728 x 90

جان‌باختن فاجعه‌بار یک زندانی در بیمارستان بعد از تخلیه چشم و چند روز کما، با دست‌بند و پابند تا ساعاتی پس از مرگ

جانباختن ایرج علی‌زاده محبوس در زندان خوی
جانباختن ایرج علی‌زاده محبوس در زندان خوی

یک زندانی در بیمارستانی در خوی بعد از تخلیه چشم و چند روز کما جان‌باخت،  این زندانی تا ساعاتی بعد از جان‌باختن با دست‌بند و پابند بود.

بستن زندانی در بیمارستان با دست‌بند و پابند و حضور ۴ مأمور مسلح تا ساعاتی پس از مرگ از جمله جنایات دستگاه قضاییه خامنه‌ای است

جمعیت حقوق‌بشر کردستان، روز پنجشنبه ۶ آبان ۱۴۰۰، از مرگ یک زندانی در بیمارستانی در خوی بدلیل تزریق داروی نامناسب و فشارهای ضدانسانی خبر داد.

این زندانی به‌نام ایرج علی‌زاده محبوس در زندان خوی، بعد از ابتلا به کرونا و تزریق داروی اشتباه که منجر به تخلیه یک چشم وی شد و پس از این‌که به‌دلیل عفونت مغزی چند روز در کما بود، در حالی که در تمام این مدت و در همین شرایط با دست‌بند و پابند به تخت بیمارستان بسته شده و در هر لحظه ۴ مأمور بالای سرش بودند، جان‌سپرد.

بر اساس این گزارش روز چهارشنبه ۲۱ مهر ایرج علی‌زاده فرزند علاالدین اهل روستای واج واج از توابع سلماس، به کرونا مبتلا شد و به‌دلیل شرایط نامساعد جسمی از زندان به بیمارستان خوی منتقل گردید.

پزشکان در بیمارستان به ایرج علی‌زاده آمپول کورتون و پنی‌سیلین تزریق کردند و این تزریق منجر به بروز علائم قارچ سیاه در این زندانی شد.

پزشکان شهر خوی بعد از تشخیص علائم قارچ سیاه نامبرده را به بیمارستان موسوم خمینی در ارومیه منتقل کردند و تصمیم به تخلیه یک چشم این زندانی بر اثر قارچ سیاه گرفتند.

متأسفانه با پیشرفت عفونت در بدن و سرایت به مغز، در روز پنجشنبه ۶ آبان در حالی که ایرج علی‌زاده چند روز در کما بود، جان‌سپرد.

شایان ذکر است در تمام مدت بستری و عمل جراحی، این زندانی با دست‌بند و پابند و ۴ مأمور نگهبان به تخت بیمارستان بسته شده بود. این در حالیست که او هنوز در بلاتکلیفی بوده است.

هم‌چنین خانواده این زندانی تلاش بسیار زیادی برای متقاعد کردن مسئولان قضایی برای باز کردن دست‌بند و پابند وی کردند اما به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند.

یکی از نزدیکان این زندانی گفت: «ایرج شب فوت کرد ولی تا صبح دست‌بند و پابندش را هنوز باز نکرده بودند و می‌ترسیدند که او فرار کند! اما او چندین روز بود که در کما بود و وقتی فوت کرد دیگر چطور می‌توانست فرار کند که بازش نمی‌کردند؟»

ایرج علی‌زاده در روز جمعه ۲۷ فروردین ۱۴۰۰ به همراه یک شهروند دیگر در سه‌راهی ایواوغلو توسط مأموران نیروی سرکوبگر انتظامی در شهر خوی بازداشت شده بود.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/5a6632d6-97c0-4a26-9a0b-ec6c244cb769"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات