728 x 90

تناقض‌گویی‌های ذلیلانه در هراس از قیام

قیام آبان۹۸
قیام آبان۹۸

پیش از این مقاماتی از حاکمیت و دولت روحانی می‌گفتند وقتی فصل گرما برسد، بحران بیماری کرونا مهار می‌شود.

اما به‌رغم دروغ‌درمانی آخوند روحانی و مقامات دولتش مبنی بر کوتاه‌مدت بودن بحران کرونا، پیک دوم کرونا هم از راه رسید.

مواضع و حرف‌های متناقض آخوند روحانی و مقامات دولتش در رابطه با بحران کرونا قابل توجه است.

آخوند حسن روحانی روز ۱۴تیر۹۹ در مورد این‌که بحران کرونا موضوعی کوتاه‌مدت نیست گفت: «موضوع مهم دیگری که از روز اول مورد تأکید بود این‌که ما باید خودمان را با این شرایط آماده کنیم یعنی از روز اول ما خدمت مردم عزیز گفتیم که این ویروس مهمان ناخوانده کوتاه مدت نیست این نیست که یک‌ماه باشد و برود یا به‌محض این‌که از ایام بهار عبور کردیم به هوای گرم رسیدیم تمام بشود از همان روزهای اول متخصصان ما اعلام کردند اینرا به مردم گفتند که این ادامه‌دار است» (تلویزیون شبکه خبر ۱۴تیر۹۹).

این گفته آخوند روحانی در حالی است که قبلاً وعده داده بود کرونا به‌سرعت مهار می‌شود.

آخوند روحانی در ۶اسفند۹۸ در مورد عادی بودن شرایط گفت: «از روز شنبه همه روالها به‌صورت عادی خواهد بود در کشور مگر مورد خاص با شرایط ویژه که خود ستاد ملی اعلام می‌کند» (تلویزیون شبکه خبر ۶اسفند۹۸).

اما با گذشت سه ماه و نیم از این وعده پوشالی آخوند روحانی هنوز شنبه رویایی او مبنی بر عادی شدن شرایط فرا نرسیده است.

در همان مقطع علی خامنه‌ای هم برای عادی جلوه دادن بحران کرونا، شخصاً به صحنه آمد و گفت: «و مطلب آخر هم این است که مسأله یک مسأله گذرا است، یک چیز فوق‌العاده نیست، از این حوادث در کشور پیش می‌آید، البته من نمی‌خواهم مسأله را خیلی کوچک بگیرم، اما خیلی هم بزرگش نکنیم مسأله را» (تلویزیون شبکه یک ۱۳اسفند۹۸).

خامنه‌ای و روحانی دست در دست هم تلاش می‌کردند که با کوچک‌نمایی بحران کرونا، مردم را به سمت کوره آدم‌سوزی کرونا هدایت کنند، و به اعتراف روزنامه حکومتی مستقل، ناجوانمردانه و با استفاده‌ ابزاری، از هجوم کرونا برای خفه کردن و کنترل خشم گرسنگان بی‌طبقه استفاده کنند (مستقل ۲۲تیر۹۹).

آخوند روحانی و وزیر بهداشت او، در ۲۸اسفند‌ماه سال گذشته وعده می‌دادند که گرما برای مهار ویروس به کمکشان خواهد آمد.

سعید نمکی حتی به «تمام دانش روز» استناد می‌کرد که گرما در رابطه با ویروس کرونا مؤثر واقع می‌شود: «کاری که ما دنبالش می‌گردیم آقای دکتر مدلی است به خودمان وقت بدهیم تا گرما هم به کمک ما بیاید این خیلی برایمان مهم است. ما که داریم عرض می‌کنیم دو هفته اگر تحمل کنند، ما علاوه بر جمع‌وجور کردن بیماری یک فاکتور طبیعی بسیار ارزشمند به نام گرما می‌آید سراغ ما و آن در مهار بیماری خیلی مؤثر است.

روحانی: یعنی شما گرما را مؤثر می‌دانید

نمکی: بله بله تمام دانش امروز

روحانی: توی این محل بحث است الان

نمکی: نه، ولی آقای دکتر اکثر دانشمندانی که کرونا ویروس را می‌شناسند معتقدند عین… و سارس این کرونا ویروس جدید هم به گرمای طبیعت بسیار بسیار حساس است.

روحانی: خیلی خوب حالا اگر این برای شما روشن است یک امیدواری است» (تلویزیون شبکه خبر ۲۸ اسفند۹۸).

روحانی شیاد و دروغگو آن روزی که گفت شنبه همه چیز عادی می‌شود، و آن روز که این وعده را انکار کرد و گفت کسی وعده نداده بود وضعیت عادی می‌شود، در هر دو مورد دروغ گفت.

وزیر بهداشت دولتش هم روزی که گفت گرما مؤثر است و بیماری به‌زودی کنترل می‌شود بحران کنترل می‌شود او هم دروغ گفت.

آنها با توجه به این‌که قبلاً مدعی شده بودند که متخصصان گفته‌اند کرونا با آمدن فصل گرما کنترل و رو به کاهش می‌روند بعداً مدعی شدند متخصصان چنین چیزی نگفته بودند.

بسیار واضح است که متوسل‌شدن روحانی، خامنه‌ای و عناصر ذیربط حاکمیت در بحران کرونا به دروغ‌گویی‌های پیاپی از ترس خشم مردم و قیام مردم فقیر و گرسنه علیه نظام است.

در زمینه نگرانی از خشم و قیام مردم روزنامه شرق ۲۲تیر۹۹ نوشت: «در وضعیت کنونی اگر فشار از روی جامعه برداشته شود، سرریز بی‌حدوحصری از مطالبات صورت خواهد گرفت. اگر فشار حفظ شود، ما مجدداً به‌سوی یک ناآرامی خواهیم رفت. ما در یک وضعیت پات‌شدگی شطرنجی هستیم».

در چنین شرایطی از اوضاع انفجاری جامعه و خشم مردم نسبت به نظام و عزم آنها برای خیزش و قیام است که آخوند شیاد و کارگزاران حکومتش به گمان فریفتن مرد به دروغ‌بافیهای مضحک و مکرر متوسل می‌شوند.

در این رابطه روزنامه جهان صنعت ۲۳تیر۹۹ نوشت: «پاسخگو نبودن برخی مسئولان نسبت به مشکلات مردم از دلایل اصلی طغیان گرسنگان است.

دولت به‌خاطر چرخه اقتصادی، ملت را رها کرده، بعد از طغیان گرسنگان می‌ترسد! طبقه پایین جامعه به‌دلیل مشکلات زیاد و غیرقابل حل راهی جز نشان دادن اعتراض خود در خیابان‌ها پیدا نمی‌کنند… دیگر طبقه وسطی وجود ندارد بلکه تمام اقشار جامعه نان برای خوردن ندارند… در آینده اعتراضاتی رخ می‌دهد که دیگر جلوی مردم را نمی‌توانند بگیرند» (جهان صنعت ۲۳تیر۹۹).

علت این‌که در اعتراضات و قیامهای آینده حاکمیت آخوندی دیگر نمی‌تواند جلو مردم را بگیرد بسیار روشن است، علت این است که مردم تمامیت نظام و سرنگونی آنرا هدف قرار داده و به چیزی کمتر از آن راضی نیستند و تا تحقق این خواسته مردمی و انقلابی ساکت نمی‌شنینند.

بی‌دلیل نیست که یکی از عناصر باند مغلوب این تهدید از جانب مردم را دریافته است که «شورشهای شهری در راه است». واقعیت هم این است آن چیزی که سردمداران حاکمیت را نگران کرده قیام و شورش مردم فقیر و گرسنه است.

آری، این صدای پای قیام است که روزنامه حکومتی جمهوری را به هراس واداشته و در مطلبی با عنوان «صدای زنگ خطر را بشنوید»، نوشت: «شنیدن صدای زنگ خطر، فقط ‏گوش می‌خواهد، به هوش نیازی نیست. هوش اگر باشد، قبل از آن‌که خطر برسد، هوشمندان کاری می‌کنند که یا حرکت نکند و یا ‏از نیمه راه برگردد. شهردار تهران هم در گفتگو با خبرگزاری فرانسه در مورد نارضایتی مردم هشدار داده و گفته است: اوضاع کنونی، اوضاع عادی نیست» (جمهوری ۱۸تیر۹۹).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/6b9323ee-9966-4053-a46f-6b214ffde042"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات