728 x 90

جان بولتون: شدیدترین فشارها را بر ایران اعمال خواهیم کرد

جان بولتون
جان بولتون

 

جان بولتون، مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا شامگاه پنجشنبه سوم آبانماه گفت، واشنگتن حداکثر فشارها را بر رژیم تهران اعمال خواهد کرد تا به خواسته‌های آمریکا تن در دهد.

بولتون گفت: «ما می‌خواهیم حداکثر فشار علیه ایران را اعمال کنیم زیرا تهران به فعالیت‌های اتمی خود برای دسترسی به بمب هسته‌یی ادامه می‌دهد؛ ایران همچنین بزرگترین حامی تروریسم در جهان است؛ ما از فعالیت‌های موشکهای بالستیک رژیم ایران و دخالت‌های نظامی‌اش در سوریه، عراق و سایر مناطق نیز نگران هستیم».

جان بولتون روی اهدافی که آمریکا از اعمال تحریمها دنبال می‌کند تأکید کرد و افزود: «همان‌طور که در صحبت با نخست‌وزیر ارمنستان گفتم، ما تحریمها را به‌شدت اجرا خواهیم کرد؛ ما مانند دولت اوباما عمل نمی‌کنیم ما رژیم ایران را تحت شدیدترین فشار خواهیم گذاشت، زیرا معتقدیم رفتار آنها در خاورمیانه و در سراسر جهان شرورانه است و باید تغییر کند».

 

بیشتر بخوانید

جان بولتون:‌ رفتار رژیم ایران در سراسر جهان شرورانه است

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا پس از پایان دیداری که از آذربایجان داشت به ارمنستان سفر کرد. او روز پنجشنبه سوم آبان ۹۷ در ایروان پایتخت ارمنستان در مصاحبه‌یی با رادیو ارو پای آزاد گفت: « تا زمانی که سیاست‌های رژیم ایران تغییر نکرده تسهیل تجارت مرزی ارمنستان با ایران با با معضل روبه‌رو خواهد بود.»

 

مشاور امنیت ملی آمریکا در دیدار با نیکول پاشینیان، نخست‌ وزیر ارمنستان، بر سر موضوعات مختلف، از جمله قره‌باغ، روسیه، ایران، ترکیه و گرجستان بحث و گفتگو کرد. او گفت در پی بازتر شدن فضای سیاسی ارمنستان رو به جهان، سرمایه‌گذاری آمریکا نیز در این کشور افزایش خواهد داشت و تأکید کرد که چشم‌انداز این اقدام در ارمنستان را مثبت می‌بیند.

 

او در پاسخ به این سؤال که با توجه به مناقشه ناگورنو قره‌باغ و بسته ماندن مرزهای جمهوری آذربایجان و ترکیه با ارمنستان و تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و این‌ که «ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین همسایه ارمنستان مورد تحریم آمریکا قرار گرفته» چه گزینه‌هایی برای کشورش باقی می‌ماند گفت:

«مرز ایران یک مسأله مهم خواهد بود ولی ما می‌خواهیم فشار اقتصادی حداکثر را بر ایران وارد کنیم، چون از تلاش برای دستیابی به سلاح اتمی دست برنداشته ‌ و هم‌چنان بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان است. او افزود ما نگران برنامه موشکهای بالستیک این رژیم و فعالیت‌های نظامی‌اش در سوریه و عراق و سایر کشورها هستیم.»

 

او بار دیگر تأکید کرد که آمریکا تحریم‌ها را با شدت تمام اجرا خواهد کرد. وی در اشاره به امتیازهای بی‌سابقه‌یی که دولت قبلی آمریکا به رژیم ایران داده بود گفت « ما دولت اوباما نیستیم. به ایران فشار می‌آوریم چون معتقدیم رفتار آنها در خاورمیانه و سراسر جهان شرورانه است و باید تغییر کند».

 

جان بولتون: رژیم ایران بانک مرکزی تروریسم بین‌المللی است

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز پنجشنبه ۱۲مهر ۹۷در جمع خبرنگاران گفت:‌ رژیم ایران بانکدار مرکزی تروریسم بین‌المللی است.

خبرگزاری رویترز ۱۲مهر۹۷ جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در حالیکه استراتژی ایالات متحده را که متمرکز رژیم ایران است ارائه می‌داد گفت: گروه‌های تروریستی اسلامی افراطی به‌لحاظ بین‌المللی بالاترین تهدید علیه ایالات متحده و منافع آن در خارج از آمریکا هستند.

او گفت ایالات متحده همچنین با تهدیدات رژیم ایران مواجه است. رژیمی که «بانکدار مرکزی تروریسم بین‌المللی» از سال ۱۹۷۹است.

جان بولتون می‌گوید: هدف آمریکا این است که هیچ‌گونه استثنایی در زمینه خرید نفت از ایران برای کشورهای دیگر قائل نشویم.

مشاور امنیت ملی آمریکا با اشاره به تحریم‌های آمریکا به‌ویژه از روز ۱۴آبان امسال گفت: هدف این است که هیچ‌گونه استثنایی در زمینه خرید نفت از ایران برای کشورهای دیگر قائل نشویم، تا احتمالاً فروش نفت تهران را به صفر برسانیم.

بولتون افزود: «شما می‌توانید امکان کاهش تا رسیدن به نقطه صفر را در نظر بگیرید، گرچه شاید فوراً به تحقق نپیوندد».

 


جان بولتون: پایان روز های خوش رژیم ایران

هشدار جان بولتون به رژیم ایران:‌ قیمت رفتار منفی را پرداخت خواهید کرد

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b675d8cb-7eb1-4212-9de2-86d74c0c66b2"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات