728 x 90

ثبت طرح مایکل مک کال علیه برنامه موشکی و فعالیت‌های مالی سپاه

مک کال نماینده کنگره آمریکا
مک کال نماینده کنگره آمریکا

طرح مایکل مک کال نماینده کنگره آمریکا در مجلس نمایندگان آمریکا ثبت شد. در صورت تصویب، این طرح هم برنامه موشکی و هم فعالیت‌های مالی سپاه را هدف می‌دهند.

 

مایکل مک کال در این باره گفت: «رژیم ایران به تولید و آزمایش موشک‌هایی با توانایی حمل سلاح های اتمی ادامه می‌دهد. رژیم ایران همچنین با فرستادن عوامل نیابتی و سلاح های پیچیده، هدایت و حمایت، شعله مناقشه‌های منطقه در خاورمیانه را بیشتر می‌کند. سپاه پاسداران مشغول اعمال تخریبی در سوریه، لبنان و عراق است. بی‌صبرانه منتظر همکاری با نمایندگان دموکرات هستم تا این طرح را پیش برده و نهایی کنیم.»

 

 روز دوشنبه ۱۹فروردین ۹۸ در پی اعلام رسمی وارد کردن سپاه پاسداران در لیست تروریستی توسط دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، سایت کاخ سفید با انتشار فهرستی از فاکتها (فاکت شیت) لیست‌گذاری سپاه پاسداران را با این سرتیتر برجسته کرده است:

-رئیس‌جمهور آمریکا رژیم ایران را به‌خاطر بسیج جهانی تروریسم آن مورد حسابرسی قرار می‌دهد

-دونالد ترامپ می‌گوید: رژیم ایران یک حکومت سردمدار تروریسم است. این رژیم موشکهای خطرناک را صادر می‌کند، به درگیریها در سراسر خاورمیانه دامن می‌زند و از نیروهای نیابتی تروریست حمایت می‌کند.

-ترامپ رژیم ایران را با هدف قرار دادن نهاد اصلی پیشبرد بسیج جهانی تروریسم آن، مورد حسابرسی قرار می‌دهد.

- دولت به‌منظور مقابله با کارزار جهانی تروریسم رژیم ایران سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریست خارجی (FTO) اف تی او لیست‌گذاری می‌کند.

-دولت ترامپ، این گام بی‌سابقه را به‌عنوان بخشی از یک تلاش گسترده‌تر برای مقابله با تروریسم تحت حمایت رژیم ایران در سراسر جهان بر می‌دارد.

-این اقدام دولت آمریکا، فشار مالی و انزوای رژیم ایران را افزایش خواهد داد و این رژیم را از منابعی که برای فعالیت‌های تروریستی خودش استفاده می‌کند، محروم خواهد کرد.

-این اقدام هشداری در مورد ماهیت سپاه پاسداران به دولتهای دیگر و بخش خصوصی است. سپاه پاسداران برای تأمین مالی تروریسم در سراسر جهان از شرکتها و مؤسسات پوششی استفاده می‌کند.سودهای ناشی از معاملات تجاری به ظاهر قانونی ممکن است نهایتاً از برنامه کار تروریستی رژیم ایران پشتیبانی کند.

-این اولین بار است که ایالات متحده بخشی از یک دولت دیگر را به‌عنوان یک سازمان تروریست خارجی لیست‌گذاری می‌کند.

- این لیست‌گذاری مؤید آنست که بکارگیری تروریسم توسط رژیم ایران آن را از هر دولت دیگری کاملا متفاوت می‌کند.

-رژیم ایران هم‌چنان حکومت اصلی حامی تروریسم دولتی در جهان است و هر سال نزدیک به یک میلیارد دلار برای حمایت از تروریسم هزینه می‌کند.

ـ دولت آمریکا اقداماتش را علیه رژیم ایران سمت داده، نه مردم ایران که نخستین قربانیان رژیم حاکم هستند و در حاکمیت این رژیم درد و رنج می‌کشند.

 

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا گفت: دولت آمریکا در مقابل رژیم ایران قاطع ایستاده است

مایک پنس در پیام خود درباره لیست‌گذاری سپاه پاسداران نوشت: رئیس‌جمهور آمریکا سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی لیست‌گذاری کرد. دولت ما در مقابل تهدید رژیم ایران قاطع ایستاده است ما به اعمال حداکثر فشار برای متوقف‌ ساختن رژیم ایران از صدور تروریسم به سراسر جهان، ادامه خواهیم داد.

 

جان بولتون درباره لیست گذاری تروریستی  سپاه  پاسداران گفت: در حالی که مردم ایران رنج می برند، سپاه فاسد و تبهکار پاسداران در تروریسم سرمایه‌گذاری می‌کند.

جان بولتون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد: این حرکت بی‌سابقه برای تعیین سپاه پاسداران به‌عنوان سازمان تروریستی خارجی، نشان می‌دهد که تعهد آمریکا به حداکثر فشار بر رژیم ایران،تا زمانی که به استفاده از تروریسم به‌عنوان وسیله‌ای از حکومت‌داری پایان دهد، ادامه خواهد داشت.

در حالی که مردم ایران رنج می‌برند، سپاه فاسد و تبهکار پاسداران، در تروریسم سرمایه‌گذاری می‌کند.

اکنون باید برای همه واضح و روشن باشد که حمایت از سپاه پاسداران برای هرکس که به آن مبادرت کند، با ریسک و خطر همراه خواهد بود.

 

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا: بدون لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران صلح و ثبات و امنیت در خاورمیانه امکان‌پذیر نیست.

فاکس نیوز-۱۹فروردین۹۸:

سپاه پاسداران تاکنون بیش از ۶۰۰سرباز آمریکایی را کشته است.

شما نمی‌توانید صلح و ثبات و امنیت در خاورمیانه داشته باشید بدون این‌که سپاه پاسداران را تضعیف کنید و این، علت تحریم‌های ما و هدف ماست.

ما تلاش می‌کنیم رفتار شرورانه‌ای را که آخوندهای دزد حاکم برایان در آن شرکت دارند، نابود کنیم.

قاسم سلیمانی شخصی منفور و یک تروریست است. وی و نیروهای تحت امر وی دست در خون سربازان آمریکایی دارند و آمریکا مصمم است هر نهاد یا فردی را که آمریکاییان را کشته باشد پیدا کند. این امر مسئولیت ماست و در واقع مسئولیت و وظیفه رئیس‌جمهور ترامپ است.

 

 

کنفرانس مطبوعاتی برایان هوک و نیتان سیلز درباره اعلام لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران

۱۹فروردین ۹۸

ما رویکرد کاملا جدیدی نسبت به این موضوع اتخاذ کرده‌ایم که عبارت است از استمرار فشار حداکثر برای این‌که سپاه پاسداران و رژیم ایران را از درآمدی که برای پیشبرد سیاست خارجی تروریستی خود به کار می‌گیرد، محروم کنیم.

سپاه پاسداران و حکومت ایران مخالفان خود را نه تنها در خاورمیانه، بلکه در اروپا ترور می‌کنند و ما لایه دیگری از تحریم‌ها را روی سپاه پاسداران اعمال ‌میکنیم تا بخش‌های اقتصادیِ تحت کنترل سپاه پاسداران را منزوی کنیم.

ما امروز ریسکهای هر گونه همکاری با سپاه پاسداران را برای همه جهان برجسته می‌کنیم و بالا میبریم.

این رژیم همانند یک سازمان مافیایی عمل می‌کند و دست به تهدید می‌زند سپاه پاسداران مسئول بسیاری اقدامات سرکوبگرانه در داخل کشور است. باز داشتها، دستگیریها، اذیت و آزارها و قتلها، به میزان زیادی اقدامات سپاه پاسداران است. آنها پیش برنده اصلی سرکوب مردم ایران بودند. و این یک رژیم بسیار خطرناک و تاریک و سنگدل، هم برای مردم ایران و هم برای کشورهایی است که در خط مقدم تلاش برای پاسخ دادن به اعمال تجاوزکارانه‌اش هستند.

لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران یک فصل دیگر در تحریم‌ها علیه دیکتاتوری آخوندی است و فصلهای دیگری هم در راه خواهد بود و این تلاشی مستمر و متمرکز به دستور رئیس‌جمهور آمریکا و با حمایت کامل کابینه امنیت ملی اوست.

 

نیتان سیلز همآهنگ‌کننده ضدتروریسم نیز گفت: تمامی طرفهای تجاری و همهٔ مقامات خارجی که در پی تعامل و همکاری با سپاه پاسدارن هستند، باید خوب به نتایج آن فکر کنند. قبلاً سپاه پاسداران را به‌خاطر حمایت از تروریسم نامگذاری کرده بودیم؛ ولی امروز این نهاد محکوم شده است به این‌که خودش دست به تروریسم می‌زند. حمایت مادی از یک سازمان تروریست خارجی جرم جنایی است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84737b35-a1ca-4f02-a7f4-306d6c402b8e"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات