728 x 90

جان بولتون: ایالات متحده به افزایش ماکزیمم فشارعلیه ایران و نیروهای مزدورش ادامه می‌دهد

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا
جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا

جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ارتباط با تعیین جایزه ۱۰میلیونی آمریکا برای ارائه اطلاعات مرتبط به هر گونه فعالیت شبکه مالی حزب‌الله لبنان گفت:« اعلام امروز وزارت‌خارجه مبنی بر این‌که ۱۰میلیون دلار برای اطلاعات در مورد شبکه مالی جهانی حزب‌الله ارائه خواهند کرد نمونه دیگری است که چگونه ایالات متحده به گسترش وسعت و میزان فشار ماکزیمم ما علیه ایران و نیروهای مزدورش ادامه می‌دهد.»

 

 

جان بولتون روز گذشته دوشنبه ۲ اردیبهشت۹۸ به‌دنبال اعلام خاتمه معافیت کشورها در خرید نفت از رژیم ایران، به سه پیام توئیتری علیه رژیم ایران اقدام کرد.

مشاور امنیت ملی آمریکا گفت:

تحت رهبری پرزیدنت [ترامپ] ما اقدامات بی‌سابقه‌یی را برای اعمال ماکزیمم فشار علیه رژیم ایران اتخاذ کرده‌ایم. ما معافیتها برای صادرات نفت از رژیم فاسد ایران را به صفر خواهیم رساند و مانع بزرگترین منبع درآمدش برای آن [رژیم ایران] می‌شویم.

 

اعلام امروز[خاتمه معافیتها] در پیوند با لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی، اراده ایالات متحده را باید به حد وفور برای تهران روشن کرده باشد.

 

رژیم ایران باید بفهمد که الآن باید رفتارش را تغییر دهد یا این‌که به دادن قیمت برای رفتار بی‌ثبات کننده‌اش ادامه دهد، رفتاری که تنها به مردم ایران آسیب می‌رساند.

 

روز گذشته دوشنبه ۲ اردیبهشت۹۸ وزارت خزانه‌داری و خارجه آمریکا ۱۰میلیون دلار جایزه برای ارائه اطلاعات مرتبط به هر گونه فعالیت مالی حزب‌الشیطان لبنان تعیین کردند.

 

در بیانیه مشترکی که روز دوشنبه دوم اردیبهشت ۹۸توسط وزارت خزانه‌داری و خارجه آمریکا منتشر شد، اعلام شد به هر گونه اطلاعاتی که از فعالیت‌های شبکه مالی و گردش پولی حزب‌الله لبنان پرده بردارد، ۱۰میلیون دلار جایزه تعلق می‌گیرد.

 

مارشال بیلینگزلی، دستیار وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تأمین مالی تروریسم در جریان جلسه‌ مطبوعاتی مشترک با مقامات وزارت‌خارجه آمریکا گفت:‌ هر گونه اسناد مرتبط با خرید ملک، انتقال پول نقد، سرمایه‌گذاری و پرداخت مستقیم و غیرمستقیم برای ما بسیار مهم خواهد بود.

 

ناتان سیلز هماهنگ‌کننده وزارت‌خارجه آمریکا در امور ضدتروریسم در این جلسه گفت:‌ تهران از حزب‌الشیطان لبنان برای فعالیت‌های نیابتی تروریستی استفاده کرده است.رژیم ایران می‌خواهد کاری که با لبنان کرده را در سوریه، عراق و یمن اجرا کند.

هماهنگ کننده وزارت‌خارجه آمریکا افزود: ‌ما با خشک کردن درآمد رژیم ایران، به‌طور مشخص حزب‌الله را هم از بودجه محروم کرده‌ایم اما حالا با قطع پول از ایران، حزب‌الله به‌دنبال منابع دیگری می‌گردد و برای همین جایزه مشخص کرده‌ایم تا هر طور می‌شود، چرخش مالی و شبکه‌ آنها را شناسایی کنیم و از کار بیاندازیم.

 

این جایزه در شرایطی تعیین می‌شود که واشنگتن اخیراً بارها از نقش روبه گسترش گروه تروریستی حزب‌الله در دولت لبنان اظهار نگرانی کرده است.

 

وزارت‌خارجه آمریکا در بیانیه‌یی‌ مشخصاً از ادهم حسین طبجه، محمد ابراهیم بزی و علی یوسف شراره، سه تن از سرکردگان مالی حزب‌الله، نام برده است.

بنا بر تخمین وزارت‌خارجه آمریکا، درآمد سالانه حزب‌ الشیطان لبنان به حدود یک میلیارد دلار می‌رسد که این مبلغ را از طریق حمایت مالی از سوی رژیم ایران، تجارت، فعالیت‌های مرتبط با فساد و پولشویی و سرمایه‌گذاری بین‌المللی به دست می‌آورد.

آمریکا، کانادا، چند کشور اروپایی و همچنین اتحادیه عرب حزب‌الشیطان لبنان را «گروهی تروریستی» اعلام کرده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/eacd0353-5acb-4a0f-b33f-0f14b4f56281"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات