728 x 90

تورم ۶۰ درصدی اقلام خوراکی در حاکمیت آخوندی

فقر و بیکاری در ایران
فقر و بیکاری در ایران

روز پنجشنبه ۲بهمن، وبسایت اقتصاد۲۴ در گزارشی به‌نقل از مرکز آماررژیم، از تورم ۴۶.۲ درصدی درسبد کالا و خدمات ساکنان شهرها و روستاها نسبت به دیماه سال قبل خبر داد.
این گزارش که در اول بهمن منتشر شده است، تورم دوازده ماه منتهی به دیماه را ۳۲درصد اعلام کرده است که در بررسی دو بازه‌ زمانی با شاخص تورم، به آنچه که در آذرماه اعلام شده بود به ترتیب ۱.۴ و ۱.۷ واحد درصد افزایش داشته است. این در حالی است که تورم ماهانه ۱.۷ درصد اعلام شده است...


اقتصاد۲۴ ضمن اعتراف به گرانی و تورم افسارگسیخته در حاکمیت آخوندی و بی‌ثباتی قیمت‌ها نوشت: «آنچه که هم‌چنان موجب نگرانی است، افزایش تورم گروه خوراکی، آشامیدنی و دخانیات است. اگر تورم نزدیک به ۶۰درصد این گروه در کنار کاهش سهم ۴۲.۳ درصدی در سبد مصرفی خانواده‌های دهک اول قرار گیرد، می‌تواند بحران سوء‌تغذیه و مخاطرات آن را تشدید کند» (اقتصاد ۲۴).

و این در حالی‌ست که تورم و گرانی در اقلام خوراکی هم‌چنان در صدر اقلام دیگر است. در ارزیابی به‌عمل آمده، تورم نقطه‌ای در دی ماه ۴۶.۲، که نسبت به ماه قبل یعنی آذرماه ۱.۴ واحد درصدی افزایش داشته است.
این امر نشان می‌دهد در فاصله میان دی ۹۸ تا دی ۹۹ سبد خوراکی‌ها و آشامیدنی‌ها بیشترین افزایش قیمت را در سبد مصرفی خانواده‌ها داشته است. تورم نقطه‌ای خانواده‌های شهری ۴۵.۵ درصد و برای روستاییان ۴۹.۸ درصد گزارش‌شده که به ترتیب ۱.۳ و ۲ واحد درصد نسبت به ماه گذشته افزایش داشته است (همان منبع).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/feb823e9-22ed-4905-b165-d140077b0dc6"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات