728 x 90

جان زندانیان در بند ۴ زندان اوین در خطر است

سرما و نبود گرمایش، شیوع مجدد کرونا  در زندانها
سرما و نبود گرمایش، شیوع مجدد کرونا در زندانها

بر اساس اخبار دریافتی دوشنبه ۲۶ آبان ، سرمای شدید و نداشتن گرمایش در بند۴ زندان اوین، باعث بیماری شمار زیادی از زندانیان شده است. ویروس کرونا در بند ۴ زندان اوین شیوع پیدا کرده، ۴نفر با تست مثبت کرونا و بقیه زندانیان بدون انجام تست در کنار سایر زندانیان محبوس هستند و هیچ قرنطینه‌ای وجود ندارد.

در پی محرومیت زندانیان بند ۴ زندان اوین از گرمایش و سرمای شدید در سالنها، هم‌اکنون ویروس کرونا در بند ۴ شایع شده است. گزارشها حاکی است که در حال حاضر، دست‌کم ۴تن از زندانیان محبوس در بند ۴ به اسامی غلامرضا آبانلو، محمدرضا جهانبانی، محمدرضا توسلی و محمد غفاریان به کرونا مبتلا شده و تست آنها مثبت اعلام شده است.

محمد غفاریان هم‌اکنون به‌دلیل وخامت حالش به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده است.

غلامرضا آبانلو از هواداران مجاهدین خلق، محمدرضا جهانبانی و محمدرضا توسلی از زندانیان متهم جرایم مالی هم‌اکنون به بهداری زندان منتقل شده‌اند.

غلامرضا آبانلو ۱۰روز پیش بیمار شده و علائم کرونا داشته و بعد از گرفتن تست، او را به بند بازگرداندند که حالش به وخامت گرایید. پس از ۱۰روز به وی گفته شده که تست کرونای او مثبت است. اما با این حال در کنار دیگر زندانیان در بند، نگهداری می‌شود.

سیستم گرمایش سالن و اتاقها کار نمی‌کند. شوفاژها خراب و یا قطع و فضای اتاقها بسیار سرد است. در شبهای اخیر زندانیان به‌دلیل سرمای محیط، امکان استراحت نداشتند. پس از اعتراض زندانیان به این شرایط، از طرف مسئولان زندان به آنها گفته شده که سیستمها قدیمی و خراب است و امکان درست کردن آنها نیست.

در نتیجه این شرایط، هم‌اکنون تعداد زیادی از زندانیان محبوس در این بند با علائم مبتلایان به کرونا و سرماخوردگی وجود دارند که به ایشان گفته شده بهداری زندان از آنها تست کرونا نمی‌گیرد.

به گفته مسئولان بهداری زندان اوین، از این پس دیگر از بیماران تست کرونا گرفته نخواهد شد و علت را عدم وجود شرایط انتقال به بیمارستان بیرون اعلام کرده‌اند.

در پاسخ به اعتراض زندانیان برای گرفتن تست کرونا، از جانب عوامل زندان، به آنان گفته شده: «اگر تست بگیریم تست شما نیز مثبت خواهد بود. اما چون نمی‌توانیم شما را بیرون ببریم و بیمارستانی در بیرون نیست، بروید در بند استراحت کنید».

به موجب این گزارش زندانی سیاسی دیگری به نام لقمان امین‌پور با علائم تنگی نفس، تب و لرز شدید، ضعف و درد شدید استخوانی که مشابه علائم کروناست، در وضعیت وخیمی در بند ۴ بدون رسیدگیهای پزشکی و درمانی نگهداری می‌شود.

زندانی سیاسی لقمان امین پور، ۲۹ساله، لیسانسه و شاغل در کار معاملات ملکی پیش از این از اسفند ۹۶ تا اسفند ۹۸ به مدت دو سال در زندان اوین به اتهام تبلیغ علیه نظام و هواداری از مجاهدین خلق محبوس بود. وی پس از آزادی، مجدداً در خرداد ۹۹ به اتهام تبلیغ علیه نظام، بازداشت و به زندان اوین بازگردانده شد. او هم‌اکنون بلاتکلیف در بند ۴ این زندان به‌سر می‌برد.

غلامرضا آبانلو زندانی سیاسی ۳۵ساله، در سال۹۸ بازداشت و به اتهام ارتباط با مجاهدین خلق و تبلیغ علیه نظام به‌صورت بلاتکلیف در این زندان محبوس است.

جان زندانیان در بند ۴ زندان اوین در خطر است. اینک شماری از زندانیان که تست آنها مثبت اعلام شده، به‌عنوان ناقل ویروس در میان سایر زندانیان نگهداری می‌شوند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5297973d-94e1-423f-bec2-9d54c660405d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات