728 x 90

تنها پاسخ، قیام است!

سخن روز
سخن روز

با ادامه و گسترش جریان جنایتکارانه مسموم کردن دختران دانش‌آموز از جمله در چند مدرسه در تهران و اردبیل، روز چهارشنبه ۱۰اسفند دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها به‌تظاهرات اعتراضی دست زدند. تظاهر کنندگان خشمگین، با شعارهای ”مرگ بر خامنه‌ای“، ”مرگ بر دیکتاتور“، ”مرگ بر حکومت بچه‌کش“، خشم و نفرت خود را از این جنایت عمدی ابراز کردند.

گزارشها حاکی از آن است که دامنهٔ این مسمومیتها بسا فراتر از آن است که تصور می‌شد. در جلسهٔ روز چهارشنبه مجلس ارتجاع، هنگامی که یکی از اعضای مجلس (رحیمی مظفری) فاش کرد که ۱۵شهر کشور درگیر مسمومیت دختران دانش‌آموز هستند، جلسه به‌تشنج کشیده شد و پاسدار قالیباف نامبرده را تحت فشارگذاشت که عدد ۱۵شهر را پس بگیرد. روزنامهٔ اعتماد (۱۰ اسفند) از مسمومیت دختران دانش‌آموز در ۱۰استان کشور و ۵۸مدرسه خبر داده است.

افشای این جنایت، دامنهٔ گستردهٔ آن و بالا‌گرفتن امواج خشم و انزجار اجتماعی، موجب سرآسیمگی و هراس رژیم شده و بحران درونی آن را دامن زده است. در همین رابطه سایت حکومتی بهار نیوز (۹ اسفند) نوشت: «سیستم امنیتی، مدعی دستگیری ریگی در هواست و فعالیت‌های خرابکاران را قبل از انجام زیر ضربه قرار می‌دهد؛ اما مواردی مانند اسیدپاشی به‌دختران اصفهانی و مسمومیت دختران با گذشت ۱۰۰روز، هنوز هیچ ردی در حافظه نیروی امنیتی به‌جای نگارنده است!».

در پی این اعتراضات، حکومت آخوندی به‌تلاش دجالانه‌یی دست‌زده تا نقش جنایتکارانهٔ مزدورانش در جنایت مسموم کردن عمدی دختران دانش‌آموز را پنهان کند و در همین رابطه ناگزیر از ضد و نقیض‌گویی‌های رسوایی شده است.

خبرگزاری سپاه پاسداران (۱۰ اسفند) با انتشار خبری به‌نقل از یک منبع آگاه نوشت: «روز گذشته ۳نفر توسط نهادهای امنیتی بازداشت شدند». اما پاسدار وحیدی وزیر کشور رژیم گفت: «در رابطه با مسمومیت دانش‌آموزان کسی دستگیر نشده است. نیروهای امنیتی مشغول پیدا کردن سرنخ هستند. تاکنون عامل خاصی هنوز یافته نشده که مثلاً بگوییم یک ماده خاصی بوده؛ تاکنون گزارش قطعی از ماده خاصی بوده نداشتیم... نمی‌توان اظهارنظر قطعی کرد، ولی مواردی پیدا نشده که بتوان قاطعانه گفت مربوط به‌عامل مشخصی است» (خبرگزاری تسنیم ـ ۱۰اسفند).

روزنامه سپاه پاسداران (جوان ـ ۱۰اسفند) با شیوهٔ شیادانهٔ یکی به‌نعل، یکی به‌میخ نوشت: «فقدان شفاف‌سازی و تعلل در معرفی عاملان این حوادث، بازار شایعات را درباره این ماجرا داغ کرده و موجب ایجاد مسمومیت رسانه‌یی شده‌است؛ مسمومیتی که به‌مراتب سمی‌تر و خطرناک‌تر از هر سمی است! بازار داغ اظهارات ضد و نقیض علت و عامل این مسمومیت هم‌چنان در هاله‌ای از ابهام است و هر یک از مسئولان اظهار‌نظری دارند که بعضی وقتها با اظهارنظر دیگری متضاد است و برخی دیگر حتی اظهارات خودشان را تکذیب می‌کنند!».

در همین حال رئیسی جلاد، پس از ۱۰۰روز که از شروع این جنایت می‌گذرد، به‌پاسدار وحیدی وزیر کشور کابینه‌اش دستور داد به‌مسأله مسمومیت دختران دانش‌آموز رسیدگی کند (خبرگزاری تسنیم ـ ۱۰اسفند).

اولین اقدام این پاسدار جنایتکار نیز اقدام برای سانسور اخبار این قضیه است. در یک نشست مشترک پاسدار وحیدی با نوری وزیر آموزش و پرورش اعلام شد «اطلاع‌رسانی درباره مسمومیت در مدارس دخترانه به‌عهدهٔ وزارت کشور است» (خبرگزاری دولتی ایرنا ـ ۱۰اسفند).

دستهای رژیم زن‌ستیز آخوندی در سریال سراسری مسمومیت دختران دانش‌آموز، چنان آشکار است که حتی روزنامه‌های حکومتی نیز ناگزیر اذعان می‌کنند: «نتیجه اقدامات گروهی سازماندهی‌شده و با کارگردانی اتاق فکر و معطوف به‌اهدافی مشخص است» (روزنامهٔ حکومتی اطلاعات ـ ۵اسفند).

بنابراین همان‌گونه که مریم رجوی گفت: «دژخیمان خامنه‌ای این جنایت را جایگزین و مکمل گشت ارشاد و ابزاری برای انتقام از دختران در قیام کرده‌اند». خلیفهٔ ارتجاع که به‌خوبی از فضای انفجاری جامعه خبر دارد و نقش پیشتاز زنان و دختران را دیده است که چگونه در صفوف اول قیامی که پایه‌های حکومت او را به‌لرزه درآوردند، خود را به‌در و دیوار می‌زند تا فضای رعب و اختناق در جامعه ایجاد کند. نوک تیز اقدامات او نیز بنا‌به‌سرشت و ماهیت زن‌ستیز این هیولای قرون‌وسطایی زنان و دختران میهنمان هستند؛ اما به نظر می‌رسد که او هراسان و سراسیمه از قیام و سرنگونی با چنین اقدامات جنایتکارانه‌یی از قضا به‌پای خود شلیک می‌کند.

این اولین بار نیست که حکومت آخوندی دست به‌چنین اقدامات شنیعی می‌زند. در سال۹۳ نیز رژیم جریان اسیدپاشی به‌صورت زنان و دختران را به‌مورد اجرا گذاشت و حتی برخی آخوندهای حکومتی نیز به‌دفاع و توجیه آن تحت عنوان «نهی از منکر» پرداختند. در همان زمان (آبان۹۳) رهبر مقاومت تصریح کرد: «مُنکَر اول ولایت یزیدی است، معروف اول، ارتش آزادی، لشکر فدایی و شمشیر کشیدن و شلیک کردن برخلافت ارتجاع و بربریت آخوندی است». مسعود رجوی هم‌چنین گفت: «با چنین رژیمی، کار با اعتدال و اصلاحات، درست نمی‌شود کار با انقلاب درست می‌شود». اکنون ادامهٔ این شیوهٔ جنایتکارانه، یک بار دیگر همین حقیقت را به‌اثبات می‌رساند که در برابر این رژیم پلید، تنها پاسخ قیام و آتش است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1f8e76c8-2b63-4a5a-97bf-2b848008bd1c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات