728 x 90

تنگ‌تر شدن حلقه FATF بر گردن ولایت

ولی‌فقیه درمانده ارتجاع
ولی‌فقیه درمانده ارتجاع

روز پنجشنبه ۸فروردین ۹۸ برابر با ۲۸مارس ۲۰۱۹ شورای امنیت سازمان ملل ‌متحد به‌اتفاق آرا قطعنامه مقابله با تأمین مالی تروریسم را با ۱۵رأی موافق تصویب کرد و به این ترتیب حلقه گروه ویژه اقدام مالی در پولشویی و تأمین مالی تروریسم(FATF) بر گردن آخوندهای ولایت هر چه تنگ‌تر شد. جلسه شورای امنیت برای تصویب این قطعنامه به ریاست ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، تشکیل شد. شورای امنیت با این قطعنامه از تمام دولتها خواست تا استانداردهای FATF درباره مبارزه با پولشویی، تأمین مالی تروریسم، گسترش تسلیحاتی و یادداشت‌های تفسیری آن را اجرا کنند.

جاناتان کوهن، نماینده آمریکا در سازمان ملل ‌متحد، در جلسه شورای امنیت در رابطه با مقابله با تأمین مالی تروریسم گفت:

«قطعنامه امروز کشورها را ملزم می‌کند که کمک مالی به تروریسم جنایی شود و یک جنایت تلقی شود. این قطعنامه بر هدف قرار دادن منابع مالی تروریسم تأکید دارد. کانالهای مالی تروریسم را باید قطع کرد. باید ترور را از نظام مالی جهانی قطع کرد مانند حزب‌الله که بی‌ثبات‌کننده است و به جنگ در یمن و سوریه ادامه می‌دهد. همه ما باید حزب‌الله را تهدیدی جهانی برای صلح و امنیت بدانیم».

این در حالی است که سخنگوی پریشان‌حال دولت آخوند روحانی پیش از این در مورد FATF و گروه تروریستی حزب‌الله گفته بود:

«درباره نگرانی آنها در رابطه ایران با حزب‌الله باید بگویم که ما حزب‌الله را افتخار می‌دانیم».(سایت حکومتی مشرق - ۱۵شهریور ۱۳۹۵)

تصویب قطعنامه FATF در عالی‌ترین نهاد امنیتی بین‌المللی یعنی در شورای امنیت ملل ‌متحد بیانگر اهمیت این قطعنامه در مبارزه با پولشویی و مبارزه با تأمین مالی تروریسم محسوب می‌شود. به عبارت دیگر با تصویب این قطعنامه ضرورت پیوستن به اتحادیه FATF برای دولتهای عضو ملل متحد بیش‌از‌پیش ضروری می‌گردد.

این همان تعهد کشورها به مبارزه با پولشویی است که در ایران تحت حاکمیت آخوندهای ولایت، رسماً در آن پولشویی توسط حکومت صورت می‌گیرد. این را یک رسانه حکومتی با استناد به مصاحبه جواد ظریف، وزیر خارجه دولت روحانی، روز ۲۲آبان ۹۷ در جنگ باندهای مافیایی نظام افشا و علنی کرده بود.

 

اعتراف جواد ظریف به پولشویی در نظام آخوندی

اعتراف جواد ظریف به پولشویی در نظام آخوندی

 

در همین راستا بود که حسن نصرالله، سرکرده گروه تروریستی حزب‌الله لبنان، به کمکهای تسلیحاتی و پولی دیکتاتوری آخوندی به این گروه تروریستی اعتراف کرد. او در مراسم چهلمین روز به هلاکت رسیدن مصطفی بدرالدین، از فرماندهان ارشد حزب‌الله،گفته بود:‌ «ما خیلی صریح می‌گوییم… در مقابل همه جهان می‌گویم بودجه و هزینه و خورد و خوراک و سلاح و موشکهای حزب‌الله از جمهوری اسلامی ایران می‌رسد… این پول‌ها همان‌طور به دست ما می‌رسد که موشکها می‌رسد… هیچ ربطی به بانکها ندارد. تا زمانی که ایران پول داشته باشد، یعنی ما پول داریم».(سایت حکومتی المنار - ۲۴ژوئن ۲۰۱۶ - ۴تیر ۱۳۹۵)

و باز در همین راستا بود که به‌دنبال دستگیری دیپلمات-تروریست نظام ولایت به نام اسدالله اسدی به‌عنوان دبیر سوم سفارت رژیم در اتریش که بازداشتش به‌دلیل اقدام به بمب‌گذاری در بزرگ‌ترین اجتماع سالانه مقاومت ایران در ویلپنت پاریس صورت گرفته بود، سفیر پیشین فاشیسم آخوندی در آلمان در جریان نزاع باندهای مافیایی نظام ناگزیر به یک فقره اعتراف دست زد و از اقدامات تروریستی رژیم آخوندی در خارج از کشور پرده برداشت و گفت:

«اروپاییها به ما اعتمادی ندارند… من نمی‌خواهم مسائل را بازگو کنم… با ۲-۳عمل اشتباه، اعتمادی که در حال ایجاد شدن بود از بین رفت. باید به کسانی که معتقدند با انجام برخی از عملیات‌ها و یا خودسری‌ها می‌توان منافع ملی کشور را تأمین کرد، به صراحت گفت تصور آنها اشتباه است و اقدامات آنها نه در راستای افزایش قدرت ایران بلکه ضد قدرت است… اروپایی‌ها در مورد ادعاهایی که مطرح کرده‌اند اسنادی آورده‌اند که ما نمی‌توانیم آن را به‌راحتی رد کنیم».(سایت حکومتی مشرق ۵بهمن ۱۳۹۷)

دیکتاتوری ولایت فقیه حاکم بر ایران که نخستین پدرخوانده تروریسم در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است، مدت‌های مدیدی است که در باتلاق FATF به‌صورت مأیوسانه‌ای دست و پا می‌زند. مشکل رژیم آخوندی در لوایح FATF از جمله در لایحه «پالرمو» است. تا آنجا که نایب‌رئیس سابق مجلس ارتجاع حتی بحث روی آن را به «راه رفتن روی لبه تیغ» تشبیه کرده و می‌گوید: «به همین دلیل در مجمع(تشخیص مصلحت) بحثهای فراوانی وجود داشت و هنوز هم به جمع‌بندی نرسیده‌ایم و قرار است بحث ادامه پیدا کند».(سایت حکومتی انتخاب ۷فروردین ۹۷)

پیش از این نیز یک کارگزار حکومت ارتجاع یعنی پاسدار محمدحسین صفار هرندی که عضو مجمع تشخیص مصلحت است، گفته بود: «بیش از دوسوم اعضای مجمع تشخیص مصلحت مخالف پالرمو هستند… اعضای مجمع فهمیدند که این لوایح یعنی خودکشی از ترس مرگ! و در شرایط تحریم پیوستن به FATF مضرترین اتفاق خواهد بود».(سایت حکومتی جوان آنلاین ۱۷اسفند ۹۷)

واقعیت این است که موضوع FATF برای دیکتاتوری آخوندی تبدیل به باتلاقی شده است که رژیم قدرت بیرون آمدن از این باتلاق را با پذیرش و یا عدم پذیرش همه لوایح آن و از جمله لایحه «پالمرو» به‌طور کامل ندارد. لذا تصمیم‌گیری برای آن سخت است.

 

باتلاق خطرناک

اکنون با تصویب قطعنامه FATF در عالی‌ترین نهاد امنیتی جهان یعنی شورای امنیت ملل متحد، آن هم به اتفاق آراء، به‌نظر می‌رسد اوضاع بر رژیم آخوندی هر چه سخت‌تر شده و نه راه پس دارد، نه راه پیش و این همان مصداق فرورفتن هر چه بیشتر رژیم در باتلاق است. چرا که ما با رژیمی مواجه هستیم که به داشتن رابطه با گروه تروریستی حزب‌الله افتخار می‌کند، سرکرده حزب‌الله به گرفتن پول سرشار و موشک و تسلیحات از آخوندهای ولایت اعتراف می‌کند، وزیر خارجه‌اش به پولشویی حکومتی اعتراف می‌کند، سفیرش به وجود اقدامات تروریستی در خارج از کشور توسط عوامل خودسر! حکومتی اعتراف می‌کند و کشورهای اروپایی یک‌به‌یک مأموران اطلاعاتی و هسته‌های خفته و بیدار تروریستی این رژیم را دستگیر می‌کنند و… دهها و صدها نمونه دیگر.

بنابراین اگر رژیم بخواهد FATF را بپذیرد باید از سرکوب و تروریسم و موشکی و حزب‌الله و یمن و عراق و… دست بکشد؛ یا اگر نمی‌تواند دست بکشد، (از ترس سرنگونی) می‌باید عواقب عدم پذیرش FATF را به جان بخرد. به‌خصوص حالا که این قطعنامه توسط شورای امنیت ملل ‌متحد به تصویب رسیده است.

در پایان مثل همیشه باز هم همه راه‌ها به ترس و وحشت رژیم از تنها جایگزین خود یعنی مجاهدین و مقاومت ایران ختم می‌شود. در جلسه شورای امنیت برای تصویب قطعنامه FATF نماینده رژیم آخوندی ضمن آه و فغان از مجاهدین به هلاکت بیش از ۱۷هزار نفر از پاسداران و آخوندها و مأموران جنایتکار رژیم به دست مجاهدین اشاره کرد و گفت: «برخی کشورها… برخی از این گروه‌های تروریستی را از فهرست سیاه خود خارج کرده و به آنها پناه داده‌اند.(خبرگزاری حکومتی تسنیم ۹فروردین ۹۸)

آری، رژیم پوسیده و در حال احتضار ولایت فقیه هر روز با بحرانهای بیشتر ی مواجه می‌شود.

بحرانهای نظام در آغاز سال ۹۸، بیش‌از‌پیش به‌هم‌تنیده‌اند. هر بحران آثار سایر بحرانها را تشدید می‌کند. در پس همه اینها سایه مجاهدین و مقاومت ایران چنان بر سرش سنگینی می‌کند که تاب و توان را از او گرفته و رژیم هر چه بیشتر در باتلاق فرومی‌رود؛ واقعیتی که گریزی از آن ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/2955e674-3d05-45f3-b9d1-7d771d509687"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات