728 x 90

جام جهانی، مشکل پرداخت هزینه پخش زنده

سایه تحریم بر سر پخش زنده مسابقات فوتبال از تلویزیونهای حکومتی
سایه تحریم بر سر پخش زنده مسابقات فوتبال از تلویزیونهای حکومتی

یک مسئول ارشد صدا و سیمای رژیم ایران در مورد ناتوانی رژیم از پخش زنده تلویزیونی بازیهای جام جهانی گفت اگر تا چهارشنبه حق پخش تلویزیونی پرداخت نشود پخش بازی ایران و اسپانیا به مشکل برمی‌خورد. او می‌گوید حق پخش تلویزیونی جام جهانی خریداری شده اما واریز پول با مشکلات بانکی روبه‌رو است.

 

در پی افزایش شایعات درباره عدم خریداری حق پخش تلویزیونی بازیهای جام جهانی ۲۰۱۸به وسیله صدا و سیمای رژیم ایران، رئیس شورای سیاست‌گذاری و هماهنگی ورزش این سازمان تأکید کرد که این کار مدتی پیش انجام شده است.

علی اصغر پورمحمدی یک‌شنبه، ۲۷خرداد در گفتگو با خبرگزاری حکومتی تسنیم گفت: معضل انتقال پول ممکن است ادامه پخش تلویزیونی بازیهای جام جهانی روسیه در تلویزیون ایران را با مشکل روبه‌رو کند.

این مشکلات به‌طور عمده ناشی از تحریم‌های آمریکا علیه رژیم ایران است که تمامی روابط مالی و بانکی و معاملات دلاری این کشور را با چالش‌ جدی مواجه کرده است.

پورمحمدی گفته است: «ما قرارداد منعقد کرده‌ایم و بازیهای جام جهانی ۲۰۱۸روسیه خریداری شده‌اند اما به‌خاطر مشکلات مالی، رسانه ملی نتوانسته واریزی داشته باشد. الآن هم پرونده قرارداد مربوطه در دفتر معاونت مالی اداری صدا و سیما توسط آقای احمد شهریاری پیگیری می‌شود».

این کارگزار حکومت ادامه داد، «از این به بعد مسئولان معاونت مالی بایستی سرعت به‌خرج بدهند و با رایزنیهای جدی با بانک مرکزی به‌دنبال راه‌‌حل و راهکاری برای انتقال پول به شرکت مربوطه باشند».

خاطر نشان می‌شود، امتیاز پخش بازیهای جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸در اختیار شبکه "بین ‌اسپورت" از مجموعه رسانه‌یی الجزیره قطر است. برخی منابع رقم خرید حق پخش بازیها را ۲۰میلیون دلار ذکر کرده‌اند.

 

ابهام در پخش بازی ایران و اسپانیا

پورمحمدی در مورد احتمال اختلال در پخش دومین بازی ایران در جام جهانی نیز گفت: «ممکن است بازی بعدی ایران مقابل اسپانیا در روز چهارشنبه را نتوانیم پخش کنیم، امیدوارم بخشی از این پول تا قبل از مسابقه پرداخت شود؛ در غیراین صورت برای ادامه پخش، دچار مشکل خواهیم شد. این را هم بدانید که این پرونده از شبکه سه و شورای ورزش خارج شده و اکنون دست معاون مالی اداری است و آنها بایستی این پول را زودتر واریز کنند».

خبرگزاری حکومتی ایسنا، جمعه ۲۵خرداد به‌نقل از وب‌سایت شبکه بین اسپورت گزارش داد که مسئولان این شبکه در توافق با فیفا برای دسترسی هر چه بهتر کشورهای عرب‌زبان به بازیهای جام جهانی، ۲۲بازی این دوره را رایگان پخش می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ورزش صدا و سیما رژیم ایران هم‌چنین ابراز امیدواری کرد که در رایزنیهای معاونت اداری مالی این سازمان با آخوند حسن روحانی و رئیس بانک مرکزی رژیم (ولی‌الله سیف) "یک نتیجه و راه‌حل مساعدی" پیدا شود تا مشکلی در ادامه پخش بازی‌ها در ایران پیش نیاید.

سایت خبری "تابناک" ۲۷خرداد نیز با اشاره به تحریم و محدودیت‌های رژیم ایران در انتقال ارز "خطر اختلال" در پخش بازی ایران و اسپانیا و بازی بعدی این کشور در دور مقدماتی را جدی ارزیابی کرده است.

صدا و سیمای رژیم ایران در سال‌های گذشته در مواردی مسابقات ورزشی جهانی را بدون پرداخت حق کپی رایت آنها و با استفاده از فرستنده‌های خارجی بازپخش کرده است. لذا سایت حکومتی "تابناک" هشدار می‌دهد که ممکن است با این کار « برای فوتبال ایران در این شرایط حساس مشکلاتی به وجود آید».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/802f86e7-9e7d-4098-9f5d-0f166a58c90e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات