728 x 90

جان بولتون: ما با مردم ایران دعوا نداریم، دعوای ما با ملاهاست

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا
جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت:‌ رژیم ایران یک «رژیم یاغی» و «بانک مرکزی» تروریسم بین‌المللی است

وی روز چهارشنبه ۱۱مهر۹۷ افزود: رژیم ایران به‌طور سیستماتیک سیاست خصومت با آمریکا را دنبال کرده است. ما اظهارات مقامات رژیم ایران را جدی نمی‌گیرم.

 

اختلاف ما با ملاهاست نه به مردم ایران

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: «اختلاف ما با آیت‌الله‌ها است» که ایران را به یک کشور یاغی تبدیل کرده‌اند». ما «با مردم ایران اختلاف نداریم.»

جان بولتون افزود: فشار حداکثری را بر رژیم ایران می‌گذاریم تا در زمینه هسته‌یی و سایر زمینه‌ها تغییر سیاست دهد.

جان بولتون هشدار داد: رژیم ایران فعالیت هسته‌یی خود را توسعه داده است.

 

محور فعالیت آمریکا روی اعمال دوباره تحریم‌ها و سایر مواردی است که ضرورت دارد

مشاور امنیت ملی آمریکا افزود: ما به‌دنبال تغییر اساسی در رفتارهای رژیم ایران هستیم. رئیس‌جمهوری به همه ما در دولت دستور داده‌اند که محور فعالیت خود را روی اعمال دوباره تحریم‌ها و سایر مواردی که ضرورت دارد بگذاریم تا اطمینان حاصل شود که فشار حداکثری روی این رژیم گذاشته شود.

 

بولتون هدف از این سیاست را «دست کشیدن رژیم ایران از فعالیت‌های مخرب خود نه تنها در حوزه برنامه هسته‌ایش، که حتی در ورای مرزهای خودش» دانست.

 

مایک پمپئو‌:‌ دست رژیم ایران و مزدورانش را در حمله به کنسولگری آمریکا در عراق می‌بینیم

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن به رژیم ایران هشدار داد که هر حمله‌یی از سوی نیروهای نیابتی و آدمکشان را پاسخ خواهند داد.

سایت وزارت امور خارجه آمریکا - ۱۱مهر۹۷ - مایک پمپئو وزیرخارجه آمریکا:

رژیم ایران منشأء تهدید برای آمریکائیان در عراق است. این رژیم مسئول حمله به کنسولگری ما در بصره و سفارتخانه ما در بغداد است. اطلاعات ما در این رابطه محکم است. ما می‌توانیم دست ملاها و آدمکشان مزدورش را ببینم که از این حملات به آمریکا حمایت می‌کنند.

روز جمعه من دستور جابه‌جایی موقت پرسنل دولت آمریکا را از کنسولگری در بصره صادر کردم. من همچنین به دولت ایران هشدار دادم که ما آنها را به‌طور مستقیم مسئول هر گونه آسیبی به آمریکائیان و یا تأسیسات دیپلماتیک آن خواهیم دانست، چه توسط نیروهای رژیم ایران یا نیروهای نیابتی یا عوامل شبه‌نظامی آن باشد.

این آخرین اقدامات بی‌ثبات‌کننده در عراق است. رژیم ایران با رفتار وخامت‌بار خود تلاش می‌کند ما را در عراق عقب براند.

رژیم ایران فشارهای ما را به‌طور جدی می‌بیند. ما باید آماده باشیم که آنها به ما ضربه متقابل بزنند، به‌خصوص وقتیکه تحریم‌ها در ۴نوامبر مجدداً اعمال گردند.

 

آمریکا در کنار مردم عراق ایستاده است

مایک پمپئو گفت: آمریکا به ایستادن در کنار مردم عراق در حالیکه دنبال آینده‌ای بر پایه منافع عراق و نه آنچه توسط رژیم ایران دیکته شده باشد، ادامه خواهد داد. حتی با جابه‌جایی موقت کارمندانمان، ما به حمایت از رسیدن آب آشامیدنی تمیز به ۷۵۰۰۰۰ساکنان بصره ادامه می‌دهیم.

 

خروج آمریکا از عهدنامه مودت با تهران

مایک پمپئو در ادامه کنفرانس مطبوعاتی خود خروج آمریکا از عهدنامه مودت با تهران را اعلام کرد.

این عهدنامه در ۲۳مرداد ۱۳۳۴شمسی در تهران بین آمریکا و رژیم سلطنتی منعقد شده بود.

 

مطالب مرتبط:

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4f3bf447-f213-43e9-8f3b-f54ddff70320"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات