728 x 90

تنگنای خامنه‌ای و انزوای جهانی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز جمعه ۱۶خرداد ۹۹ در یک گزارش محرمانه به اعضای شورای حکام آژانس هشدار داد که رژیم ایران تمامی محدودیت‌های توافق هسته‌یی را نقض کرده است.

در این گزارش آمده است: «حجم اورانیوم غنی شده رژیم ایران ۸برابر حد مجاز در توافق برجام است و نتیجه می‌گیرد رژیم ایران در حال حاضر تمامی محدودیت‌های مشخص شده در برجام را نقض کرده است».

در همین راستا برایان هوک در دیداری با جرومی‌هانت، وزیر خارجه سابق انگلستان، گفت: «آمریکا آماده است تا در صورت انقضای تحریم‌های تسلیحاتی از مکانیزم ماشه برای فعال کردن تحریم‌ها استفاده کند».

محمدجواد لاریجانی: «مکانیزم ماشه تهدید بدی است تهدید زشتی است البته ما یک مقداری باید خودمان را هم سرزنش کنیم که چرا این مکانیزم را قبول کردیم».

یک روزنامه حکومتی با اشاره به بسته تحریمی جدید نوشت: «این بسته شامل سخت‌ترین مجازاتهایی است که کنگره در مورد ایران پیشنهاد کرده است و این امر تا حد زیادی فشار حداکثری دولت ترامپ را گسترش خواهد داد»(سیاست روز۲۰خرداد ۹۹).

آخوند روحانی: «آمریکا با سخت‌ترین تحریم‌ها در پی تغییر نظام سیاسی در ایران است».

اگر فروپاشی عمق استراتژیک در منطقه را هم به تنگنای جهانی اضافه کنیم معنای جیغ روحانی و تیغ خامنه‌ای روشن می‌شود. عواملی مانند:

خروش مردم سویدای سوریه علیه حاکمان ایران و بشار اسد

آتش دوباره در نجف و سایر شهرهای عراق علیه مزدوران خامنه‌ای

طنین مرگ بر نصرالله و ایران اخراج در لبنان

خشم مردم افغانستان علیه حاکمان ایران

این است معنای شکست عمق استراتژیک و انزوای جهانی که با پشتوانه قیام سراسری هر روز اوج تازه‌یی می‌گیرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/15869338-4773-4814-bb88-7a88f7936212"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات