728 x 90

جام لبریز از فقر در تربت محرومان

تربت جام
تربت جام

تربت جام، شهری در همسایگی افغانستان، این روزها آیینه تمام نمای حاکمیت ولایت فقیه با شعار حمایت از مستضعفین است. در سرمای زیر صفر زمستانی، گاز این منطقه تهیدست و دور افتاده از امکانات و دست‌آوردهای شاه نشینها و سلطانهای عمامه بر سر، قطع شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای حکومتی، مردم محروم برای گرم کردن خانه‌های کوچک خود در صف های طویل نفت سفید از سرما می‌لرزند. در این سرمای استخوان سوز و قطعی گاز، قطعی آب هم به مصیبت ها اضافه شده است. فرماندار تربت‌جام می‌گوید، به‌علت کاهش شدید مخازن آب، با قطعی و کاهش فشار آب در سطح شهر مواجهیم.

تربت جام، تربت و آرامگاه شیخ احمد جامی شاعر و عارف بزرگ قرن ششم هجری است. اما در هیچ دوره‌ای (از شاه تا شیخ) مورد توجه و رسیدگی نبوده است. اگر هم بواسطه حضور آن عارف نامی و تربتش چند صباحی رونق گرفت، با تجاوز مغولها و لشکر کشیهای شاهان و سلاطین ستمگر از رشد و شکوفایی بازماند.

پس از آنها هم ایلغار خمینی و ایادی‌اش در هر جایی که می‌توانستند به غارت و چپاول داراییهای ملت ایران دست بزنند، کوتاهی نکردند و آن مناطق محروم و عقب نگه‌داشته شده مرزی هم که به کارشان نمی‌آمد در صحرای برهوت فقر و فلاکت رها کردند. اگر امروز تربت‌جام و صدها شهر و دیار این مملکت در سرما و بی‌گازی و نبود شرایط لازم و بایسته زندگی با کرامت هر ایرانی، به چشم و زبان آمده است، به‌خاطر حضور رسانه‌های اجتماعی و خبر رسانی نیروهای مترقی و پیشتازان این جامعه است والا که نظام ولایت فقیه، خوش‌تر داشت که مردم ستم‌زده و رنجدیده این مناطق در شن زار پنهان‌سازی و کویر بی‌خبری، محبوس گردند.

در دورانی که خامنه‌ای برای صدور تروریسم و بنیادگرایی همه هستی مردم ایران را صرف پهپاد و موشک و بمب اتمی و نیروهای نیابتی کرده است، مردم این بخش از میهن حتی از ساده‌ترین امکانات هم برخوردار نیستند.

حال بنگرید که نمایندگان خامنه‌ای برای حل مشکلات مردم چه می‌گویند:

امام جمعه تربت‌جام: «هزینه در راستای فرزندآوری در واقع سرمایه‌گذاری است و همه‌ٔ دستگاههای ذیربط نیز مکلف به اجرای آن شده‌اند!» (۳۰اردیبهشت۱۴۰۱)

 

نبود گاز در مناطق محروم ایران

اکنون و پس از اشاره به بخشی از این ستمگریها و خیانت رژیم آخوندی، قطعی گاز از یک‌سو و سرما و یخ بندان در شهرهای استانهای خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، گلستان و سمنان از سوی دیگر شرایط سخت و طاقت‌فرسایی را برای مردم به‌وجود آورده است. کارشناسان حکومتی می‌گویند تولید و مصرف انرژی در ایران طی سال‌های گذشته بدون برنامه‌ریزی اصولی و بلندمدت صورت گرفته و در نتیجه اقتصاد کشور با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو شده که در صورت تداوم وضعیت موجود در آینده نزدیک اقتصاد ایران به واردکننده خالص انرژی تبدیل خواهد شد (دیده‌بان ایران ۲۶دی۱۴۰۱).

جواد اوجی، وزیر نفت رژیم، تقصیر را به گردن ترکمنستان انداخت که سوآپ گازی را قطع کرده است. آن هم در برابر دومین دارنده منابع گاز در جهان! و از مردم رنجدیده می‌خواهد صرفه‌جویی کنندآن هم در دمای منهای ۲۰ درجه!

 

اعتراضات مردم به کارگزاران بی‌لیاقت و فاسد رژیم آخوندی

در چند روز گذشته مردم تربت‌جام دست به اعتراضات و تجمعات پی‌درپی زدند تا با شعار مرگ بر خامنه‌ای خشم و نارضایتی خود را از ولایت پلید و کارگزارانش فریاد کنند. جوانان دلیر تربت‌جام در مقابل فرمانداری شهر تجمع کرده و با شعار «همشهری با غیرت حقتو فریاد بزن» فریادشان را به گوش جهانیان رساندند.

مضحک آن که عضو مجلس ارتجاع درباره ستاد بحران می‌گوید: «ستاد بحرانی که نتواند بحران را پیش‌بینی کند خودش یک بحران است» (عصر ایران۲۵دی۱۴۰۱).

از طرفی، در حالی‌که دست‌کم ۲۵هزار نفر در روستاها، مناطق حاشیه‌ای و شهر تربت‌جام با قطعی گاز مواجه هستند، روز گذشته پس از سفر وزیر نفت، مقرر شد تا ۴هزار والر به قیمت مصوب ۳۶۰هزار تومان و ۵هزار هیتر برقی با نرخ مصوب ۵۰۰هزار تومان در بین مردم توزیع شود! (فارس۲۶دی۱۴۰۱)

 

فریاد خشمگینانه تلخ پیرمرد تربت جامی

درد محرومیت تربت جامی‌ها هم‌چون عموم مردم ایران از زبان مرد کهنسالی بیان گردید که چروک‌های پیشانی‌اش گواه عمق فساد و تبهکاری رژیم آخوندی است: «می‌گه فرماندارم، فرماندار کجایی؟ آقا استعفا بده، برو. برو آقا دنبال کارت. من می‌رم یک کپسول بگیرم، چرا باید ۲۰۰هزار تومان باشد؟ این چه قانونی است؟ تازه اصلاً کپسول نیست در بازار» (خراسان۲۸دی۱۴۰۱)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e4cf7b10-759c-4ced-b725-0669ebe92823"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات