728 x 90

تکلیف حفظ نظام است! - مروری بر رسانه‌ها

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

در روزنامه‌های حکومتی یکشنبه شانزدهم آبان، کماکان دود و دم حول عملیات خیالی تسخیر نفتکش از دست ناوگان آمریکا ادامه دارد. اما در اطراف این تیترهای مخصوص ادعا، پرشده از بحرانهای اقتصادی – اجتماعی و بن‌بست نظام در رابطه با جامعه جهانی و مذاکرات هسته‌ای. دعوای باندها بر سر چگونگی مذاکره و اف.ای.تی. اف در اشکال مختلف در روزنامه‌ها دیده می‌شود.

تکلیف حفظ نظام است!

در روزنامه‌های هر دو باند حاکم ابراز نگرانی از فعال شدن گسل‌های اجتماعی و بروز قیام به شکل‌های مختلف بیان شده است.

«صدای اعتراض مردم را دوباره بلند نکنید» عنوان مطلبی است در آرمان که در مورد حذف ارز ۴۲۰۰تومانی، آنرا با گرانی بنزین در آبان ۹۸ قیاس کرده و نسبت به بروز قیام هشدار داده و نوشته: «با وجود بیش از دو ماه از روی کار آمدن دولت رئیسی نه تنها تغییری در وضعیت معیشت مردم ایجاد نشده بلکه شاهد افزایش قیمت کالاهای مصرفی مردم و حتی ارز بوده‌ایم». در ادامه هم با یادآوری قیام بنزین ۸۸ و بعد قیام بنزین آبان ۹۸ افزوده: «حال با گذشت ۲سال از آن زمان به‌نظر می‌رسد که دولت مستقر نیز باید در اتخاذ تصمیمات؛ کارشناسی‌شده‌تر و دقیق‌تر عمل کند تا دوباره شاهد ایجاد هزینه و اعتراض در جامعه نباشیم».

«اصلاح طلب و اصول‌گرا میان مردم محبوبیتی ندارند» اعتراف آخوند قوامی است در روزنامه همدلی که در ادامه در مورد نفرت مردم از باندهای حاکم نوشته است: «این‌که حزب سیاسی در ایران، رشد نمی‌کند، پیوند نزدیکی نیز با عدم رشد دموکراسی و جمهوریت در ایران دارد. یا به عبارت دقیق‌تر پیوند محکمی با عدم رشد آزادی‌های سیاسی در کشور دارد. افزایش شمار زندانیان سیاسی در سال‌های اخیر که آمار‌های وزارت کشور گواه آن است، موجب شده تا سیاست در گروهی خاص محدود شود».

«تکلیف انسجام است نه انشقاق» این عنوان مطلب روزنامه وطن امروز از باند خامنه‌ای است که خطاب به دلواپسان نظام که به صافی گلپایگانی حمله کرده بودند، خطیر بودن شرایط نظام را گوشزد کرده و گفته معنی آتش به اختیاری این نیست که هر کاری تشخیص دادید بکنید. و نسبت به بروز اغتشاش از حرکات آنها هشدار داده و نوشته: «این‌که ما تشخیص بدهیم باید به کدام حرکت واکنش دهیم؟ کِی؟ چقدر؟ و با چه ادبیاتی؟ اینها همه محتاج بینش و بصیرت است که اگر در واکنشی این بینش نباشد، خرابی‌ای که به بار می‌آورد بیش از سازندگی‌ای است که انتظار آن می‌رود».

تا پنجره بسته نشده به پای میز مذاکره برویم

ضرورت رفتن پای میز مذاکره حرف اول و آخر روزنامه‌های امروز است. در روزنامه‌های باند ولی‌فقیه این حرف را زیر پوش دود استتار خیال‌بافیها در مورد تسخیر نفتکش از دست ناوگان آمریکا بیان می‌کنند و در روزنامه‌های باند مغلوب با اشاره به خفگی و فضای انفجاری جامعه.

«مذاکرات به نتیجه می‌رسد، احتمالا» تیتر گفتگوی آرمان با مهرهٔ بازنشسته وزارت‌خارجه رژیم فرجی راد است که ضرورت رسیدن به تفاهم در مذاکرات را تأکید کرده و از جمله گفته: «اگر مذاکرات به سرانجام نرسد شاهد افزایش تورم و صعود قیمت دلار خواهیم بود. اگر دلار بالا برود اکثریت قادر به خرید یک دبه ماست و یا یک گونی برنج نخواهند بود. هر چند مردم در حال حاضر در وضعیت خفگی هستند و لذا باید حتماً مذاکرات به نتیجه برسد».

جمهوری اسلامی هم در ستون جهت اطلاع خودش از دعوای درون رژیم بین کاسبان تحریم و کسانی که می‌خواهند مذاکره کنند خبر داده و نوشته: «یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌گوید هنگام بررسی موضوع FATF در مجمع ۱۰۰ تا ۲۰۰ پیامک به تمام اعضا می‌رسد که می‌گوید به خون شهدا خیانت نکنید! بعضی‌ها هم تهدید می‌کنند که مثلاً ممکن است در خیابان حساب شما را برسیم! به اعتقاد آقایان موضوع FATF ظاهراً مسأله اسلام و کفر شده است».

«تأخیر در از سرگیری مذاکرات به ضرر نظام است» این حرف فلاحت‌پیشه عضو سابق کمیسیون امنیت مجلس رژیم است که در ستاره صبح آمده و تأکید کرده: «دغدغه و نگرانی که وجود دارد این است که تأخیر در مذاکرات باعث فعال شدن عوامل مخل در مذاکرات یعنی مخالفان برجام شود؛ عوامل داخلی، منطقه‌یی و عواملی در داخل آمریکا ممکن است روند مذاکرات را دشوار کند». در ادامه هم برای رسیدن به توافق دریوزگی کرده و نوشته «امیدواریم این بار موضع دولت کنونی آمریکا با موضع دولت گذشته تفاوت داشته باشد. آمریکا به‌جای این‌که به فکر احیای تاریخ معاصر خود باشد، بهتر است که با (نظام) به‌نوعی به توافق برسد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4543ab97-5290-4c18-a98b-b59b02603966"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات