728 x 90

تکفیر چهارشنبه‌سوری با دستاویز پیشگیری از کرونا!

قیام آتش در چهارشنبه سوری
قیام آتش در چهارشنبه سوری

به‌دنبال فراخوان ستاد اجتماعی مجاهدین برای تبدیل چهارشنبه‌سوری، به خیزش و آتش علیه ضحاک ولایت، یک سایت حکومتی در مقابله با این فراخوان نوشته است:

«در حالی که این روزها ویروس کرونا تعدادی از هموطنان را روانه بیمارستان کرده و بسیاری از مردم برای فرار از این ویروس ترجیح می‌دهند در خانه بمانند ضرورت ایجاب می‌کند خانواده‌ها نسبت به هدایت فرزندان خود اقدام کنند تا هم از آسیبهای احتمالی ناشی از سوختگی مواد آتش‌زا در امان باشند و هم از تبدیل‌شدن جشنهای چهارشنبه‌سوری به کانون انتشار ویروس کرونا پیشگیری شود» (ایرنا. ۲۳اسفند۹۹).

سؤال این است آیا نظام ولایی دغدغهٔ سلامتی مردم را دارد یا کرونا را بهانه‌یی جدید برای تهاجم به یک سنت ملی قرار داده است؟

 

درمان واقعی کرونا

خامنه‌ای که به‌گفته خودش از «نعمت» کرونا دنبال «فرصت» است، می‌خواهد مردم را به انزوا براند و آنها را روحیه باخته درگیر و اسیر کرونا و انتظار مرگ سازد تا بتواند به زعم خود در برابر قیام و خیزش مردم سد ببندد. این همان ویروس ولایت است که بسا بسا خطرناکتر از ویروس کروناست.

اما این واقعیت روشن و تجربه شده‌ای است که همپای رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق واکسن، برای جنگ با هیولای کرونا باید روحیه‌ای قوی و شاداب داشت. قوی‌ترین جسم‌ها اگر فاقد این روحیه باشند، با تلقین شکست به خود، گرفتار کرونا می‌شوند و قبل از مرگ جسمی، مرگ روحی به سراغشان می‌آید. بنابراین دقیقاً رو در روی ولی‌فقیه ارتجاع لازم است قبل از هر چیز برای شکست ویروس کرونا با ویروس ضدبشری ولایت با آرمان و آرزوی بازآوردن فرشتهٔ آزادی به ایران‌زمین بجنگیم. با روحیه‌ای شورشی و جنگنده. روحیه‌ای جنگاور و رزمنده که به ما و دیگران کمک می‌کند که همیشه پیشاپیش خطرات حرکت کنیم. باعث می‌شود از تسلیم شدن به سیر خودبه‌خودی قضایا دوری بورژیم. و مهمتر این‌که به فکر دیگران و مردم محروممان باشیم و سرزنده و خلاق به راه‌حلها برای خلاصی از این نظام شریر فکر کنیم.

بی‌تردید حفظ این روحیهٔ شاداب و در کنار و به فکر یکدیگر بودن بهترین راه‌کاره برای درافتادن با هیولای کرونای آخوندی است.

 

چهارشنبه‌سوری، فرصتی برای قیام

بر این اساس مراسم چهارشنبه‌سوری به‌عنوان یکی از سنت‌های پویا و دینامیک ایرانی، لازم است در دوران کرونا به‌بهترین وجه بزرگ داشته شود. طی سالیان پیش، نظام آخوندسالار با توسل به انواع و اقسام روش‌ها می‌کوشید مانع از برگزاری این سنت سرزنده شود؛ زیرا شادمانی مردم و برافروختن آتش در کوچه‌ها، خیابان‌ها و میادین بستری را به‌وجود می‌آورد که ممکن است منجر به شکل‌گیری اعتراض و دادن شعارهای ضدحکومتی از سوی آنان شود و راه به برافروختن جرقه‌های قیام ببرد.

به‌همین دلیل، کرونای ولایت هر نوع گردهمایی مردم و شادمانی آنها را برنمی‌تابد. از روزها قبل به تخطئه چهارشنبه‌سوری می‌پردازد تا در موعد مقرر بتواند با آثار قیام‌آفرین مقابله کند.

در این پاراگراف دقت کنید:

«آتش بازی در خیابان و انفجار مواد محترقه از یک‌سو به ایجاد تجمع افراد که خود مهمترین عامل شیوع ویروس مرگبار کروناست کمک می‌کند و از سوی دیگر با بروز سوختگی یا مصدومیت منجر به فشار مضاعف به کادر درمان می‌شود که به‌نظر می‌رسد خودداری از آتش‌بازی و پرهیز از مواد محترقه کمترین سهمی است که هر یک از شهروندان می‌توانند در تضمین سلامتی جامعه در روزگار کرونایی داشته باشند» (همان منبع).

رسانهٔ حکومتی به‌گونه‌یی از «تجمع افراد» صحبت می‌کند که گویی آنها الآن در شرایط قرنطینهٔ بهداشتی قرار دارند. انگار که در پیاده‌روی خیابان‌ها، فضای داخل متروها و اتوبوس‌ها و نیز صف‌های طولانی خرید مایحتاج اولیه فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.

این سینه‌چاک کردنهای دجالگرانه برای خطر کرونا، در حالی است که خامنه‌ای خرید واکسنهای معتبر و به ثبت رسیده را حرام شرعی اعلام کرده است و هیچ برنامهٔ مشخصی برای واکسیناسیون عمومی ندارد.

ساده‌انگارانه خواهد بود اگر بپنداریم دغدغهٔ این رژیم سلامت مردم و پیشگیری هر چه بیشتر آنها از ابتلا به کرونا باشد. کرونا و مرگ و میر برای این رژیم همواره یک فرصت و نعمت بوده است.

دغدغهٔ اول و آخر خامنه‌ای و همریشانش، حفظ نظام ولایی و سلطهٔ عمامه و نعلین است. برای ما هموطنان ایرانی، چهارشنبه‌سوری فرصتی برای قیام و سرنگونی کرونا و کرونای ولایت است. آن را مغتنم بشماریم و با برپا داشتن یک سنت پویای ایرانی، آتش در دودمان شب‌پرستان و مرتجعان ایران‌ستیز بیاندازیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/aed55147-c2ca-4ff4-b503-f2226a0d5941"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات