده‌ دارد.

 

وی در رابطه با چارچوب اجلاس لهستان گفت: در این اجلاس می‌خواهیم چارچوب یک ساختار امنیتی قویتر در منطقه را تدوین کنیم و معیارهای اندازه‌گیری پیشرفت را مشخص کنیم. موضوعات دستور کار شامل یک بحث در مورد بحرانهای انسانی در سوریه و یمن و همچنین جلساتی در مورد توسعه موشکی، افراط‌گرایی و امنیت سایبری می‌باشد.

 

جاناتان کوهن در رابطه با برنامه موشکی رژیم ایران و جنگ‌افروزیهای این رژیم در منطقه گفت: ماههای اخیر ضرورت اقدام بین‌المللی بیشتر در خصوص برنامه موشکی ایران را آشکار کرده است. همین هفته گذشته، وزیر پمپئو نسبت به پرتاب یک موشک ماهواره‌بر ایران که مجدد سرپیچی ایران از قطعنامه ۲۲۳۱ و شورای امنیت را نشان می‌دهد، هشدار داد.

به همین ترتیب ما شاهد این هستیم که نیروهای نیابتی ایران گامهای خطرناکی برمیدارند که صلح و امنیت جهانی را تهدید می‌کند. ما مجدداً به رژیم ایران فراخوان می‌دهیم که همه نیروها را از سوریه بیرون بکشد.

 

کفیل نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل افزود: اجلاس وزیران آتی در ورشو در میان سایر فعالیتها بر این فعالیتها به‌عنوان محرکهای بی‌ثباتی در خاورمیانه صحه خواهد گذاشت اما محدوده بحث خیلی گسترده‌تر از یک کشور یا مجموعه موضوع خواهد بود. به‌عنوان نشانه‌ای از این موضوع، کشورهایی از سراسر دنیا دعوت شده‌اند که شرکت کنند. این اجلاس یک فرصتی برای همه کشورهای شرکت‌ کننده خواهد بود تا درگیر یک بحث پویا و طرز تفکر مشترک با هدف کمک به دستیابی به خاورمیانه‌ای صلح آمیزتر، با ثبات‌تر و پررونق‌تر شوند که یک رویکرد سازنده‌تر و مناسبتر برای این جلسات ماهانه شورای امنیت نیز خواهد بود. ما در انتظار این هستیم که با شورای امنیت نتایج این اجلاس وزیران را در ماههای آتی پیگیری کنیم.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0c96a1e1-ff9c-4657-80dc-c5610ce8d5de"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات