728 x 90

تمکین دولت آخوند حسن روحانی به خواست رانندگان و کامیون‌داران

اعتصاب کامیون داران
اعتصاب کامیون داران

رانندگان کامیون و کامیون داران در اعتراض به وضعیت حمل ونقل در کشور و میزان کم کرایه دریافتی و هزینه بالای سوخت و تعمیرات خودرو دست به اعتصاب گسترده زد‌ه‌اند.

کامیونداران و رانندگان بسیاری از شهرها و استانهای کشور به این اعتصاب پیوستند و در اثر این اعتصاب کار ر ا برای دولت آخوند حسن روحانی مشکل کردند.

زیرا حمل بار توسط کامیون‌داران و رانندگان جزو مشاغل زیرساختی است که با اعتصاب آنها عملاً بسیاری از کارها مختل شد که نهایتاً دولت ضدمردمی وادار به تمکین در مقابل این اعتصاب گسترده و سراسری شد.

به نوشته سایت حکومتی تابناک ۲خرداد ۹۷ کامیون داران و رانندگان کامیون در این اقدام به موضوعاتی چون افزایش قیمت بیمه‌ها، عوارض بالای اتوبانها، کمیسیون بالای باربریها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی خودرو‌ها که با وجود ثابت ماندن کرایه‌ها همواره رو به افزایش است، اعتراض دارند.

این سایت حکومتی از قول یکی از کامیون‌داران معترض نقل می‌نویسد: «باور کنید هزینه‌های کامیون داری در شرایط کنونی به‌شدت افزایش یافته است و دیگر میزان درآمدی که به دست می‌آوریم حتی هزینه‌های تحمیل شده را نیز پوشش نمی‌دهد.

نزدیک به پنج سال است که هیچ تغییری در میزان دریافت حقوق و کرایه بار ما صورت نگرفته است، اما از آن سو همه هزینه‌های ما مثل تعویض لاستیک، تعویض روغن، تعمیرات و... با افزایش شدید قیمت روبه‌رو شده است که شرایط را برای ما به کلی غیرقابل تحمل کرده است».

بر اساس گزارش خبرگزای حکومتی ایلنا ۳خرداد ۹۷شعار رانندگان این است «حق گرفتنی‌ست دادنی نیست!».

بر اساس این خواسته مردمی و انقلابی و در اثر گسترده‌تر شدن اعتراضات در روز دوم بود که دولت آخوند حسن روحانی مجبور به تمکین در مقابل خواسته آنها شد و در این زمینه معاون حمل و نقل سازمان راهداری از افزایش ۲۰درصدی نرخ کرایه و رفع مشکل دستمزد بازنشستگی رانندگان خبر داد.

این مهره حکومتی در مصاحبه با خبرگزاری ایلنا ۳خرداد ۹۷اعلام کرد «افزایش قیمت کرایه رانندگان کامیون دارها تا سقف ۲۰درصد از شنبه اعمال می‌شود»

این مهره حکومتی اذعان کرد تنها یکی از مشکلات کامیون‌دارها تعیین قیمت‌های جدید است، و «بازنشستگی با حداقل دستمزد، حذف یارانه حق بیمه و حق کمیسیون‌ها هم از دیگر مشکلات رانندگان کامیون است».

اما تا اینجا هم که این دولت ضدمردمی مجبور به عقب‌نشینی در مقابل خواست اعتصاب‌کنندگان شده است، بیانگر پیروزی آنها است.

اعتصابی که بر پایه همبستگی و اتحاد رانندگان و کامیون‌داران شکل گرفت و بسیاری از مناطق و استانهای کشور را فرا گرفت.

این گفته کامیون‌‌داران مشهدی هم که روی بنرهای خود نوشته‌اند «حق گرفتنی‌ست دادنی نیست!»، یک حقیقت محض است.

زیرا تنها راه برای مقابله با این رژیم و تحقق خواسته‌های مردم، اتحاد و قاطعیت در مقابل آن و نهادهای سرکوب و چپاول آن است، تا وادار شوند نسبت به خواسته‌های مردم سر تسلیم فرود بیاورند آن‌چنان که تا همین جای کار هم دولت رحانی مجبور شد به خواست رانندگان و کامیون‌داران تکمین کند.

تحمیل خواست کامیون‌داران به دولت روحانی در اثر اراده قاطع و اتحاد آنها محقق شد،‌ طبعاً دور نیست که در اثر قاطعیت و اتحاد و همبستگی اقشار مختلف این حاکمیت ضدمردمی سرنگون شود و مردم به خواست خود یعنی آزادی و برابری و عدالت اجتماعی نایل آیند.

آری حق گرفتنی است و مردم ایران با اتحاد و همبستگی خودشان حق را از رژیم فاسد و چپاولگر آخوندها خواهند گرفت.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/dde215dc-d575-4721-b98d-89aa44647e9c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات