728 x 90

جان بولتون‌: قصد ما این است که به رژیم ایران فشار بسیار زیادی وارد کنیم

جان بولتون
جان بولتون

به گزارش خبرگزاری فرانسه جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه گفت: به رژیم ایران آن‌قدر زیاد فشار وارد می‌کنیم تا فریادشان به آسمان برسد.

جان بولتون که در سنگاپور پیش از اجلاس سران صحبت می‌کرد، گفت: ”ما فکر می‌کنیم که رژیم ایران تحت فشار واقعی است و قصد ما این است که به آنها فشار بسیار زیادی وارد کنیم.“ ”ما همچنین اعمال تحریمها را به طرز قابل توجهی افزایش خواهیم داد.“

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که تحریمها موجب این خواهد شد که اقتصاد ایران امسال ۱.۵درصد و سال آینده ۳.۶درصد منقبض شود.

 

بیشتر بخوانید

جان بولتون: تشدید نارضایتی سیاسی در داخل ایران

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا به خبرنگاران گفت: ما ادامه و تشدید نارضایتی سیاسی در داخل ایران را دیده‌ایم. این مخالفتها هم‌چنان بارز می‌شوند. به‌لحاظ اقتصادی پول ایران دارد به کف و صفر می‌رسد، تورم ۴برابر شده است و روشن است که کشور وارد رکود اقتصادی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز جمعه ۱۸آبان ۹۷‌ در پاریس درباره تأثیر تحریمهای آمریکا علیه رژیم آخوندی گفت: این تحریمها بر فعالیت جنگ‌افروزانه رژیم ایران در عراق، سوریه و یمن تاثیر گذاشته است. این البته کافی نیست ولی شروع تاثیرات است.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت تحریم‌های بیشتری علیه ایران محتمل است و این چند روز بعد از دوره جدیدی از سخت‌ترین تحریمها تا کنون است که علیه تهران به اجرا در آمده است.

 

بولتون گفت: دو دور از تحریمهای یکجانبه آمریکا که توسط پرزیدنت ترامپ در اوت و سخت‌ترین آنها اخیراً در روز دوشنبه اعلام شدند، تاثیر قابل توجهی بر اقتصاد و رفتار رژیم ایران در خارج داشته است. فکر می‌کنم شما شاهد تحریم‌های بیشتری به مرور زمان خواهید بود، اعمال شدیدتر تحریم‌ها را می‌بینید.

در مورد این‌که تحریمهای ماههای آینده چه مواردی را هدف قرار خواهند داد جان بولتون پاسخ داد کارهای دیگری هست که ما می‌توانیم در زمینه تروریسم و ضدتروریسم انجام دهیم.

 

صندوق جهانی پول پیش‌بینی کرده است که این تحریمها باعث می‌شوند تا اقتصاد ایران در سال جاری با یک و نیم درصد در سال جاری و ۳و ۶دهم درصد در سال آینده در انقباض برود یعنی همان دردی که ترامپ گفت اعمال می‌شود.

 

جان بولتون گفت هدف، کماکان رساندن صادرات نفت ایران به صفر است به‌رغم این‌که معافیتهایی به بزرگترین خریداران نفت ایران شامل چین، هند و کره جنوبی داده شده است.

جان بولتون افزود جای خرسندی است که امروز متوجه شدم قیمت نفت پایین آمده است. ما با سعودیها و اماراتیها و سایر تولیدکنندگان کار کرده‌ایم تا مطمئن شویم تولید نفت پایین می‌آید تا خریداران سنتی نفت ایران زیان نبینند.

 

جان بولتون: مانع اصلی صلح و ثبات پایدار در خاورمیانه...، دیکتاتوری قاتلان (حاکم بر) تهران است

جان بولتون که سخنانش در سایت رسمی کاخ سفید منتشر شد تأکید داشت: مانع اصلی صلح و ثبات پایدار در خاورمیانه...، دیکتاتوری قاتلان (حاکم بر) تهران است.

بولتون می‌گوید آخوندها از مردم (ایران) سرقت می‌کنند تا کارزار هرج و مرج، نابودی و خونریزی خود را در سراسر جهان، تأمین کنند. این رژیم برای مدت‌های طولانی بانکدار مرکزی تروریسم در جهان بوده و هم‌چنان حکومت اصلی حامی تروریسم است. هرگز نمی‌توان اجازه داد که این دیکتاتوری بی‌رحم سلاح اتمی کسب کند.

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا با رد سیاست مماشات و استمالت از رژیم آخوندی و با یادآوری عواقب فاجعه‌بار چنین سیاستی، افزود: «توافق اتمی سال ۲۰۱۵... نتوانست همه مسیرهای (رژیم) ایران را به بمب اتمیبلوکه کند. فراتر از آن، مذاکره‌کنندگان نتوانستند هیچ‌گونه محدودیتی را بر سایر فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده (رژیم) ایران از جمله توسعه و تکثیر موشک بالستیک این رژیم به‌دست بیاورند.

جای تعجب نیست که از زمان انعقاد این توافق وحشتناک، تجاوزات رژیم ایران فقط افزایش پیدا کرده است.

جان بولتون با اشاره به شکست توطئه‌های تروریستی رژیم در خاک اروپا، از جمله توطئه تروریستی علیه گردهمایی مقاومت در پاریس و اخراج چند دیپلمات‌تروریست آخوندها، افزود: «طی سالیان، (حکومت) تهران فعالیت‌های تروریستی بی‌شماری را تأمین مالی و تسهیل کرده است.

ماه گذشته، مقامهای دانمارکی یک مأمور (رژیم) ایران را به‌خاطر توطئه یک سوءقصد در خاک دانمارک دستگیر کردند. در تابستان گذشته، چند دیپلمات (رژیم) ایران به‌خاطر طراحی یک توطئه بمب‌گذاری در پاریس دستگیر شدند و در ماه اوت، دو مأمور (رژیم) ایران مستقر در آمریکا، توسط ادارهٔ تحقیقات فدرال دستگیر شدند.

مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش درباره شروع تحریم‌های جامع نفتی و بانکی علیه رژیم، گفت: «... این شامل تحریم‌های قدرتمند علیه بخش‌های انرژی، کشتیرانی و کشتی‌سازی (رژیم) ایران است و تحریم‌ها تبادلات با بانک مرکزی (رژیم) ایران و بانکهای تحت تحریم (این رژیم) را هدف قرار خواهند داد. البته ما اینجا متوقف نخواهیم شد؛ پرزیدنت ترامپ به فشار حداکثری بر (رژیم) ایران فراخوان داده و دولت هم آن‌را عملی خواهد کرد... به‌طور جمعی تحت دولت کنونی، ما سخت‌ترین تحریم‌ها در تاریخ را علیه (رژیم) ایران اعمال کرده‌ایم و (این تحریم‌ها) از هم‌اکنون تأثیر ویرانگری بر اقتصاد (این رژیم) گذاشته است. نرخ تورم... از ماه می‌تقریباًً ۴برابر شده است و اقتصاد (رژیم) ایران رو به رکود است».

جان بولتون اضافه کرد: «بیش از ۱۰۰شرکت تصمیم گرفتند که تجارت با (رژیم) ایران را متوقف کنند و این آمار به‌طور روزانه افزایش می‌یابد. به‌یمن موضع سخت این دولت در محدود کردن صادرات نفت این رژیم، صادرات نفت (رژیم) ایران به‌نحو چشم‌گیری کاهش یافته است. از ماه می‌تا کنون، بیش از ۲۰کشور واردات نفت خود را از ایران به صفر رسانده‌اند و صادرات نفت (رژیم) ایران بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش یافته است... پرزیدنت ترامپ قصد دارد تدابیر افزوده و سخت‌تری را در پیش بگیرد و حداکثر فشار را بر این رژیم اعمال کند و آن‌را وادار سازد بین تغییر رفتار و فاجعه اقتصادی، یکی را انتخاب کند. ما همچنین تمامی تحریم‌هایی را که قبلاً وجود داشته، بسا سخت‌تر از دوران دولت اوباما، به اجرا خواهیم گذاشت.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تأکید کرد: «همه کشورها و شرکتها باید از الگوی شرکتهایی مثل زیمنس، مرسک، هیوندای، بوئینگ، توتال، آلیانس، دایملر، مزدا و ریلاینس اویت پیروی کنند که... همگی تصمیم گرفتند تجارت با (رژیم) ایران را متوقف کنند».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/44bd85b6-9b68-412f-b9fd-f94a4db0116a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات