728 x 90

تهدیدها مثل گله گاوهای وحشی نزدیک می‌شوند - روزنامه‌های حکومتی

گزیده روزنامه‌های حکومتی
گزیده روزنامه‌های حکومتی

روزنامه‌های حکومتی به‌خصوص روزنامه‌های باند ولی‌فقیه، در روز شنبه نهم مرداد، بعد از دو روز تعطیلی آخرین لگدهای خامنه‌ای به روحانی و باندش را بر سر مذاکره با آمریکا و برجام تیتر کرده‌اند. روزنامه‌های حکومتی در یک رویکرد جمعی به فرموده وزارت سانسور رژیم کوچکترین خبری از اعتراضات مردم در شهرهای مختلف با شعارهای علیه خامنه‌ای نداده‌اند و موضوع سانسور اینترنت توسط مجلس را موضوع اصلی کرده و در دعوای باندی گوشه‌هایی از علت این رویکرد را برملا کرده‌اند. برجام و چشم‌انداز تیرهٔ نظام هم موضوع دیگر روزنامه‌های باند مغلوب است.

تهدیدها مثل گله گاوهای وحشی نزدیک می‌شوند

دغدغهٔ اصلی روزنامه‌های باند مغلوب حفظ نظام از انفجار خشم مردم است که به بیانهای مختلف به باند حاکم به‌خاطر سانسور اینترنت و تحریک خشم مردم هشدار داده‌اند. «بترسید از ترس آینده» عنوان سرمقاله ابتکار است که نوشته: «به نوعی می‌توان گفت جبهه مقاومت مقابل این طرح، دهک‌های مختلف و زیادی را شامل می‌شود. !... ترس از آینده مهمترین عامل آتشفشان خشم مردم است. طرح صیانت تقویت ترس از آینده و تشدید خشم به حساب می‌آید».

«وضع جدید در مقابل مطالبات انبوه مردم» عنوان مطلبی از اعتماد که به نظام هشدار داده: «فرصتها چون ابرها در حال گذر و تهدیدها چون گله گاوهای وحشی در حال نزدیک شدن هستند و ما ظرفیت‌های تعادل و ثبات و امیدواری را مخدوش ساخته‌ایم و در بند نقش ایوانیم!».

روزنامه حکومتی ستاره صبح هم در سرمقاله‌اش خطاب به اعضای مجلس رژیم نوشته است: «پیش از این هم افرادی مشابه نمایندگان کنونی فکر می‌کردند، عزمشان را جزم کردند تا بانوان را باحجاب کنند. پرسش این است که با صرف میلیاردها پول چرا این اتفاق نیافتاد اینان باید بدانند که وقتی در جامعه باد بکارند درگذر زمان طوفان درو خواهند کرد».

اگر فکری نشود!

در روزنامه‌های باند مغلوب بحث بر سر هر موضوعی به وحشت از موقعیت انقلابی جامعه و تهدید سرنگونی نظام ختم شده است. حتی در خصوص موضوع مذاکره بر سر برجام. جهان صنعت در مطلب خود با عنوان «بن‌بست ترسناک پس از گفتگوی بدفرجام» در مورد خفگی اقتصادی رژیم نوشته است: «نقطه ضعف (نظام) در ادامه بن‌بست ترسناک فعلی این است که بدون صادرات نفت نمی‌تواند بودجه سال۱۴۰۰ را به تعادل منطقی برساند، » و در ادامه افزوده است: « و این اتفاق به‌معنای پذیرش نارضایتی و اعتراض بیشتر شهروندان است. واقعیت این است که پیچیدگی‌ها و تنگناها و بن‌بست ترسناک فعلی، شهروندان ایرانی را بیشتر از شهروندان آمریکایی در هراس و ابهام فرو می‌برد. به‌نظر می‌رسد این یک فاکتور مهم است؛ به‌علاوه این‌که نرخ تورم شتابان همه را عاصی خواهد کرد».

آرمان در مطلب دیگری به‌نقل از تاجیک سفیر پیشین رژیم در اردن در مورد مذاکره با آمریکا نوشته است: «آمریکا به‌گونه‌یی رفتار نخواهد کرد که مشکلات ایران حل شود». در ادامه نسبت به پیآمد قیامها هشدار داده و نوشته: «اعتراض‌هایی که در این روزها در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود بر سیاست خارجی تاثیر منفی زیادی می‌گذارد. مجموعه این چالشها سبب می‌شود تا نسبت به آینده نزدیک خوش‌بین نبود و حتی با بررسی دقیق‌تر اگر فکری اساسی نشود به‌نظر این چالشها برای (نظام) نیز ترسناک باشد».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/02a46d91-ce71-402b-bb99-96f55c80f082"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات