728 x 90

آمریکا دامنه‌های ۳۳وب‌سایت مرتبط با رژیم ایران را به‌خاطر نقض تحریم‌ها توقیف کرد

وبسایت وزارت دادگستری  امریکا
وبسایت وزارت دادگستری امریکا

توقیف دامنه‌های ۳۳ سایت مرتبط با رژیم ایران را به‌خاطر نقض تحریم‌ها
وزارت دادگستری آمریکا با صدور بیانیه‌یی از توقیف ۳۳ وبسایت مورد استفاده اتحادیه رادیو و تلویزیونهای رژیم ایران و سه وبسایت مورد استفاده گروه کتائب حزب‌الله از سوی آمریکا خبر داد و گفت آنها تحریم‌های آمریکا را نقض کرده بودند.
وزارت دادگستری آمریکا روز سه‌شنبه ۱ تیر، از توقیف سایت‌های مربوط به اتحادیه رادیو و تلویزیون رژیم ایران که با دستور دادگاه انجام گرفته است، خبر داد.
در این بیانیه از چند نهاد از جمله پلیس فدرال آمریکا، اف.بی.آی، نام برده شده است که درباره این سایتها تحقیق کرده‌اند نام برده شده است.
بیانیه از دامنه‌های مورد استفاده این ۳۳ سایت متعلق به یک شرکت آمریکایی بود و اتحادیه رادیو و تلویزیونهای رژیم ایران پیش از استفاده از آنها از دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، اوفک، مجوز نگرفته بود.
وزارت دادگستری آمریکا در این بیانیه می‌گوید، اوفک پیش‌تر اتحادیه رادیو و تلویزیونهای رژیم ایران را به‌خاطر هدف قرار دادن نظام انتخابات آمریکا از سوی رژیم ایران و در تلاش برای ایجاد اختلاف میان رأی دهندگان از طریق پخش اطلاعات گمراه کننده آنلاین و تلاش برای گمراه کردن رأی دهندگان آمریکایی در فهرست تحریم قرار داده بود.
این بیانیه می‌گوید، درباره اوفک شرح داده بود که بخش‌هایی از حکومت رژیم ایران تحت پوشش سازمانهای خبری و رسانه‌یی فعالیت دارند.
پیش‌تر وزارت دادگستری گزارش داده بود که، دولت آمریکا دامنه‌های چندین سایت مرتبط با رژیم ایران، از جمله سایت حکومتی پرس‌تی‌. وی و العالم را توقیف کرده است.
یک مقام پلیس فدرال آمریکا، اف.بی.آی در گفتگو یی از توقیف دامنه‌های سایت‌های مرتبط با ایران را تأیید کرده بود اما از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرد. او که به شرط منتشر نشدن نامش گفتگو می‌کرد، گفته بود که وزارت دادگستری آمریکا جزئیات بیشتری در این خصوص ارائه خواهد داد.
بعدازظهر روز سه‌شنبه در آمریکا، گزارش شد که دامنه‌های دهها سایت از جمله چند سایت تلویزیونهای مرتبط با رژیم ایران روز سه‌شنبه از کار افتاد.
شبکه‌های آمریکایی نیز پیش‌تر به‌نقل از یک مقام امنیت ملی آمریکا که نامش را منتشر نکرده‌اند، گفته بودند که دامنه دهها سایت مرتبط با رژیم ایران به‌دلیل انتشار اطلاعات و اخبار گمراه‌کننده توقیف شده است.
بر روی سه دامنه وبسایت پرس تی وی، تلویزیون عرب زبان العالم متعلق به رژیم ایران، و شبکه تلویزیونی المسیره مرتبط با گروه شیعه حوثی‌های یمن، عبارت این وبسایت توقیف شده قرار گرفته است.
با ورود به این سایتها این اطلاعیه دیده می‌شود که با استناد به چندین مورد قوانین کیفری آمریکا، این اقدام توسط دو اداره زیرمجموعه وزارت بازرگانی و پلیس فدرال آمریکا انجام شده است.
بر پایه یکی از قوانین استناد شده در این اطلاعیه، رئیس‌جمهوری آمریکا این اختیار را دارد که برای مقابله با هر تهدید غیرمعمول و خارق‌العاده‌ای علیه امنیت ملی، اقتصاد کشور و سیاست خارجی، که کل منبع آن تهدید یا قسمت قابل توجهی از آن خارج از آمریکا باشد، اقدام کند، به‌شرطی که رئیس‌جمهوری با توجه به چنین تهدیدهایی پیش‌تر وضعیت اضطراری ملی علیه آن کشور اعلام کرده باشد.

 

در همین حال، لورا روزن ستون‌نویس برخی نشریات آمریکایی مانند پولیتیکو در صفحه توئیتر خود نوشته است که با ند پرایس سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا تماس گرفته و او از انسداد این سایتها اظهار بی‌اطلاعی کرده و گفته است احتمالاً وزارت دادگستری آمریکا به‌زودی اطلاعیه‌یی در این زمینه منتشر کند. ‎

یک سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا هم به رویترز گفته است نمی‌تواند درباره این موضوع فوراً اظهارنظر کند. اما دو مقام آمریکایی گفته‌اند که وزارت دادگستری در حال آماده کردن یک بیانیه درباره این موضوع است (سایت وزارت دادگستری آمریکا ۱ تیر).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4ada567c-192c-4a1b-80a6-d2c3e963da6a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات