728 x 90

جامعه بین‌المللی در اولین کنفرانس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چشم‌اندازی برای آینده قانون هسته‌یی ایجاد می‌کند

اولین کنفرانس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی - چشم‌اندازی برای آینده قانون هسته‌یی
اولین کنفرانس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی - چشم‌اندازی برای آینده قانون هسته‌یی

جامعه بین‌المللی در اولین کنفرانس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی چشم‌اندازی برای آینده قانون هسته‌یی ایجاد می‌کند.

کارشناسان ارشد حقوق هسته‌یی جهان این هفته در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گردهم می‌آیند تا چارچوب حقوق هسته‌یی فعلی را در چشم‌انداز در حال تغییر فناوری، فرصتها و چالش‌ها بررسی کنند و چشم‌اندازی برای آینده ترسیم کنند.

بیش از ۹۰۰ وکیل، نمایندگان مقامات ملی، سازمانهای بین‌المللی، صنعت هسته‌یی و جامعه مدنی از ۱۲۷کشور در اولین کنفرانس بین‌المللی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مورد حقوق هسته ای: جامعه جهانی (ICNL) موضوعات و روندهای نوظهور در حقوق هسته‌یی و چارچوبهای قانونی قابل اجرا را به بحث می‌گذارد.

رافائل ماریانو گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در سخنرانی افتتاحیه خود خاطرنشان کرد که قانون هسته‌یی «تنها رفتار و رعایت مفاهیم و اصول بسیار مهم حقوقی نیست. بلکه توسط توسعه فناوری هدایت می‌شود. وی افزود: «انرژی هسته‌یی نیرویی برای منافع بهتر است و در عین‌حال چالشهایی را ایجاد می‌کند که باید حل شوند». گروسی با طرح کنفرانس اظهار داشت که بحث جهانی درباره این است که آیا "کنوانسیونها، معاهده‌ها و استانداردهایی که داریم را ادامه بدهیم یا نیاز به تنظیم مجدد دارند.". (آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۶اردیبهشت). .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/ee979bb5-1543-4240-b7ad-2c3f7835d91e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات